Alla inlägg under oktober 2014

Av Patricia - 31 oktober 2014 08:04

Då var det halloween, vet inte riktigt vad man egentligen ska göra då, är inte det så mkt större i tex usa?! Jaja, igår var iaf Arvid på spökkväll på fritids :-)  så himla roligt att fritids hittar på så otroligt mkt kul o det är aldrig några problem med dom :-)  Arvid stortrivs o har jättekul där!!


Jag vabbar, igen... Olof var hemma med trollen måndag o tisdag.. Det är Ivar som har en envis förkyldning! Men på onsdag var dom iväg på sina förskolor :-)  mitt hjärta smulas sakta men säkert sönder för varje gång jag lämnar en gråtande Ivar.. Upp igen på torsdag o lämna, in till jobbet o hann äta frukost med barngruppen innan Ivars ställe ringde o sa att han var hängig o febrig :( lilla pojken! Inte nog med att han ska vara förkyld o att han hostar tills han kräks, han får även 4 tänder på samma gång.. Han är ur balans helt enkelt.. Han är feberfri idag o hostan har äntligen övergått till löst slem så nu är de lite lättare för han att hosta utan halsen rivs sönder :/ håll tummarna för att det går åt rätt håll nu!!

Alla vi andra är huset är mer pigga :-)  så det är alltid något positivt ;)


Idag tar jag med mig min skock med ungar o drar till Branäs för lite miljöombyte :-) Olof blir kvar hemma för han ska tapetsera matsalen :-)  mohaha! Det slapp jaaaaag!!!


Har inte hänt så mkt mer än så :-) 

Av Patricia - 26 oktober 2014 17:29

Nån nattsömn har denna helg inte bjudit mig på, Ivar fick igår på eftermiddag hög feber, ful hosta o rinnande näsa.. Att barn hostar o har rinnande näsa tar jag med en nypa salt, men feber som ej vill vara under 39 gillar jag inte :( som tur är så är Ivar vid gott mod o vill bara mysa :-)  de var inte lätt att väcka en halvt medvetslös unge inatt för att ge flytande ipren.. Visst jag kan ge han supp, men han är rädd för det plus att han bajsar ut dem inom 10 min så man vet inte hur mkt som har börjat värka mot febern.. Han tar flytande mkt enkelt o smidigt, han tycker det är gott :) lugn, den står högt i ett låst skåp där vi förvarar medicin, så han kan ej nå den!

Efter mkt om o men fick jag iaf i honom den o sen satt jag å titta på han o tog tempen efter 20 min så jag såg att den gick åt rätt håll innan jag vågade somna igen..

Även Irma hostar mkt denna dag, hoppas de inte blir feber på henne också, för hon vägrar medicin :( Dom största männeni huset är pigga :-) 


Igår tog en tur till ch-berg för lite shopping, de fyndades ett ninjasvärd till arvid o en rosa kanin till Irma ( hon älskar sina gosedjur, hon får snart inte plats i sängen) å Ivar fick en liten boll som blinkar ;) fiskmat köpte vi o silikon för akvariet börjat läckas igår när vi tog in våra enormt stora guldfiskar! Men  som tur är läcker det ej idag så olof kliar sig i huviudet o stirrar på det som vanligt ;)

Efter de åkte vi till hypermat o blev inte impade, jag vill bara handla svenskt kött å då blev de samma priser som på konsum.. Annat är säkert billligt, len jag vil inte ha nån gris från polen eller tyskland när vi kan köpa gris som har bott o slaktats i sverige, helst i närheten!

Hem igen o ha lördagsmys :-)  


Idag har vi vart i sommarstugan, olof hjälpte pappa med att ta upp bryggan o hjälpte till med att ta upp Elvis (båten alltså), sen fick vi hamburgare av mamma som vi mumsade i oss glatt!

Innan vi klev in i bilen fick vi rensa bort alla älgflugor som vi gick o störde i skogen, sen fick vi stanna bilen för två tjädrar höll på o myste med varandra på vägen o vägrade flytta på sig :-)  väldigt djurliv!


Imorn ska jag iaf jobba, olof vabbar i två dagar, sen tar jag över om de behövs :-)  fast jag skulle att vilja stanna o ta hand om mig, för vem tackar mig för att jag jobbar o lämnar barnen? Mina troll :(









Av Patricia - 25 oktober 2014 10:07

Vet inte vad är med mig, känner ej igen denna arga varelse som inom mig just nu.. Jag bara väntar på att någon ska säga något fel till mig så jag får explodera, stackars den personen som kanske får ta emot det utbrottet ;)

Allting stör mig just nu, inget är fint eller rent nog, alla saker får aldrig stå därjag har ställt dem för nån utav ungarna flyttar på dem.. Skorna får aldrig stå kvar för lillsnorre ska ut o gå i dem.. Irma tjatar hål i skallen på mig.. Arvid har nån slags sexårs grej på gång för man vet aldrig vart man har honom i humöret.. Olof gör bara fel, ett exempel: 

Diskmaskin är full men ren disk, tror ni att han plockar ur den? Nopp, men han handdiskar det som han har samlat ihop i diskhon ist för att tömma maskin.. Det är ju bra, men maskinen står fortfarande full o väntar.. Jag brukar säga till min kära familj att jag är ingens mamma, jag är anställd hushållerska utan lön.. För vem tackar mig när dom får ren tvätt, middag, disken borta osv..


Som sagt, jag tror jag har fått höstdepp.. Dyngförkyld är jhag, har vart de hela veckan, så orken finns inte där, inte alls! Jag vill förnya allt, vill ha ny soffa förvår är äcklig o framförallt FUL!! Badrummet står näst på tur för renovering, sen åker köket! Nu gnäller säkert många, att jag är bortskämd o ska bara ha o ha.. Stackars olof.. Get lost, fuck off!


Halloween discot igår var kul i ca en timme, sen tröttna Arvid.. Han kände nog inte igen kompisarna, och så var det mörkt o hög musik, inget för honom! Men han gjorde ett försök iaf :-) vi spökade ut oss, vita i ansiktet med svarta ögonhålor ;) mor o son spöken!!


Nu kommer snart mamma med milla o lova :-)  de blir iaf kul :-) 


Puss o hej





Av Patricia - 23 oktober 2014 13:50

Allt var som vanligt denna morgon, vi körde Arvid till skolan 8.15, sen åkte vi (jag, irma å ivar) hem igen för att diska undan frukostdisken, bädda sängar, ja ni vet allt sånt morgonbestyr! Städade t.om badrummet ;) vuxenpoäng, check! 

När klockan blev 9.10 begav vi oss iväg igen, då började Irma o Ivar på sina förskolor, mkt skjutsande hit o dit ibland :-) 

Lämning av Ivar går bättre, visst han gråter o nästan skriker men han sträcker armarna mot den pedagog som möter oss i hallen, för mig är det framsteg :-) 


Jag hann o prata lite med Mirja på parkeringen om träningsvärk från igår innan jag for iväg mot stan o jobb :-) 

Prata med mamma i stort sett hela vägen in o när ja la på ringde mobilen igen med hemligt nummer, det var ifrån Ivars förskola som berättar att han har ramlat, slagit i bakhuvudet i ett metallhörn på ett bord, fått ett fullt tjack (stavas det så??) o blödde ganska mkt o att jag borde nog åka in till akuten med honom..Mitt hjärta stannar.. Jag är precis utranför jobbet, springer in o möter en kollega, jag ser nog ut som ett spöke som stammar fram att jag måste hem, ivar skadad.. Åk åk säger hon o jag kör inte lagligt hem, j-fors ser annorlunda ut i snabb fart, en ekorre fick sätta livet till också, men allt jag såg framför mig var en liten pojke som ville ha sin mamma, jag hade alltså offrat allt o alla för att ta mig hem till min lilla bebis :( väl framme möter ja en lite ledsen pojke som har ett fult tjack i bakhuvudet o blod på hans body :( 

Får information om vad som har hänt o skyndar mig ut, in i bilen o in till stan igen.. Sjöng Ivars älsklingssång hela vägen in så inte han skulle somna ifall han hade hjärnskakning, hämtar olof på hans jobb o iväg mot akuten! 


Där träffar vi super go personal, vi får ett truama rum, förstklassik vård o en hel o frisk pojke med oss hem :-)  vi måste ha vak på honom, alltså så ska vi väcka honom varannan timme inatt för att kolla så han är vid medvetande.. Minsta annorlunda beteende ska vi in igen! Men än så länge är han som vanligt :-)  det här med att sluta klättra på saker är inget han har gett upp, länge leve stönet ;)






Av Patricia - 22 oktober 2014 22:19

Sitter här i sängen och är mkt arg o besviken på mig själv. Gickverkligen as dåligt på träningen idag. Har jag verkligen förfallit så extremt!? Skrämmande måste jag säga, att kroppen kan gå tillbaka till noll kondis o styrka bara så där.. Att människan är ett svagt släkte kan jag nu konstatera iaf ;)


Var bara tvungen att klottra ner min frustration över mig själv! 


Nu kom olle bolle, dags attsova innan han muttrar över ljuset från paddan ;)


Natti

Av Patricia - 22 oktober 2014 18:08

Kära nån vad fort dagarna går nu när man jobbar! Dagarna känns ju lite korta nu när mörkret kryper in tidigare på dygnet också ;) snart november, vilket brukar vara en härlig månad, det är då de börjar bli nån minusgrad o luften blir friskare :-)  kommer ej ihåg hur november var ifjol, en sån där väder dagbok vore något ;)


Jag får ofta frågan när jag är ute o arbetar om jaginte vill ha ett fast ställe att jobba, fast schema m,m.. Ibland vill jag de, för de vore lättare med ungarnas skol/förskolescheman om jag hade regelbundna tider.. Men gissa vad, jag har det bästa jobbet för jag behöver aldrig oroa mig, bli stressad för alla måsten eller något. Jag får göra det jag faktiskt vill göra, vara med barnen o få betalt för det :-)  jag får åka till förskolor där dom behöver en vikarie o ha en pedagogisk vardag med olika barn varje dag :-)  de är nästan som folk tycker att eftersom jag är i poolen har jag inget riktigt arbete. Men tro mig, personalen som behöver en vikarie blir överlycklig när vi ifrån poolen kommer, för vi är duktiga, kompetenta, utbildade, trevliga, glada poolare :-) plus att jag själv styr mina arbetstider :-)  det finns ett ställe i kommunen som jag skulle viljsa vara på om det kommer en öppen plats, men i dagens läge är jsag lycklig förskollärare med fast jobb, fast månadslön, fast på 3 olika förskolor ;) se inte ned på oss vikarier, vi tar hand om era barn när ni jobbar! Tryggt o säkert:-) 


På fredag är det dags för halloweendisco för Arvid :) hans mormor har köpt en dräkt som ser ut som ett skelett o jag har beställt en dräkt på nätet för 139kr, den svarta spindelmannen ;) så han får välja, han får prova o se vad han vill vara :-)  han ville att jag skulle bli med på discot ;) får väl spöka ut mig ja å! Mohaha

Irma o Ivar får ha disco hemma med olof, tror ja ska sätta upp en "nannycamera" o fånga olofs moves ;) haha


Strax blir de ett hiitpass, längesen ja körde de nu! Jag har kommit ur gängorna totalt, förstår inte vad de är för fel på mig! Jag älskar ju att träna, sparka mig i arslet nån, snälla!!




Av Patricia - 21 oktober 2014 17:34

Idag såg jag min morfars dubbelgångare. Det var verkligen läskigt efteråt.

Jag stod o höll på med något på jobbet o fick känslan av att jag måste titta ut. Å där mitt i skogsdungen står en man. Mitt hjärta stannar, min första instinkt var att banga på fönstret o vinka glatt till morfar. Men så inser jag plötsligt att morfar är borta sen snart 5 år tillbaka.. Tårarna börjar tränga sig på bakom ögonen när jag ser på den här gråvithåriga msannen som snurrar runt i dungen.. Så jävla lik morfar! Minnena bara forsar tillbaka i huvudet på mig, jag ser knappt vad jag skriver här nu för tårarna rinner.. Tänk att en okänd man kan bringa fram minnen o känslor på det här viset!?

Morfar älskade oktober, älgjakten! Kanske gick jag omedvetet o tänkte på honom, men just den känslan, att nu måste du titta ut! Om man tror på dubbelgångare, spöken, andar med mera så hade detta vart troligt att morfar hälsade på, men jag är inte troende på något, men skumt var det..


Tog mig i kragen iaf, kunde ju inte börja gråta bland barnen, me så fort jag satt mig i bilen kom tårarna :( saknar den mannen så fruktansvärt mkt..


Nu ska jag göra tacos!

Matdagbok har jag ej fört idag, blev iaf en shake, sallad, lite knäckebröd på mellis o nu tacos med familjen :-) 


En promenad med mirja har jag tänkt också, helst innan middagen :-) 


Av Patricia - 20 oktober 2014 21:55

Eftersom jag är så himla populär o efterfrågad får jag ta upp bloggandet igen ;)

Ärligt talat så har jsag inte tänkt på min lilla "dagbok" på sistone.. Men alltid kul när nån frågar efter den :-) 


Var tvungen att läsa lite själv vad jag har skrivit de sista gångerna, handlar mest om WLC.. Går absolut inge bra för mig där, kan inte förstå varför ;) fy skäms på mig!! Det är så svårt att släppa allt det som är bekvämt, tryggt o enkelt! Idag fick vi lära oss att det tar 21 dagar att få in den här dieten (om man nu ska kalla en mer hälsosam kost för diet) till en vana.. Det måste stämma, förjag tappar kontrollen efter 18 dagar ;) jag är verkligen hopplös.. Ska det verkligen vara så helvetes svårt att äta rätt, röra på sig o gå ned i vikt!!?? Varför kan man inte bara sparka sig själv i röven å ta tag i sitt liv?? Helt ärligt så tänker jag på mat hela dygnet, även om jag nyss ätit funderar jag snabbt på vad jag ska äta härnäst.. Däremellan vill jag få in något onyttig som klistrar sig fast på rumpan o surlimpan som man kallar mage!! Nämligen choklaaaden :(

Förstår inte varför jag inte kan kontrollera mig, jag sviker mig själv gång på gång...


Nu ska jag iaf föra matdagbok,den kommer jag att skriva in här för då kanske jag blir med sporrad att kämpa o hitta motivationen :-) 


Uppdatering imorn efter jobbet :-) 


Bye bye




Ovido - Quiz & Flashcards