Alla inlägg under december 2013

Av Patricia - 31 december 2013 20:30

...hello hello 2014!


Vi firar in det nya året med magsjuka, kan det bli bättre? ;) Olof bor just nu källaren, det suger och jag gråter floder här uppe.. får se om han orkar eller rättare sagt klarar av att bli med ut sen och skjuta Arvids raketer..


Gott Nytt År alla <3


ps, jag är "frisk" iaf, hoppas det stannar så..

Av Patricia - 30 december 2013 11:29

lite ironiskt är det att vi tog hem barnen från förskolan en vecka innan jul för att få vara friska mellan jul och nyår.. och här ligger jag :/ förra nyårsaftonen var det bara vår familj som var frisk på nyår utav dom familjerna som vi brukar fira med.. så ironi..


Dagen igår låg jag mest klubbad i sängen, orkade knappt röra mig.. inte roligt att mata Ivar medan jag inte fick andas eller så.. vi tog en liten biltur på kvällen, behövde få se något annat än sovrummet! efter det gick jag och la mig med Ivar runt 22, vaknar av att olof säger något o rusar till toaletten.. eftersom jag inte ätit eller nästan druckit pga illa måendet var det inte mkt som kom upp, stod mest och hulkade.. men skönt efteråt då illa måendet släppte!

Sov en djup djup sömn fram till kl 5, vaknar av något inte stämmer, rusar upp och i stort set bajsar på mig.. världens rallybajs! över en timme sitter jag där, passar på att skura väggar och sånt runt toaletten under tiden ;) vatten diarré deluxe! trodde jag kissa först.. jag är piggare idag, mår inte illa, är lite sugen på något att äta men avvaktar ett par timmar till.. dock kan jag inte stå eller sitta, för de rinner rakt igenom mig.. påminner väldigt mkt om den gången jag blev matförgiftad och hade camfilibakter (hur det nu stavas).. så det blir ännu en dag i sängen med film!


Mitt mamma hjärta gör ont nu, kan inte, får inte kosa eller leka med barnen :( Arvid och Irma förstår, jag spelade memori med Irma igår, hon satt på golvet och vände åt mig ;) men lille Ivar.. han förstår inte varför jag inte tar upp honom.. han tittar på mig, ropar och vill till mig! Han suger tag med händerna om mig när han äter <3 älskade pojken! har mkt att ta igen med dom små grynen när skiten är över! Tur att jag har världens bästa pappa till dem och sambo <3 hur hade det gått om jag varit ensam förälder? en eloge till alla ensamstående där ute! heja er!


Nu håller jag tummarna att sjukdom är på slutet och att resten utav familjen har klarat sig!


Jaha, vem vill handla lite nyårs mat till oss?

Av Patricia - 29 december 2013 11:00

jajemän, igår kväll får jag ett sms där min resekamrat till Ikea inte kan bli med för de har fått kräksjuka :( jag började må illa direkt.. kände mig löjlig! Men man tror ju att man också blir sjuk när andra spyr! När kl var 3 inatt gick jag upp, kände hur kallsvetten rann och jag mådde skit illa! kl 4 satt jag och ulkade över toaletten! Precis innan man spyr mår man som värst, man vill inte, man kämpar emot! Jag släppte allt, ut era jävlar tänkte jag o höll inte tillbaka ;)


Det bidde bara den gången, men nu sitter jag här med en bakfylla från helvetet, ont i kroppen, träningsvärk för jag tränade igår, illa mående, törstig, huvudvärk, feber mm! Det vill jag lova att det väcker minnen till liv ;) nu ska vi bara vänta på att någon annan i familjen börjar.. vid kl 17 är det två dygn sen vi ev blev smittade ;)


vet ej hur det blir till nyår nu :/ blir ingen annan i familjen dålig kanske vi får komma på tisdagskväll, för 48 timmar för min del hinner o passera!


håll tummarna att barnen o olof klarar sig <3

Av Patricia - 28 december 2013 09:54

enormt sug denna morgon, ville verkligen ha kaffe! Inte likt mig direkt.. men nu sitter jag här o dricker stora klunkar?! ;)


snart nyårsafton gott folk :) vad ska ni göra? vi har tackat JA till middag o fest hos Marie o Andreas <3 ska hitta på lite tävlingar till barn o vuxna tänkte jag ;) raketer har Arvid redan sett till att mormor o morfar har köpt åt honom :D

tänk på alla djur när ni skjuter raketer och för guds skull, håll avståndet till dem så ni inte brinner upp!


de blir nog Ikea imorn :D inköpslistan är klar! fick till och med en extra beställning från stan, Ida fryser och vill ha två goa täcken ;) de fixar vi! hehe


Igår var vi hos familjen i Edane, fick oss frukost ;) alltid lika trevligt! ungarna skötte sig också! på hemvägen stannande vi vid lndex, Ivar behövde en ny sovoverall! Han har en tunnare overall som han har när vi åker bil och när han ligger ute och sover i åkpåsen :) den är lagomt varm och mysig! Fann en på rean, plus en fleece jacka till han, en pyjamas, en vår jacka till Avid och en nyårs klänning till Irma, allt det för 500 kr :) tycker jag är bra! mkt nöjd med det! Fann även kläderna jag köpte till Svea i julklapp på rean, hennes kofta kostade 149 kr då, nu kostade den 50 kr.. surt! fan vad man kan spara hundralappar om man handlar julklappar på mellandagsrean.. nästa år ska vi ge pengar ist så kan man få lite extra för pengar på rean ist :P men men!


Får väl tvätta idag kanske... nån som vill komma ikväll o umgås??? :)

Av Patricia - 26 december 2013 10:43

Nu är julen över för denna gången, igen :) Det är roligt för barnen att vi firar två dagar, en dag med min sida av familjen och en dag med olofs sida :) men idag är vi trötta och sletna, även ungarna märks det på! Ska bli skönt med en kväll hemma! Ingen mer julmat för min del nu, funderar starkt på tacos ikväll ;)


Uhj så många fina julklappar våra barn har fått! Skidor, åkmadrasser, pulka, spel, trummor, en varsin childpad (dock inte Ivar ;), barbies, star wars prylar, lego, piratskepp, kläder! Ivar fick en stor råtta med hjul som man kan sitta på och köra runt! med mera :) TACK ALLA! <3

hoppas snön kommer snart!


Lillemannen kom äntligen fram till vår julgran igår, tur att vi tog en i plast för jag anade att Ivar skulle vara mkt intresserad utav den ;)

 

Igår var det en skit mysig jul hemma hos Niklas och Sofia! Tomten kom också! Denna gången blev Irma konfunderad, det är ju inte Johan som är tomten!? Mamma och pappa hade ju rätt.. men vem är det? Tomten är verkligen magisk ;) så hon vågade inte gå fram och ta emot sitt paket ;) Men de vågade storebror!

och lillebror med hjälp utav Katarina ;) hehe

   


God mat serverades, här sitter nästan alla, snygga va? ;) Barnen fick sitta i soffan och äta! Ivar rullade runt i gåstolen :)

   

Min familj <3

 

Jag vann tyvärr inte tävlingarna igår! Men jag vann över Olof! OCH alla fick trisslotter, men bara vinst på min lott, hela 30 spänn! Jag VANN! hahaha


Vi drar till fjällen, fest hela kvällen, ute och glider med snowboard och skider!

Vi drar till fjällen, fest hela kvällen, se upp i backen för finska attacken :D


Sälen, lindvallen - timmerbyn top, den 21-27 apil :) I LOVE IT! Tack mamma och pappa <3 ni är bäst!!



Av Patricia - 25 december 2013 08:45

Då har julafton varit och passerat! Hoppas alla hade en lika fin, trevlig och rolig som vår familj hade :)

Dagen började som den brukar på julen -KOLLA MAMMA! Tomten har vart här! skriker Arvid 06,30 på julaftons mogon.. Gääsp, dags att kliva upp! :) Ungarna öppna paket och sa AAA och ÅÅhh till allt <3 ingen sak att ge dem presenter!

Ivar hade fullt sjå med att äta upp allt papper och snöre som syskonen slängde runt sig ;)

       

   

Efter frukosten här hemma packade vi in oss i bilen och åkte till min farmor och farfar för de årliga tidiga gräddtårtan ;) jultradition när den är som bäst!

Efter några goa skratt och presentöppning var det dags för hemfärd igen :)

 


Lite mellanmål för barnen och ihopskruvning av leksaker stod på schemat :)

 


Ut igen och iväg för att fira jul på Nyhem tillsammans med Olofs familj :) där fick vi GO mat och fina klappar :) bland annat ett presentkort på IKEA som kommer att spenderas flitigt ;) TACK <3

Tomten kom på besök och Irma knäckte koden om vem som var bakom skägget ögonblickligen, JOHAN!! :D

Arvid och Irma var på ett strålande humör och höll sig inom "gränserna" till normalitet nästan hela dagen/kvällen :) Ivar var som han brukar, glad och go :) Han och Svea turades om att sova ute i vagnen ;) Fick en sån härlig fråga från Irma efter julklappsöppningen: Vart ska vi åka nu för att få mer paket?

Inte lätt att vara tre år och tro att man ska åka till alla man känner och samla in paket <3

   


Väl hemma igen blev det Tomten är far till alla barnen på tv för mig och Olof, barnen slocknade :)


I eftermiddag bär det iväg till Niklas och Sofia för att fira jul i Kiiveri STYLE ;) lekar och tävlingar! Vinnarskallen är på topp idag! Ska bräcka Niklas och Andreas! mohahaha



Av Patricia - 23 december 2013 22:22

Det är uppesittarkväll :) Dan före doppardan ;)

Ungarna sover, julklapparna klara, pepparkakor och ett glas mjölk står ute till tomten! De flesta kanske sitter och spelar bingolotto, men inte vi, här sitter jag med älsklingen och ser på War World Z ;) julstämning!

Ska lägga ut barnens julklappar under granen innan vi somnar, ungarna har ej sett några paket alls i år och tror att tomten har dom :D så de blir nog mkt glada till morgonen! <3


Ännu en jul utan älskade morfar, fruktansvärd känsla.. Jag saknar honom enormt vid den här högtiden! Saknar honom varje dag, men julafton var hans arena! Alla tävlingar, lekar, sånger, full tomte med mera! Han finns i mina tankar imorn <3


Idag har jag bakat bullar :) tyvärr ser de hemska ut, men faaan vad goda dom blev!


GOD JUL

ALLIHOPA

 



Av Patricia - 22 december 2013 13:06

Usch vilket blåsväder det är ute idag! Ingen lust att gå ut alls, men jag tvingar ut gubbe och ungar oavsett ;)

Lilleman kan inte sova i vagnen idag, rädd att den välter när vindbyarna drar över! Så han får sova inne, vilket han absolut inte vill eller är van vid :/ så han sover bara korta stunder i taget, vilket märks på hans humör, han är inte utvilad utan är lite småsur ;)


Igår var vi på nyhem och fick oss middag, ungarna blev trötta efter ett tag så jag åkte hem med dem! De somnade ganska omgående, Ivar fick pyjamas innan vi for så han somna gott i bilen :)


Ikväll är det meningen att jag ska iväg och köra ett pass med gymstick, men min rygg vill inte det.. fattar inte varför den ska krångla nu, men det är väl så efter foglossning, den gör sig påmind efteråt! så vi åker till Boda ikväll istället! Morbror Bosse och fillefaster Maria ska också dit :) trevligt! Man ser dom så sällan :/


Nu ska jag baka en chokladkaka att ta med ikväll, fast jag äter inget, spar allt det söta till julafton! Måste tänka extra på vad jag stoppar i mig nu när jag inte kan röra så värst mkt på mig.. bara en promenad hugger och benen lyder inte :(


Snart JUL :) inhandla de sista presenterna imorn! Nån som vill passa Arvid o Irma?

Ovido - Quiz & Flashcards