Alla inlägg den 19 februari 2014

Av Patricia - 19 februari 2014 09:41

Den frågan har redan den här morgonen ställts 20 gånger! Inte utav mig, utan av de två äldsta trollen! Kunde Ivar prata hade han nog också ställt den frågan ;) Svårt för dem att förstå att folk jobbar, för jag gör ju inte det nu så varför jobbar alla andra? Till och med gammel mormor "jobbar" idag i klädboden på frälsningsarmén ;) men vi ska åka någonstans idag, nämligen till återvinningen med en massa skräp jag har samlat på hög i källaren :D det låter väl kul?


Igår fick jag ett ryck. Blev så ledsen igår när jag såg de alsylsökande barnen som bor på björkåsen! En del är dåligt klädda och nu vankas det vår, vilket innebär att det blir blött!

Jag gjorde total utrensning i våra förråd i källaren! Två stora papperkassar (de största papperskassarna som finns på pallmviken) blev fyllda med gummistövlar!! En papperskasse med raggsockor, vantar och mössor, två stora sopsäckar varav en full med regnkläder och den andra full med jackor och termobyxor!

Det är helt jävla otroligt! Varför har vi så många gummistövlar? Alla regnkläder? fattar det inte.. Irma vägrar att ärva det som Arvid har haft, för han har ju bara tråkiga färger enligt henne, så då blir det ju att man köper nytt till henne.. inte konstigt att man tycker att pengarna flyger iväg ibland!

Jag vill inte att barnen på björkåsen ska behöva åka in till stan och sen köpa våra gamla stövlar för 15 kr paret när vi vill ge bort sakerna till dem! Vi tjänar inget på att lämna in dem på kupan! Inte ens säkert att stövlarna hamnar där de gör mest nytta heller.. Så jag kontaktade personalen på björkåsen och på tisdag hämtar de grejerna :) Så nu kan barnen där få möta den svenska våren utan att bli blöt om fötterna :) nu räcker det inte till alla barnen, men några iaf...


Efter det infallet våldgästa vi familjen på stolpen 2 :) Tobias bjöd in oss på kaffe nämligen när jag hämtade Arvid och Irma på dagis ;) hehe! Är så kul att se hur fint de gör det i dom nya rummen! Andreas är verkligen skit duktig!! Folk måste verkligen in dit och kolla, trodde inte att en ensam man kunde göra så fina spegelväggar utan fabriksmaskiner! Han gör dom verkligen själv! Förstår varför Marie är så stolt över sin man :D det kommer att bli så vackert när allt är klart! Ser fram emot att få äta mat i den matsalen <3


ingen träning blir det ikväll :( :( är förkyld.. känner mig nedstämd! jag älskar att få åka iväg och röra på mig, träffa gänget och få mig flera goa skratt.. men jag får väl sitta här och tycka synd om mig själv.. förhoppningsvis är jag pigg till på söndag :D


I morgon, om jag inte är all för dålig, ska jag och Ivar hälsa på kusin Sandra i åmot :) evigheter sen! ska äta mkt C vitamin idag så jag är frisk imorn ;) ska baka idag, får hoppas att jag inte nyser i smeten ;) hehe

Ovido - Quiz & Flashcards