Alla inlägg under februari 2014

Av Patricia - 8 februari 2014 09:50

Idag är det lördag :) vet ej vad vi ska hitta på idag, men något kul får det väl bli ;)


Igår åkte vi till Mangskog och hälsade på flickorna Katarina, Milla och Lova :)
Ungarna var mkt glada över att få komma dit! Tror faktiskt att de inte blev ovänner en enda gång med kusinerna :D till lunch fick vi våfflor :) dä ä gött dä! Efter våfflorna skickade vi ut ungarna till världens halkbana och spöregn ;) men ungarna hade kul oavsett! De åkte bob och nån konstig madrassliknande dyna i backen! När dom kom in, dyblöta, fick dom popcorn.. tror det blev popcorn på hela övervåningen ;) hehe! Jag hade ju givetvis inte med mig vagnen till Ivar, han var så trött men sover så dåligt inomhus.. Men när han tillslut somna fick han ligga på golvet, då slår han sig inte iaf när han rullar runt ;)

 

Efter all lek och bus dundrade vi vidare till Edane! Då hade visst regnet övergått till snöstorm, as mkt snöslask på vägen och dålig sikt.. jag ä inte överförtjust i att köra då, men det gick ju bra för hemma är vi ;)


Gubbarna åkte iaf ned med de stora barnen till stan och handlade thaimat till oss vuxna och Mc Donalds till de mindre ;) så jävla gott med thai! Tycker att det kan öppna en thairesturang här i glava, vi skulle bli ruinerade då ;)


Ännu mer snö när vi åkte hem på kvällen, såg knappt vart vägen var, ännu värre när man fick möte :(



Av Patricia - 7 februari 2014 08:52

När man är föräldraledig, som jag, blir det lätt att vardagarna faller in med samma mönster! Varje morgon mellan 7,30-8 kommer Arvid in till vårt sovrum.. Jag viskar till han att han ska vara tyst och lägga sig på pappas plats för Ivar sover.. Sekunden som Arvid lägger ned huvudet ser han sin chans och frågar högt: ÄR DET MORGON NU?

Självklart vaknar lillebror med världens största tandlösa leende och börjar säga:DDADA APAPA KAKADAA!


Ingen ro ingen rast för morsan! Efter lite mys i sängen tar jag med mig Ivar till badrummet! Byter blöja, håller bort hans händer för snoppen är mkt intressant just nu.. Jollrar och gullar med en skit glad unge ;) Tvättar händer, hals och ansikte för intorkad bröstmjölk som han har duschat i under natten, luktar lite mysk på morgonen ;)

När han är klar ser jag fram emot att få kissa! Men aldrig att jag får det när blåsan är full, då kommer Arvid och ska kissa, prata, ställa tusen frågor om varför man ska kissa....

Medan Arvid pysslar med sitt, sätter jag Ivar i gåstolen (annars så kryper han i väg och hittar på hyss) och går in till barnens sovrum, drar upp rullgardinen och får utskällning av Irma: SLÄCK LJUSET, DET STICKER I ÖGONEN! JAG ÄR TRÖÖÖÖTT! God morgon älskling, trevligt att se dig med <3 ;)


Fort ned till källaren, tänder ljuset till tvättstugan och tömmer tvättmaskinen, startar torktumlaren bla bla.. Fiskarna börjar hoppa och leva rullan i akvariet, tänder ljuset åt dem, ger dem mat samtidigt som jag jollrar och gullar med 5 t guldfiskar?!? skadad? jo de!

In till pannrummet, vattna olofs plantor (chili, tomater och persilja, inget annat allvarliga grejer ;) och givetvis, elda i pannan! suck...


Upp igen, där möts man av ett väsen! -FRUKOST MAMMA! FÅR VI SPELA? BARNPROGRAM! KLÄDER! VART SKA VI IDAG?


Sen rullar det på.. frukost, tv, kläder bla bla.. efter 60 min vill Ivar ut i vagnen och sova! Då gör jag mig i ordning för dagen, toalett besök (mmm aaa), fixa till mig, bädda sängar, bla bla!


god morgon :)


Idag åker vi till mangskog och hälsar på familjen som vi inte har sett sen i julas :( <3

efter det våldgästar vi nog edande! Hoppas på Sara lagar till något gott ;)


Vill ut och gå ikväll, mina ben fungerar nästan bra nu :D


Av Patricia - 6 februari 2014 19:21

...som finns <3

   

Idag har vi mest vart ute, en härlig dag! Rätt skönt när luften ligger runt nollan!

Nu har jag mkt att göra, Ivar kryper överallt!


Natti natt!

Av Patricia - 6 februari 2014 09:46

återigen så är jag en fånge i min kropp, sitter fast, instängd med en vilja om att röra mig men kan inte pga smärtan! Andra dagen idag med träningsvärk, allstå den värsta dagen! sov även dåligt inatt, kan ju inte lyfta eller rättare sagt förflytta benen! Jag blir knäpp.. jag vill ju för sjutton röra mig!

Gick även dåligt på träningen igår, klarade inte av att göra vissa rörelser för smärtan i den vänstra ljumsken smög sig upp mot magen när jag gjorde vissa övningar, vilket framkallade ett illa mående och jag var nära att brista ut i gråt! Men skam den som ger sig, jag gjorde andra röresler som inte gjorde sååå ont! Lite träning blev det iaf, kanske inte för det vänstra benet, men jag tror redan att det är mindre än det högra ;) hehe


Igår åkte vi lite skidor här hemma! Arvid och Irma körde på för fullt :) tills dom ramlade och skulle aldrig mer åka skidor.. men upp igen och full fart! ;)

Lite snöbus blev det också i en snöhög!

   


Idag ska vi på småbarnscafé här i glava! Håller tummarna för att A och I är på sina bästa sidor och leker snällt! Har berättat för dem vad som inte är okej och vad som är okej ;) pedagogiskt och bra! Inte för mkt info, då ramlar bara informationen ut igen.. lagomt är bäst!

Ivar ligger ute och sover, han får ta en liten powernap så han är lite piggare sen :)


Vet inte riktigt vad vi ska hitta på i morgon.. är du hemma då Sara? :)

Av Patricia - 5 februari 2014 08:44

...aldrig sur, heter det ju.. Fast jag är nog ganska sur idag med all den träningsvärken som jag har dragit på mig ;)

När Olof kom hem igår stack jag med skidorna hem till Mirja :) jag har inte stått på ett par längdskidor sen jag var 18 år.. kanske är inte så lång tid när man tänker efter, men nog fan var det svårt att åka! 3,5 km åkte vi iaf på under 30 min, då ska ni veta att jag ramla 3 gånger ;) jag är kvinna nog att erkänna det! Första gången jag ramla var det för att jag fällde mig själv med stavarna ;) varför ska dom vara så långa?

Andra gången var det för att jag lutade mig bakåt.. dumt!

Tredje gången vet jag inte riktigt varför, men ploff så låg jag där!

(tur att det var mörkt, fast det såg nog jävla roligt ut, kan tänka mig att ljuset från pannlampan måste ha lockat en del åskådare när jag låg på marken o kravlade..)

Men jag är så stark i benen, hehe, och tog mig upp fort innan racerfia (Mirja) märkte något ;) hehe!

Men det var verkligen jätte kul :D fick även in tekniken ett par gånger och då seglade jag fram!

Vi ska köra igen i morgon kväll, ska köra styrka ikväll med gänget :D får se om min kropp håller ;) Men jag måste öva o träna på skidorna, har ju givetvis utmanat farsan till helgen ;) då i dagsljus! uhj

 

pst, älskar mina nya byxor, de är så snygga!


Vi hälsade på Boda igår :) Arvid och Irma gjorde lite födelsedagspresenter till Tuva och sin pappa ;) Fast den presenten som Irma packade in till Tuva tog själv i slutändan, så vi får hitta på något annat till tuvisen ;)

Arvid tyckte att mormors gamla docka var tråkig och behövde piffas upp lite, visst blev hon snygg ;)

   

Inatt kunde nte nån utav barnen sova så bra, vet ej varför.. Så nu när Ivar ska ut och sova ska även de andra två ut och jobba lite! För inatt vill jag få sova! Kommer inte ihåg när jag gjorde det sist?


Patricia hon är tröööött....

Av Patricia - 4 februari 2014 09:23

Kände igår under dagen att jag var lite öm runt höger knä och ben.. men tänkte inte så mkt på det! Men när jag gick och la mig tittade jag lite snabbt på benen, men så skitig jag är, tänkte jag och började skrubba lite käckt.. Aj!

Blåmärken!! what? hur, när kom dom till?

Har problem när vi ska göra "soldaten" på styrkan.. då ska vi hålla vikter med raka armar över huvudet och gå ned på knä och upp igen.. kände i onsdags att jag fick ont i knä, så det kan förklara blåmärket på själva knäskålen.. men de andra märkena längre ned? ingen som helst aning ;)

 

Igår åkte vi in till stan och storhandla när gubbarna kom hem! Det är så skönt att säga hej hej och hej då till gubben och lämna över ansvaret för barnen ett par timmar så jag kan följa med Marie och handla i lugn och ro ;) Måndagstradition :) fast nu till måndagen blir det ingen handling, Olof åker till sthlm och det är MeandI party hos Mirja :) ska se om det finns nån tillgänglig barnvakt då! hoppas!!


nu vill Ivar sova! bye

Av Patricia - 3 februari 2014 10:15

Den här veckan får barnen vara lediga, igen.. Fortfarande så surrar kräksjukan och hög feber omkring i Glava, nu har inte våra barn vart på förskolan på 3 veckor! Tur att dom går gratis!

I Mangskog härjade kräksjukan i en vecka, men här kommer den stanna tills våren, som ifjol! Man kan undra vad som felar? Kanske ska man stanna hemma om man är magsjuk? testa det!


Idag ska vi hälsa på Stolpen 2 :D ungarna har laddat hela morgonen och än så länge har de bara frågat: Ska vi åka snart? sisådär 20 000 gånger ;)


Har brorsan i pannrummet, det blev inte riktigt som det skulle först gången, men vad gör det när dom kommer på direkten och fixar problemen :) han och hans kollega fick kaffe och godis, så det går ingen nöd på dom ;)


Igår var vi i Karlstad, precis som förra söndagen ;) fast igår köpte vi golv till nya rummet och tapeter! Vi skulle ha tapeter till matsalen också, men det fanns ingen som vi gillade! Men det fanns en som kostade 700 kr rullen som var snygg.. men vi vill överleva och inte få en hjärnblödning då Ivar kanske får tag i en penna och gör om den ;) så vi köper lite billigare så känns det bättre om man skulle behöva tapetsera om ;)

För att återgå till golvet, vi hade ingen släpkärra med oss, sånt är för mesar ;) Utan Olof, länge leve stönet, säger att detta går så bra älskling, tro mig, inga probelm, vi har stor bil! Vi fäller sätet i mitten bak och lastar in! (Fast när han håller på och lastar in ser han att jag tar kort: -Ge dig med det där, detta är ju pinsamt! nähä?)

   


Ett paket väger 24 kg, vi lastade in 6 paket ;) tur att Arvid valde att hänge med farmor och farfar istället för att bli med oss ;)


Boxen igår var som vanligt skit kul :) måste börja få in lite mer konditionsträning! visst, cykla gör sitt, men jag ska börja jogga och åka skidor! Ikväll ska jag åka skidor när sambon kommer hem! Ska be brorsan valla dom innan han sticker! Två flugor i en smäll ;) hehe


I morgon tar vi en sväng till Boda, var längesen nu! Blir tomt när man bara träffar mamma o pappa en gång i veckan :(

Av Patricia - 1 februari 2014 19:32

Idag slog hon till! ;)


Kl 8 denna morgon kom den vita bilen körandes upp på infarten! Jag, Marie, Marie och Mirja, (lille Texas också :) tog en tripp till Degerfors! (by the way folket i Degerfors, vad är det för penisliknande skulptur eller vad man ska kalla det, ni har i första rondellen? hehe)

Idag skulle hon, Marie, hitta sin dröm klänning till deras bröllop! Och det gjorde hon med råge! Vilken otroligt vacker klänning <3 det lyser verkligen MARIE om den! hennes roliga, härliga, romantiska, busiga personlighet speglar sig i den, hennes sexiga figur framhävs! Tycker synd om Andreas dock, han kommer att få problem med att andas normalt när hon går fram altaret ;) ingen av oss i sällskapet lyckades hålla ögonen torra! vattenfast mascara på det bröllopet? CHECK!


En underbar och romatisk dag! <3 tack för att jag fick vara med och uppleva detta!


När jag kom hem, till ett BOMBnedslag, fick jag börja med att mata Ivar för mina bröst var lite, hmm, knöliga ;) det gjorde ont, verkligen ont på slutet! Måste börja trappa ned på amningen, han äter ju annan mat så bra så det räcker med kvälls- och nattamning!


Imorn ska jag åka skidor på dagen har jag bestämt och på kvällen ska det bli ett boxpass! :) Vi ska också köpa tapeter, golv, lister, tak med mera!

Allt detta med tre barn ;) wiihoo!


trevlig lördagskväll alla :D


     


Ovido - Quiz & Flashcards