Alla inlägg den 6 september 2013

Av Patricia - 6 september 2013 17:01

Stackars vår lilla Donna!


Vi var hos veteriären idag för att se vad som är fel på Donnas högra öga.. Det visade sig att ögat var mkt svårt skadat på hornhinnan o lite under den.. Veterinären berättade så tydligt om vad som var skadat o allt men det enda jag såg framför mig var när vi hämtade lilla Donna i Olso på katthemmet för 8 år sedan.. Vår fina, goa norska kisse!


Det är mitt fel att ögat har blivit värre, jag skulle ha åkt in med henne när vi såg att det börja se fel ut.. Men så blev det helt plötsligt bättre och hon kunde öppna ögat igen.. Kanske vi hade haft större chans att rädda ögat om vi åkt in tidigare.. Jag vågade aldrig fråga veterinären om det, jag vill inte veta det nu i efterhand.


Nu ska vi iaf prova en behandling som veterinären ville eftersom Donna är pigg o frisk, innan vi beslutar oss för att ta bort henne :( 3 olika sorters droppar ska droppas flera gånger om dagen och antibiotika morgon/kväll! Mitt hjärta blöder just nu för henne, fast ändå tänker jag att det är bra att det inte är någon utav barnen som har skadat sig, det kanske gör mig till en dålig människa, men jag sätter alltid barnen först! Jag älskar Donna, vi har matat henne med nappflaska för hon var så liten när vi hämtade henne, hon har varit trogen o lojal till oss i 8 år och jag åker inte in med henne direkt, jag svek henne.. Jag hoppas verkligen att behandling hjälper så jag får en ny chans att göra bättre o se henne varje dag.. De kännss verkligen som jag förlorar min bäste vän..  hoppas hoppas hoppas :((


 

Ser ni grodan? :)



 

hjärtat.

Ovido - Quiz & Flashcards