Alla inlägg under september 2013

Av Patricia - 30 september 2013 10:40

idag är det vi ska börja viktkampen, ikväll är det invägning, fettmätning m, m! Har ingen aning om hur det kommer att gå till men jag kommer iaf ha på mig snygga trosor o fräsig bh ;) känns sisådär att vi kanske ska stå i bara underkläderna o få reda på hur illa det är, men jag har iaf 3 graviditeter att skylla, på den sista för bara  månder sen ;) men ändå, känsligt ämne när man är obekväm med sin kropp! uppdatering om detta senare :P


Arvid o Irma är på förskolan o busar av sig! Ivar somna i bilstolen när vi körde dit dem och han sover än.. trött liten människa :)


Imorse hände något som är mer än ovanligt för mig här hemma!

Jag satt o ammad Ivar och läste aftonbladet på datorn i köket när jag hör att det väsnas utanför köksfönstert (det fönstret ovanför bänkskivan), jag tittar automatiskt upp fråån datorn o ser en HÖK försöker sätta sig på fönsterbläcket!! När den väl sätt sig där så stirrar den in på mig! Jag ropar på Arvid för ingen kommer någonsin tro mig! Arvid kommer springade o går försiktigt fram till bänken - Men mamma, detta är ingen skata!

Höken tröttnar på att stirra på oss o flyger iväg, en naturupplevelse jag aldrig mer kommer att få! Tur att jag putsade köksfönstren igår så höken såg in ;)


Det händer mkt konstig här ute, när Irma var några månader gammal o vi skulle köra Arvid då 2 år gammal till förskolan fick vi fly från två råddjursbockar som bråkade runt bilen! Dom såg oss, men sket fullständigt i att vi stod 2 m från dem! De höll på att springa över oss.. Det kommer ju aldrig mer att hända :) får se vad det blir nästa gång.. Olof fick stå i skottkärran för 2 år sedan då det kom en grävlingsfamilj o böka runt skottkärran ;) som sagt, mkt djurliv här hemma!


ska göra det oundvikliga sen, ta kort på hur kroppen ser ut nu och sen ta kort efter 8 veckor!

måste även fråga tränaren ikväll om jag fortfarande kan amma Ivar när jag ska byta ut två måltider mot två shake.. annars får jag väl sluta amma o ge han flaskan! Fats jag tror nog att det är ingen fara :)


bye bye så länge!


 

oj vad suddig bilden var ;)

Av Patricia - 28 september 2013 17:08

Idag blev det loppis i Edane! Det var väldigt mkt folk där och mest kläder, svårt att ta sig fram!


Ivar satt i babybjörn selen o sov så gott medan jag, Sara o Svea gick runt o fyndade fina saker ;)

Det blev en läragåstol 150 kr, mobil till spjälsäng 40 kr o en liten leksak 5 kr till Ivar :)

Svea fann en otroligt snygg o billig babybjörn sele för 150 kr! vilket jävla kap! Även en duschstol, hängselbyxor o leksak hitta hon ;)


Efter loppisen gick vi hemåt, åt pizza (igen) o GODIS!! men snart är de slut med det ;)


Vi har även vart på skolgården å busat under veckan :)


får se vad vi ska hitta på ikväll...


           

Av Patricia - 27 september 2013 22:36

Eftersom det här är förhoppningsvis sista helgen som jag vill synda på blev det pizza, hyrfilm och godis ;) På måndag börjar det nya livet med shake, motion o äta rätt! jag ska klara det, vill klara det och vill få tillbaka min gamla goa kropp som jag faktiskt gillade ;)


Idag hälsade jag o barnen på min mormor i stan.. hon är mkt olikt sig från förr, hon blev förändad efter att morfar og för 3 år sen! Lite hatisk, småsur, glömsk och tyck synd om mig syndrom! Men hon är gammal så man får bara hålla med och komma ihåg hur hon var förr! :)

Saknar verkligen morfar, det är svårt att förstå att jag aldrig mer kommer att se han. Han hade en sån stor plats i våra liv.. Jag har ju sett honom varje dag innan han dog :( det lämnar ett stort tomrum.


Vi var även på banken och apoteket! har fått frågan om hur jag klarar göra allt det med tre ungar.. varför skulle jag inte göra det?? de är ju mina barn, klart som fasiken att de får följa med mig! Och så kommer det otroligt roliga kommentarerna, ja just det, du är ju utbildad för att ta hand om barn.. njae, det stämmer inte alls. Jag är utbildad förskollärare, inte att vara en bra mamma! Nog för att jag har misslyckats i uppfostran på vissa delar, framförallt språk, men de kan uppföra sig när vi är ute bland folk, vara trevliga mot folk och bla bla :) barn som aldrig får vara med kan aldrig lära sig hur man är bland folk.. ta med ungarna o handla, det är jobbigt, man glömmer bort vad man skulle handla, de bråkar, de springer men jag har inte skaffat barn för att inte umgås med dem!


Ivar har fått skorv, så nu är huvudet fullt i olja.. ska börja skrapa bort det stygga strax :)


Imorn blir det barnloppis i Edane :) o soptippen ;)

Av Patricia - 26 september 2013 17:22

Yes yes! ikväll blir det thai mat hemma hos Sara o Svea :) jag och Ivar köper med det från stan! Sen ska vi nog se en film som heter 3096 dagar som handlar om Natascha Kampuschs kidnappning.. den kommer nog att ge mig kalla kårar men jag tror att den kan vara sevärd!


Idag var vi på småbarnscafe i församlingshemmet :) mkt trevligt!


nu kom älsklingen hem! :)

Av Patricia - 25 september 2013 14:15

Efter att ha lämnat A o I på förskolan åkte jag och lille man vidare till stan för att gå på läkarkontroll på BVC!

Eftersom det är onsdag så är även babycafét öppet på öppna förskolan som ligger vägg i vägg med bvc, så vi slog två flugor i en smäll ;) Många mammor och bebisar var det där, även en pappa också :)

Sara med godingen Svea fick betala för vårt fika, men jag bjuder tillbaka snart igen, TACK <3


På babycafé pratas det mkt om bebisar, förlossningar m, m och det är kul :) för när man har en bebis vill man nästan aldrig prata om något annat än just om bebisen, hur du mår och bla bla.. Det finns många där ute som inte har kompisar eller bekanta som inte har skaffat barn än så dom kan man ju inte prata bebisar med, dom har ingen aning om hur det är! Det är roligt, tufft, jobbigt, ångest, kärlek, bajs o piss :P ofta pratar vi även strunt om våra män också, men det är mest på skoj ;) det är iaf jätte bra att det finns ett ställe där man bara kan få prata barn om man vill :)

Har gjort en hand- och fotavtryck på Ivar i gips, så den tog jag med hem idag :) ska bli härligt att hänga upp dem och deras doptavlor i den nya matsalen sen :) längtar tills det är klaaaaart!!!


På bvc gick det jätte bra, en klapp fick jag på axeln av bvc sköterskan för att jag kämpar med amningen o 3 barn :) min bvc sköterska är toppen, den bästa! Hon lyssnar, argumenterar inte tillbaka utan ger råd o tips, inte säger hur det ska vara utan hur det kan vara om man gör si o så :) hon berömmer alltid Ivar och det värmer en mors hjärta <3

Ivar väger iaf nu 6730 gram och är 63.5 cm lång :) så han får mkt mat utav mig! Jag har tänkt att helamma i tre månader så får vi se senare om jag går över till flaskan.. än så länge är han mätt o nöjd :) han blir 2 månader på fredag! uhj vad tiden går...


Vakna med en jätte finne och munsår imorse :( fuck o suck.. men det försvinner väl snart!


Donnas öga ser bättre ut för varje dag, skulle gått på apoteket förut och hämta ut mer ögondroppar, men lunchade med älsklingen istället! jag åker in till stan sen å gör det och stoor handlar, utan barn! nån från glava som vill med? skicka sms isf :)


Jahopp, ivar sover än o ungarna vilar efter förskolan på soffan.. så nu ska ja läsa min bok! Det spöregnar ute ;)


tjipp



Av Patricia - 24 september 2013 17:01

inatt när jag satt uppe och ammad Ivar tänkte jag på vad jag gjorde innan jag skaffade barnen tillsammans med Olof!


Min barndom/tonårstid var toppen, finns faktiskt nästan inget jag ångrar ;) många tycker nog att jag var en fjortis när jag kom upp i 13-14 års åldern och framåt, men fasiken vad kul jag hade! så det bjuder jag på! Killar o kompisar i överflöd ;) satt  tittade på gamla kort från den tiden och jag var en pingla, snacka om att jag har förfallit på äldre dagar.. suck. Det är den tiden, den uppväxten som jag vill att mina barn ska få :) för gissa om att jag var en HAPPY tonåring :D


Det bästa man kan göra här i livet är att bli förälder, enligt min åsikt men alla vill ju inte bli det.. Man älskar aldrig nån så mycket som sitt/sina barn. Man lever för dem.


Men ni som är förälrar, har ni tänkt på att det också är det värsta man kan göra mot sig själv att skaffa barn?!? All ångest att barnen inte kommer att bli lyckliga, klara skolan, vara uppfostrade, få kompisar, vara snälla, att de kommer hem efter en utekväll! All den ångest hade jag aldrig innan barnen :P

jag får kramp i magen av att kanske, kanske kommer mina barn bli mobbade, bli ensamma, få drogproblem, falla för grupptryck, bli påkörd, bli svårt sjuk bla bla.. uhj


nu vakna Ivar :) hej!

Av Patricia - 20 september 2013 12:56

Japp, de är sant! 2 dagar utan choklad :) det är säkert! Visst jag längtar efter choklad, men har jag gett mig fan på att inte äta det!


Det är mkt på gång nu, bygget går framåt, altandörr och fönster på plats :) snickaren är här idag o bygger!

Arvid har tappat sin första tand! Man tycker liksom att det är stort för barnen att tappa tänder, lite läskigt o häftigt på samma gång.. Men för mig som mamma är dett enormt! För fem år sen fick han dessa tänder och nu ploppar de ut ur munnen ;) ja blir så stolt! Vi har pratat med Arvid om vad man gör efter att man har tappat tanden, att man lägger den i ett glas med vatten på kvällen och morgon efter så har tandfen hämtat tanden och lagt dit en tiokrona :)

Arvid var på dagis igår och drog ut tanden själv när de var i skogen och slängde iväg den!! HALLÅÅ? jag vill ju ha tanden, se den...Men antagligen tyckte han att den var äcklig med blod och sånt så han slängde iväg den ;)

Men tandfen hittade att tanden i skogen inatt och la en tiokrona i glaset ;) till sonens förtjusning!


Donna är utskriven från veterinären :) trycket i mitt hjärta har försvunnit! Känns lättare att andas nu.. Ögat börjar få tillbaka sin gamla färg, hon har vart helt dimgrå i ögat, man har inte kunnat se pupillen alls :/ men nu syns den tydligt! Tittar man noga så ser man att hornhinnan är alldeles skrynklig, inte säkert att den kommer att bli som förut, och vi vet inte heller om synen blir den samma som den en gång var! Men hon mår bra och är sig själv :) LYCKA!


Måndag den 30 september börjar jag en "bantningskurs" här i Glava! Vi ska träffas måndagskvällar o lära oss att äta sund o hälsosam mat.. Att gå ned i vikt och behålla den vikten på 8 veckor! Detta kostar 699 kr och 300 utav dem går till en vinstpott.. Den person som går ned mest procentuellt på 8 veckor vinner potten! Detta sporrar verkligen mig, plus att jag ammar vilket kan hjälpa till med viktnedgången ;) allt handlar om kost och motion! Jag har faktiskt vart duktig, inte fuskat med motionen alls nu den sista veckan! Nu ska fläsket bort! Kul också att andra som man känner är med i gruppen så vi kan stötta o heja på varandra! För det är svårt.. Men mindre mat på tallriken så ska det å bra! HEJA


I eftermiddag åker Arvid o Irma på pyjamasparty i Boda .:) kusinerna Milla och Lova kommer också dit! Mamma o pappa har hittat på massa skojiga saker som barnen ska få göra, skattletning i skogen, maskerad, hinderbana och brännboll :) tror de kommer att ha kul! Så vi har bjudit hit Sara, kickan o lilla Svea på middag och sällskapsspel ikväll! och det blir morot, gurka o annat icke ätbart till kaffet ;) ingen kaka här inte! Nya tider..


         

Av Patricia - 16 september 2013 19:19

Jag är beroende, det framkallar ångest o hysteri.. Jag längtar och suktar efter det.. Det river o drar i mig, jag måste ha, vill ha, behöver ha CHOKLAD!


Jag blir tokig, det är säkert! kinderna sugs ihop bara jag tänker ordet choklad, det vattnas i munnen! jag kan inte sluta, tror innerst inne att jag inte vill sluta med det heller.. ge mig styrka att låta bli chokladen, ge mig motivation till att äta mindre, röra på mig och träna.. jag har tappat lusten känner jag, orkar inte bry mig hur jag ser ut längre!


Men jag är lycklig :) det är väl det som är meningen med livet eller? fast jag vore lyckligare om varje chokladkaka inte smakade ångest! jag skrev varje chokladkaka, för tro mig, i längden blir det chokladkakor när man små äter en liten bit här o där.. nästan så jag önskar mig diabetes, för då MÅSTE jag sluta..


UHHJJJ


ja kommer bli lönnfet innan jul

Ovido - Quiz & Flashcards