Alla inlägg under augusti 2013

Av Patricia - 30 augusti 2013 11:06

Ingen vanlig dag idag, för idag är det Irmas 3 års dag! Hurra hurra :)

Vår lilla flicka har blivit stor! Barnen växer verkligen från oss.. Tur att dom ska bo hemma ett tag till ;)


När Irma föddes var hon en redig o stor tjej med en mkt stark vilja :)

4590 gram och 54 cm lång :)


       


Igår härjade vi för fullt för idag ska det bli kalas :)

Jag bakade bullar medan olof fick göra Irmas tårta, så som hon VILL ha den ;) får se om hon fortfarande är nöjd med den sen!

Sara o Svea kom och hälsade på, Ivar o kusinen börjar bli lika stora :) Ivar kanske är ngt gram lättare än...


På BVC igår visade det sig att Ivar har växt över 3 cm på 14 dagar o ökat över 600 gram i vikt ;) så jag tror nog att han är nöjd med den maten jag ger honom!



Av Patricia - 28 augusti 2013 19:12

Nu har Irma klippt sig sjäv med en stor kökssax! Hon har inte långt eller tjockt hår vanligtvis, men det blev ju absolut inte bättre av att hon klippte sig mitt på huvudet, snaggat! En klippmaskin kunde inte ha klippt bättre.. får vara lycklig över att hon inte klippte av sig örat eller så och att hon inte har eller kommer att klippa någon annan heller! För nu skäms hon rejält efter att vi såg henne! Jag fick tårar i ögonen o gick ut ur rummet utan att säg något till henne, så olof fick sköta den pedagogiska biten.. Hon är jätte ledsen o tycker att hon blev ful, vilket man ofta blir när man klipper sig själv med en kökssax och är bara 3 år gammal ;) men självklart är Irma den vackraste tjejen i världen o håret växer ut igen :) vilket vi naturligtvis sa till henne.. suck.. hårt att vara föräldrar ibland!

Nu är alla saxar borta.


Efter att vi lämnat Arvid o Irma på förskolan idag åkte jag, Olof o Ivar till stan för att storhandla inför Irmas kalas o lite nya kläder samt skor :) Arvids fötter har växt alldeles för fort, stl 29 var för litet så vi får byta dem imorn igen! Men nu fick både Olof, Irma o Arvid nya höstskor, Ecco såklart! Olof fick bestämma ;)

Jag köpte nya kläder till dopet o fick ett sammanbrott i omklädningsrummet! Alla byxor jag prova (stl 42) passade perfekt över ben o rumpa :) men tror ni de gick att stänga dem? NEJ!! Jävla bebis mage!

Jag hatar den. Jag hatar alla ärr. Jag hatar att skinnet hänger och jag hatar att jag inte får träna mer än promenader.. hmpf

Men jag "knödde" på mig ett par svarta jeans o en leopardmönstrad blus. Det har jag på mig på Sveas dop :)


Mer kläder till barnen köpte vi, de är lätt att köpa kläder ist för att tvätta ;)


Imorn ska vi till stan igen, läkarkontroll på Ivar o sen ska vi skriva på papper att Olof är pappa till Ivar på familjerätten :) sen ska jag till Boda o hämta alla paket till Irma som vi gömt undan ;)


köss


         

Lille Ivar börjar bli en liten gubbe <3

Av Patricia - 26 augusti 2013 09:58

Sitter i sängen med en sparkande Ivar, tyckte vi behövde få lite avstånd från varandra för han vill bara ligga o tutta på brösten så jag la ned honom vilket han visar sitt misstycke genom att sparka o blänga på mig ;) vet att han inte har en aning om vad han gör, men jag kan ju få låtsas :P


Jag planerar barnkalas! Irma fyller 3 år på lördag! tänkte ha släktkalas på fredag o bjuda några kompisar på söndag! funderar på smörgåstårta, har aldrig gjort någon.. men ska googla recept o se!


Ungarna behöver nya skor, stövlar o vinterkängor! Regnkläder o overaller till vintern! Har de börjar ramlat in vinterkläder på sportshoppen i ch-berg än? de ska ha didrikssons :)


Idag är en sådan dag som jag skulle ha gjort vad som helst för att få sova vidare.. känner mig urladdad! ingen energi alls.. Ivar kräver lite mer underhållning nu!


får se vad dagen bjuder på! Promenad ikväll blir de iaf :) tänkte gå runt kl 19 om nån är intresserad! hör av er på sms isf :)

Av Patricia - 25 augusti 2013 23:17

Då är man i det stadiet man måste träna knip övningar! När jag kissar låter det som jag sänder kodade meddelanden!

Kiss STOP kiss STOP kiss STOP ;)


Idag var det meandi party hos Marie :) en röd tröja med bilar får arvid o en grön tunika med muffins får irma :) Lille Ivar får tyvärr inget, det kostar alldeles för mkt o han växer så fort nu!


En promenad blev det ikväll också, 8,6 km gick vi med barnvagnar ;) starkt jobbat av mig o Marie!


Olof är pappaledig fram till den 9 september, så den här sommaren blev lååång :) fast nu ser jag fram emot hösten, levande ljus o regniga kvällar! Speciellt när vårt nya vardagsrum börjar ta form ordenligt! Nu är ytterpanelen på, sen ska vår fina dubbeldörr sättas in o våra fönster :) golv o isolering efter det :) längtar!


nu hör jag Irma snarka ordentligt ;) Ivar ligger i sin spjälsäng o suckar i sömnen ibland! Arvid slängde precis av sig täcket över datorn! Ingen ro ingen rast som småbarnsförälder :P

Av Patricia - 21 augusti 2013 10:33

Nu är vi hemma igen efter en härlig semester!


I lördags åkte hela familjen plus mamma o pappa till Göteborg!

Där bodde vi på hotellet Clarion collection på odingatan i 2 nätter! Så himla mysigt att bo på hotell :) på collection hotellen ingår alltid middag på kvällen så det var skönt att slippa behöva leta upp barnvänliga matställen!



Irma åkte ner tillsammans med mormor o morfar. Arvid o Ivar åkte med oss. Både Arvid o Irma frågade väldigt många gånger om vi var FRAMME snart?? :) Ivar är världens bästa bebis, han sov hela tiden när vi åkte bil, spårvagn, buss, karuseller m, m.. Aldrig att han gnällde! Jag fick väcka han ett par gånger för att byta blöja o ge han mat, varje gång sken han som en sol och somnade gott direkt man la han i vagnen! Inga problem att resa med honom iaf :)


Väl framme, incheckade o klara drog hela ligan ner till Liseberg :) Solen sken o det var proppfullt vid barnkarusellerna! Arvid o Irma har aldrig velat åka karuseller så vi vågade inte köpa något åkband till dem ifall de inte åkte något.. Tur var väl det, för vi stod i kö minst en halvtimme till varje karusell som de faktiskt ville åka :/ så vi hann inte med så många.. Men de vann 2 kg toblerone o 2 kg m&m´s kulor :) så lyckliga barn åkte spårvagn tillbaka till hotellet!

Eftersom det var lördagskväll var det fullt ös i staden! Hotellet låg mkt nära Ullevi o jädrar vad bra vi hörde ;) vi blev så fulla av skratt av alla som gnäller över trafiken i arvika o det väsen som blir där om helgerna, prova bo i en STOR stad, där är det aldrig tyst om nätterna ;) ungarna o vi sov lika gott för det, ljud är inga problem ;)


Andra dagen var det regn, men det visste vi i förväg så vi hade redan bestämt att vi skulle gå på universeum o naturhistoriska :) På universeum var det dinosarier :) gissa om Arvid var överlycklig! Han visste inte vilket ben han skulle stå på, han liksom darrade när han såg dem! Det roliga var att de rörde sig, öppnade munnen, rörde ben, huvud o svansar! Ljud kom ifrån dem också :) Irma blev förtvivlad o rädd så vi turades om att stå på insidan med henne ;) stackarn! Ivar sov gott ;) Efter Arvid lyckorus gick vi in i vattenvärlden, där fanns det hajar o andra vattendjur! Toppen! :) Sen regnskogen med alla söta fåglar o apor! Jädrar vilken luftfuktighet! Ni som känner Irma kan nog tänka er hur hennes hår såg ut efter en minut där inne ;) hahah!

När klockan drog sig mot 13 var det dags för spårvagnen mot naturhistoriska! Givetvis klev vi på rätt spårvagn på fel sida spåret o fick åka runt hela turen.. Det tog en timme! Arvid o Irma somnade och vi vuxna fick se Göteborg ;)

Efter naturhistoriska slutade det regna o vi drog till Liseberg igen! Nu var det INGEN kö :) :) ungarna åkte karuseller o vi med :) vilken himla tur! Skit kul verkligen! Sedan hotellet, middag o sen sova! Man blir fort trött ;)


På måndag morgon efter frukosten satte vi oss i bilarna o åkte vidare till Borås djurpark! Förstår inte varför alla människor ska trängas på högsäsonger, djurparken var nästan folktom :) vi såg allt o behövde aldrig stå i kö! Man ska verkligen åka med barn tidigt på sommaren eller slutet på sommaren! När parken stängde tog Olof med sig morfar, Arvid o Irma hem igen medan jag, Ivar o mamma åkte vidare till hotellet i Ullared för att handla höstkläder till ungarna dagen efter! så skönt att slippa tänka på det nu ;)


                       

Av Patricia - 9 augusti 2013 13:50

Mitt vackra ärr efter Arvid o Ivar läker ihop :) känns skönt att kunna röra sig utan att det drar i stygnen! Det är inte något snyggt ärr, men vad fan gör det? Olof tänder på mig iaf, huvudsaken det! hehe


Jag har börjat gå på promenader, underbart! Att kunna vicka på rumpan utan att svära! LOVE IT! Kilona tror jag försvinner iaf, är roligt att ta på sig kläder som man inte kunnat ha på flera månader! Den känslan är obeskrivlig! Fryser gör jag ibland också ;) längesen sist!


Ivar är underbar, lugn o snäll bebis som sover 5 timmar i sträck varje natt, äter o somnar om! Idag gick vi upp halv elva ;) Tur att hans äldre syskon sover som små grisar på natten o morgonen!


Igår åkte jag, Irma o Ivar till ch-berg för att handla lite bebis kläder.. tror ni det fanns något till en kille i stl 62?! NOPP. uruselt sortiment att välja på.. jag älskar H/M men deras storlekar är ett skämt på barn, Irma är vanligtvis en 104, men där får vi köpa stl 110! I alla affärer som säljer barnkläder har väldigt mkt fint o sött till flickor.. Men till killar är det ett skämt att handla till! Det är svart, mörkt blått eller grönt.. med konstiga texter o mönster! O alla dessa jävla knappar på bodys som man ska knappa neråt på bröstet på en bebis som kräks en gång i kvarten?! Som de är en piké tröja o krage är det på dem också! Eller huvor! Inget bebisplagg ska ha huvor eller krage! Idioti.. så det blev inga kläder till pojken igår :( ska kolla Lindex i stan, de kanske är vettigare!


Nu är nog tvättmaskinen klar! Eftersom vi bara har några kläder i rätt storlek så går maskinen i ett just nu ;) tack alla som har kommit med kläder till Ivar! Ni har räddat han från att bli en nakenfis ;) ska kolla lådorna i källaren o se om jag har sparat något efter arvid!


tjipp

Av Patricia - 6 augusti 2013 10:39

Det går neråt, -11 kg i förrgår! :) happy me!

Ikväll ska jag ta med fan gå en promenad med Ivar, utan smärta i rygg, höfter o ben! FAN vad skönt det ska bli :)


Nu ska kilona bort, säck väck! Nu vill ungen ha mat igen ;)

Av Patricia - 5 augusti 2013 16:29

Yeay, ikväll tar jag den sista fragmin sprutan :) förstår inte varför de vill att man ska ta den i låret, det gör ju ont! Jag tar dem i magen, mer fett där ;) nu har jag iaf tagit sju stycken så risken för blodpropp ska vara minimal nu!


Ivar har redan fått in bra rutiner, han vaknar nån gång mellan kl 8-10 på förmiddagen, då är han vaken ett par timmar med lite sovpauser mellan måltiderna.. Sen somnar han ordentligt runt 13 o sover till 18, jag väcker honom en gång där för att få tömma brösten ;) sen är han vaken, kanske sover lite lätt då och då fram till kl 23. Han äter mkt på kvällen, vilket inte är konstigt när han har sovit hela dagen ;) efter 23 sover han tungt, inatt åt han bara en gång efter 4,5 timmars sömn :) jag måste ju få skryta om honom, han är ju så genom snäll o lugn :)


Irma hade sin första "kiss olycka" i sin säng inatt, hon har varit utan blöjor nattetid i minst 3-4 veckor nu :) så jag visste ju att hon nån gång kommer att kissa i sängen! Som tur är har vi köpt plastad froté som man lägger under bäddmadrassen, så då är den stora tjocka sovmadrassen skyddad :) finns att köpa på jysk! Har det i alla sängar nu! Kanon!


Arvid väntar nu på att kompisen Tobias ska komma :)

Ovido - Quiz & Flashcards