Alla inlägg den 5 december 2013

Av Patricia - 5 december 2013 11:55

Sitter här hemma och vaktar våra ägodelar! Det pågår just nu en stor brottsvåg av inbrott i arvika kommun, dagtid! Glava området har varit drabbat och nu har folk sett en vit skåpbil runt omkirng vårt område! Det är skit skönt att bo i en liten by, man lär sig fort att känna igen bilar och den här skåpbilen hör visst inte hemma i Glava så den håller vi koll efter! Olof ringde från jobbet och frågade om jag hade sett den.. Hans faster hade sett den och stannat, då hade skåpbilen flytt fältet! Ägaren till huset den stannat utanför var inte hemma men de är underrättade om bilen! jag blir så arg och rädd på samma gång! Låt våra hem vara ifred! Bara så alla vet så ska vi ingenstans och vi firar jul hemma! så get lost, fuck of!


Arvid och Irma är på förskolan och busar :) Ivar ligger ute i vagnen och sover så skönt i regnet! vart tog snön vägen? Mina barn längtar efter snön, jag med egentligen, blir ljusare och mer julstämning :)

Hade utvecklingssamtal om Arvid  på förmiddagen :) han är duktig och populär bland de andra barnen :) Han säger ifrån när han inte vill, både till pedagogerna och till kompisarna! Detta är något som vi har pratat om med Arvid, att man inte ska falla för grupptryck, utan han ska tänka efter innan han säger eller gör något som de andra gör. Vilket han gör nu :) Var orolig att han härmar de barn som är lite mer busiga och säger samma saker som dem, men han gör inte det utan han står på sig och säger nej! så skönt! Han trivs så bra på sin förskola och vi är super nöjda med vad han lär sig och med personalgruppen :)


Igår var det styrketräning :) skit kul som vanligt! jag hade dock inte orken in i det sista momentet, vilket inte var så konstigt för här sitter jag nu med täppt näsa, slemhosta och nästan ingen röst ;) men men!



Ovido - Quiz & Flashcards