Alla inlägg den 21 december 2013

Av Patricia - 21 december 2013 11:23

Igår åkte i till boda efter mitt kära "hem till gården" ;) där fick middag och ungarna matstrejkade som vanligt.. Olof och jag märker det knappt längre, vi kan inte göra så mkt mer än att servera två lagade mål om dagen utöver frukost och mellanmål, äter dom inte så får dom väl låta bli då. Men är de hungriga kommer det en annan måltid lite senare ;)

Arvid försvann ut i garaget med morfar för att göra klar min julklapp :) Jag ska få en fågelholk som Arvid har snickrat ihop :) mammas pojke är så stolt att han orkade inte hålla tyst om det utan han pratar om den ofta :) jag är mkt nyfiken på den och kommer bli tårögd när jag öppnar min julklapp från min älskling <3

när grabbarna var klara i garaget åkte de till stan med mammas bil till Olofs jobb! Dags att fixa bromsarna!

Irma fick sitta och pyssla med mormor :) Egna ljuslyktor :)


Först så häller man i salt i en skål, vi använde havssalt :) sen rör man omkring i det med kritor (som man målar på svarta tavlan och på asfalt med) och så säger man: Abra kadabra sim sala biiim! Så blir saltet färgat ;)

Sen silar man ned saltet i glasburkar och vips, en vacker ljuslykta :)


       


Några ordentliga skatt blev det också igår när mamma hade beställt saker i från jultidningar, hon hade beställt (trodde hon) en vacker ljuslykta med svanar, den var fruktasvärt FUL så den fick Irma måla om ;) och en kalender med katter, men hon fick en kalender med hundar! Herreguuud!! ja bröt ihop! Vi som älskar hundar - vilket inte morsan gör! hahah

Sen blev det väldigt kul när jag i ett vackert svanhopp fastnade med foten i en buske ute i mörkret och for framåt och låg i leran och kravlade! varför är det så när man ramlar, man tänker aldrig på om man är skadad eller så utan om någon såg en ;) får se om byxorna blir rena igen ;)


Vår minsta pojke har en tuff vecka! Han har det jobbigt i munnen, stoppar allt han kommer åt i munnen (mer än vanligt) och tuggar, han blir så frustrerad! Det kliar nog ordentligt i munnen! stackarn! Men han sitter själv nu :) ibland ramlar han om han glömmer bort sig men det är inte ofta, men kuddar ska det vara ett tag till runt om iaf :)


 


Nu är det inte länge kvar till julen :) fort går det! Jag fick sovmorgon idag och vaknar till att Arvid har klätt granen :) så vacker och duktig han är!


Ovido - Quiz & Flashcards