Alla inlägg den 19 december 2013

Av Patricia - 19 december 2013 10:54

jaa herrguuud! Jag dör av skratt här! Läste en sån otroligt rolig artikel på aftonbladet:

"Forskarna varnar för Hedenhös-dieten"


Japp, det är sant! De har alltså forskat om det, inte äta som på stenåldern, du blir förstoppad. NÄHÄ? skojar ni? finns det verkligen folk som är så lättpåverkade att de tittar på julkalendern och härmar? förlåt, men snacka om IQbadbollar ;) hahaha! Svt borde visa varningstext innan julkalendern börjar, inget för personer med låg IQ ;)

ja döööör! hahaha

varje år så är det samma visa, nånting fel på julkalendern! jag är vekligen stolt över mina barn, dom reflekterar inte alls över den, dom skrattar, skämtar och sen skiter dom i den när programmet är slut! Antingen är mina ungar för dumma eller för smarta för dom har verkligen inte tänkt på vad familjen Hedenhös äter eller att dom aldrig går på toaletten, för våra barn vet och förstår att tv är påhitt, sagor, berättelser, tecknat, inte verkligt, bla bla..

Jag VET också att alla barn är olika, en del har mkt i bagaget och de inte tänker som "normala" barn, vad som nu är "normala" barn vet jag inte, finns det något som är normalt? att barn ofta tar efter och bla blaa bla, men allvarligt, vad har dom för vuxna i sin närhet? Lär era barn att det som visas på tv är påhitt, förutom nyheter och dokumentärer, men det tittar ju de inte på ;)


tack för skrattet :D

Av Patricia - 19 december 2013 08:52

när man har bott i mammabyxor under många år är känslan obeskrivlig när ett par låga jeans glider upp och knäpps igen utan att behöva dra in magen. Jag har efter Arvids graviditet haft en enorm häng mage, det har inte gått att ha låga jeans, för magen har hängt över.. Men idag provade jag ett par låga och häng limpan har dragit ihop sig och är inte alls så långt ned längre :) plus att jeansen glider ned över rumpan när jag går, jag kan extra knäcka som brevlåda ;) ser fram emot fler cm som ska bort och mer vikt så jag kan göra en bukplastik, jag ska ha tillbaka den mage jag hade innan Arvid för 6 år sedan, inte likadan, det går ju inte, men något liknande :)


Arvid och Irma sover än, Ivar och jag gick upp för en halv timme sen :) skön sovmorgon!


Storhandla gjorde jag igår kväll, Marie blev med som sällskapsdam <3


Idag, efter hem till gården ;) ska vi in till stan och ha en liten julafton med gammel mormor!


Imorn är mama hemma igen så då blir det nog en tur till Boda <3


Ovido - Quiz & Flashcards