Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

all denna ångest..

Av Patricia - 26 oktober 2014 17:29

Nån nattsömn har denna helg inte bjudit mig på, Ivar fick igår på eftermiddag hög feber, ful hosta o rinnande näsa.. Att barn hostar o har rinnande näsa tar jag med en nypa salt, men feber som ej vill vara under 39 gillar jag inte :( som tur är så är Ivar vid gott mod o vill bara mysa :-)  de var inte lätt att väcka en halvt medvetslös unge inatt för att ge flytande ipren.. Visst jag kan ge han supp, men han är rädd för det plus att han bajsar ut dem inom 10 min så man vet inte hur mkt som har börjat värka mot febern.. Han tar flytande mkt enkelt o smidigt, han tycker det är gott :) lugn, den står högt i ett låst skåp där vi förvarar medicin, så han kan ej nå den!

Efter mkt om o men fick jag iaf i honom den o sen satt jag å titta på han o tog tempen efter 20 min så jag såg att den gick åt rätt håll innan jag vågade somna igen..

Även Irma hostar mkt denna dag, hoppas de inte blir feber på henne också, för hon vägrar medicin :( Dom största männeni huset är pigga :-) 


Igår tog en tur till ch-berg för lite shopping, de fyndades ett ninjasvärd till arvid o en rosa kanin till Irma ( hon älskar sina gosedjur, hon får snart inte plats i sängen) å Ivar fick en liten boll som blinkar ;) fiskmat köpte vi o silikon för akvariet börjat läckas igår när vi tog in våra enormt stora guldfiskar! Men  som tur är läcker det ej idag så olof kliar sig i huviudet o stirrar på det som vanligt ;)

Efter de åkte vi till hypermat o blev inte impade, jag vill bara handla svenskt kött å då blev de samma priser som på konsum.. Annat är säkert billligt, len jag vil inte ha nån gris från polen eller tyskland när vi kan köpa gris som har bott o slaktats i sverige, helst i närheten!

Hem igen o ha lördagsmys :-)  


Idag har vi vart i sommarstugan, olof hjälpte pappa med att ta upp bryggan o hjälpte till med att ta upp Elvis (båten alltså), sen fick vi hamburgare av mamma som vi mumsade i oss glatt!

Innan vi klev in i bilen fick vi rensa bort alla älgflugor som vi gick o störde i skogen, sen fick vi stanna bilen för två tjädrar höll på o myste med varandra på vägen o vägrade flytta på sig :-)  väldigt djurliv!


Imorn ska jag iaf jobba, olof vabbar i två dagar, sen tar jag över om de behövs :-)  fast jag skulle att vilja stanna o ta hand om mig, för vem tackar mig för att jag jobbar o lämnar barnen? Mina troll :(









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards