Alla inlägg den 6 december 2013

Av Patricia - 6 december 2013 15:46

sitter här och kollar in bilder från graviditeten, min första tanke var: HELVETE VAD TJOCK! att jag ens orkade röra på mig, känner mig smal som en pinne nu om man jämför från julimånad då jag var HÖGgravid! sen kom tårarna då jag inser att det var min sista graviditet.. bara för att jag inte kan skaffa fler barn så vill jag ha fler barn, ond cirkel det där! det som man ofta inte får lockar mest ibland! så nu sitter jag här med blöta ögon och tycker lite synd om mig själv, MEN jag har tre underbart friska goa ungar så jag är mer än lycklig <3


Satan i gatan vad fet jag var, vågar inte ens lägga ut bilden! De fanns en liten filmsnutt på mig när jag står och har värkar på BB, magen står bokstavligen rätt ut, mitt ansikte är svullet och jag ser hemsk ut! hur orkade jag ens röra på mig är en gåta... vilken tur att jag är så himla vacker nu ;) hehe


Ivar är ute och sover, Irma har slocknat på soffan, vilket inte är så konstigt då hon gick upp mkt tidigt imorse ;) Arvid ska nu greja med den nya trolldegen jag bakade ihop förut :)

Av Patricia - 6 december 2013 10:44

Igår kväll eller i natt kom vinterns första snö :) till Arvid och Irmas förtjusning! Kl 06 när Olof skulle åka till jobbet kom de bägge två och undra på när vi skulle gå ut??!! hehe

Jag och Ivar sov dock en stund till och gick upp 08.15 ist ;) då låg Arvid och Irma med jätte stora ögon i dubbelsängen och väntade! Först gjorde vi pannkaksfrukost, Ivar fick gröt ;) sen gick vi ut  kylan, stormen och snön :)

       


Ikväll blir det middag hos familjen i Edande, en liten fredagstradition där vi bjuder in oss själva ;) ska köpa med pepparkaksdeg så ungarna och gubbarna får något att pyssla med ;)


Jag har nu börjat tappa hår, känns sisådär.. det gör inget att håret blir lite tunnare, men varför ska man alltid tappa håret på sidorna, precis över tinningarna??! ser kalt ut när jag sätter upp håret.. tur att jag har lugg som jag kan dölja det värsta gluggarna.. olof blev paff när han såg hur mkt hår jag tappade igår efter duschen och borstningen.. en nackdel med att skaffa barn och amma :/ måste få till en blondering också i utväxten, den börjar bli hemsk!

 

Nu sitter de stora hulliganerna och målar, Ivar ligger i vagnen på trappen och njuter av vinden ;) han älskar att sova ute! minst 3 timmar blir det innan han vaknar...


   

Ovido - Quiz & Flashcards