Alla inlägg under maj 2013

Av Patricia - 31 maj 2013 15:20

efter mvc idag känner jag att det är skönt o tur för mig att det är tredje graviditeten. hade det vara första ungen hade jag nog varit förtvivlad, förvirrad o kännt mig dum. Men som tur är så har jag gjort detta några gånger förr o känner att jag vet vad som händer o vad jag kan förvänta mig!

Om hjärtljuden är precis under revbenen på mig borde rumpan på barnet ligga neråt. Men NEEEJ då, två bm var så säkra på att det var huvudet de kände nedanför naveln. Vilken jävla lång bebis jag måste ha?? Sen var den nog i säte, eller nej, jo, nej, jo... men för fan! sluta tjafsa om det. Ungen hinner vända sig fler gånger! Då ville de att jag skulle komma in nu på tisdag kl 8, låg barnet i säte då skulle de bli remiss till KD för ultraljud. Varför det? Dom gör inget ultraljud förrän du gått hela 36 veckor, för de är normalt att barn vänder sig så länge. så jag avvaktar en vecka till.

Sen samma intervju varje gång: har du barn sen tidigare? bor du tillsammans med deras pappa, bla bla bla! Läs på innan för FAAAN!!! Det enda som känns tryggt med denna graviditet är att barnet är jätte sprallig i magen, konstant :) magen hoppar o skuttar! Jag har världens bästa privata bm som jag har ständig kontakt med ist, litar fullt på henne :) jag ger upp, ungen får komma ut bäst fan den vill. med arslet först eller huvudet. i augusti. helst i år. fan.


hormon utbrott nr 2 idag.

Av Patricia - 31 maj 2013 09:06

Vem fan kom på idén att ha en gummiborste i mascaran? Så jävla värdelöst! Köpte ny mascara, ett proffs hjälpte mig att välja ut en bra, vattenfast, förlängande o volym.. den suger! MYCKET!

Jag har långa, tjocka ögonfransar vanligtvis. Men med den här skiten blev de jätte korta, såg kladdigt ut. Med gummiborste kommer de as mkt mascara med en gång, då delar sig inte direkt mina fransar snyggt! Den mascaran får hon tillbaka idag, uppkörd någonstans. Ja kan välja bättre själv. man ska aldrig byta när man är nöjd. FAAAN!!


Det var morgonens hormon utbrott ;) satt vaken länge inatt med illa mående o en bebis som tryckte högt upp så jag ville kräkas i omgångar.. men blev inget utav de iaf :)


Strax stadsparken med ungarna där de ska få leka med mormor, jag ska till MVC!

Av Patricia - 30 maj 2013 13:15

WHAT!!?? Är det bara 42 dagar kvar till beräknad förlossning? Va lite de känns när man säger det i dagar ist för veckor ;)


Idag är barnen återigen på förskolan, så jag har tvättat, ätit o sovit! När jag vaknade från förmiddagsluren fick jag en förvärk från helvetet, den gjorde t.o.m ont  i rumpan, så jag kastade mig fram o tillbaka, i den mån jag kan röra mig vill säga.. Shit säger jag bara, man vet vad man har att vänta sig!


Olof är på kurs idag, han kommer hem nån gång i eftermiddag, då får han starta den åkbara gräsklipparen så kan jag kuska runt på den ikväll :) gräset växer o växer! Annars får vi fixa det imorn kväll, för tidigt tidigt lördags morgon åker vi till kolmården över helgen ;) det blir barnen semester iår, tusenfryd ska vi hinna med också, men dit får bebis följa med :)


Nu blir de jordgubbar!

Av Patricia - 29 maj 2013 16:16

Efter att jag lämnat barnen på förskolan tog jag en tur till stan!

På fredag är det dags att besöka barnmorskan igen, så jag lämnade proverna idag ist. O nu var jag så duktig att jag inte åt frukost eller drack något annat än vatten innan proverna så nu ska väl sockernivån ligga normalt ;)

På lab tog det som vanligt tid, det var nr 27 när jag kom dit, jag fick nr 28! YES tänkte jag, nu kommer jag iväg snabbt, men nej då.. 47 min innan det var min tur! Jag prickade in kafferasten! typiskt.


Efter Lab stod banken på tur, där inne gick de faktiskt väldigt fort så jag gick vidare till Lindex o köpte en ny klänning med tunna stora goa byxer till Irma o en t-shirt med goa shorts till Arvid! Jag tillhör de föräldrar som anser att kläder skyddar bäst mot solen, så jag letar som en galning efter tunna svala kläder.. vill inte smörja allt för mkt solskyddsfaktor på barnen, mest öron, nacke, armar o fötter.. den är inte nyttig, visst den skyddar, men är också cancerframkallande (som iofs allt är idag).


Efter det kom Sara med lilla tösen! Svea var vaken o nöjd i vagnen, roligt att se att hon faktiskt har ögon :) hon sover jämt när jag är med ;) efter fikat blev det kicks! Dags för ny mascara, ögonbrynspenna, parfym, nagellack m,m.. synd att det ska vara så dyrt, men det är så sällan jag unnar mig sånna prylar, så nu gjorde jag det! Vattenfast mascara var det, för mitt vänstra öga rinner så fort jag sminkar mig, oavsett märke.. så nu provar jag en sådan! Efter några andra affärer blev det lindex igen, där köpte jag en lång klänning till mig! lite konstigt med tanke på att jag är höggravid, men jag döör i värmen, o jag vill att det ska kännas som jag är naken, hatar tajta kläder nu...


Olof krockade med ett råddjur imorse, så de blir spännande att se hur bilen ser ut när han kommer hem! precis vad vi behöver nu, extra utgifter ;) KOM NU SKATTEN!

Av Patricia - 27 maj 2013 14:33

Idag har vi haft besök, både jag och barnen fick en varsin kompis :) Irmas komis somnade ganska omgående i vagnen men Irma var nöjd ändå ;) Till lunchen fick barnen dela på en barnpizza, den tog faktiskt slut!! Nu sitter Arvid utslagen o soffan o tittar på scooby doo medans Irma försöker få med sig katten in till sig, Donna är inte värst intresserad över det ;)


Imorn har jag tänkt att ta mig till stan måste handla mat, mascara, parfym och det sista till vilda babyn.. Marie J skulle beställa nytt regnskydd till sin minsta, så då passa jag också på med att beställa ett till vagnen.. SKIT snygga regnskydd blir de, inga tråkiga svarta inte ;) jag måste ha färg, kan inte leva med bara svart o vitt!


Baby fortfarande i säte, duktig unge ;) SKa till bm på fredag, ska då skicka remiss till läkare på förlossningen, för visar det sig att bebis har vänt sig o de blir en normal förlossning tänker inte jag gå över 18 dagar denna gång, max en vecka! så då får de försöka sätta igång mig i vecka 41+0.. inge trevligt, men jag vägrar få en 5 kilos kloss! Irma vägde 4590 g efter 18 dagar över utsatt datum, så de blir inga nätta bebisar för oss ;)


Strax ska vi hämta gubbe på jobbet o åka till Svea, är inte lite bebissjuk, så de är tur att hon finns för att hjälpa mig :)

Av Patricia - 24 maj 2013 10:29

Nu har jag gått 33 fulla graviditetsveckor o 1 dag ;) en vecka längre än jag trodde, så nu går de fort! Bebis ligger i säte o högt upp, vilket jag hoppas att den gör hela tiden ;) skulle kännas rätt skönt med ett snitt, fast jag återhämtar mig mkt snabbare efter en vanlig förlossning och så är det spännande att vänta på värkarna ska börja.. Men med ett snitt får man ett datum, relativt smärtfritt o fort avklarat!, nu är det inte bara foglossning som tar knäcken på mig, mitt huvud gör så ont, jag är yr och mår allmänt illa hela tiden.. då är de skönt att få ett datum o veta att efter den dagen blir min kropp fri o jag får snosa min älskade lilla bebis som gör sin mamma illa därinne <3 jag vet nte hur länge jag orkar hålla mig uppe, jag känner ibland att bara ge upp, lägga mig ned o vänta på juli månad.. men jag har två små knottar som är beroende utav mig så jag måste upp, för de behöver sin mamma!


Ska kolla när A o I vände sig med huvudet neråt, jag har för mig att de låg i säte ganska länge, så lilla pyret vänder sig garanterat snart :)


Idag är det fredag! håller tummarna för fint väder under helgen :) Imorn blir de iaf lite fika i stan med Marie J <3

Av Patricia - 21 maj 2013 21:20

Det var en ganska lustig natt inatt, runt 02.30 började himlen lysas upp av blixtrar, Irma vaknar o ropar argt på mig: MAMMA, SLÄCK LJUSET!! :) tur att ungarna inte är åskrädda iaf!


Idag har det varit tungt, jag är yr, svimfärdig o svullen! Vill bara ligga ned o vara ifred... Att man blir yr är inte direkt ovanligt när man ligger lågt i blodtrycket, jag är tydligen en riktig lågtryckare ;) men det tar på krafterna att gå o vara snurrig.. jag blir arg direkt! hopplöst.


Ikväll kom morsan o farsan en tur, pappa tog med sig ungarna till sjön o fiskade, men det blev inget napp denna afton så vi provar till helgen igen :)

Av Patricia - 20 maj 2013 15:38

När man har grannar kan allt hända, speciellt när man bor framför ett riktigt pucko som ingen i området tycker om. En alkis som kör full o bråkar med allt o alla! Nu har puckot påbörja ett bygge, en carport, alldeles för nära tomtgränsen till hans granne! 4 meter ska det vara från gränsen innan man börjar bygga, han bygger på gränsen.. tror inte bygget får stå kvar över sommaren ;) för anmäld blir han! IQbadboll.


Idag tog vi en tur till boda o hälsade på mormor :) där blåste barnen såpbubblor o jagade dem överallt på gården! Man blir som en unge själv när man blåser såpbubblor, jätte kul!

Efter det åkte vi till en loppis, Min loppis - säger Arvid, för där köper han o mormor roliga leksaker ;) En gul monstertruck fann han o Irma köpte två små dockor!


Bebisen i magen kör sitt race! Kommer inte ihåg att arvid o irma fortfarande kunde göra kullerbyttor efter snart 33 veckor, men livmodern är ju större under en tredje graviditet så den har nog gott om plats :)


Intrigerna har nu börjat på gatan.. hehe

Ovido - Quiz & Flashcards