Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

Är vi framme snart??

Av Patricia - 21 augusti 2013 10:33

Nu är vi hemma igen efter en härlig semester!


I lördags åkte hela familjen plus mamma o pappa till Göteborg!

Där bodde vi på hotellet Clarion collection på odingatan i 2 nätter! Så himla mysigt att bo på hotell :) på collection hotellen ingår alltid middag på kvällen så det var skönt att slippa behöva leta upp barnvänliga matställen!



Irma åkte ner tillsammans med mormor o morfar. Arvid o Ivar åkte med oss. Både Arvid o Irma frågade väldigt många gånger om vi var FRAMME snart?? :) Ivar är världens bästa bebis, han sov hela tiden när vi åkte bil, spårvagn, buss, karuseller m, m.. Aldrig att han gnällde! Jag fick väcka han ett par gånger för att byta blöja o ge han mat, varje gång sken han som en sol och somnade gott direkt man la han i vagnen! Inga problem att resa med honom iaf :)


Väl framme, incheckade o klara drog hela ligan ner till Liseberg :) Solen sken o det var proppfullt vid barnkarusellerna! Arvid o Irma har aldrig velat åka karuseller så vi vågade inte köpa något åkband till dem ifall de inte åkte något.. Tur var väl det, för vi stod i kö minst en halvtimme till varje karusell som de faktiskt ville åka :/ så vi hann inte med så många.. Men de vann 2 kg toblerone o 2 kg m&m´s kulor :) så lyckliga barn åkte spårvagn tillbaka till hotellet!

Eftersom det var lördagskväll var det fullt ös i staden! Hotellet låg mkt nära Ullevi o jädrar vad bra vi hörde ;) vi blev så fulla av skratt av alla som gnäller över trafiken i arvika o det väsen som blir där om helgerna, prova bo i en STOR stad, där är det aldrig tyst om nätterna ;) ungarna o vi sov lika gott för det, ljud är inga problem ;)


Andra dagen var det regn, men det visste vi i förväg så vi hade redan bestämt att vi skulle gå på universeum o naturhistoriska :) På universeum var det dinosarier :) gissa om Arvid var överlycklig! Han visste inte vilket ben han skulle stå på, han liksom darrade när han såg dem! Det roliga var att de rörde sig, öppnade munnen, rörde ben, huvud o svansar! Ljud kom ifrån dem också :) Irma blev förtvivlad o rädd så vi turades om att stå på insidan med henne ;) stackarn! Ivar sov gott ;) Efter Arvid lyckorus gick vi in i vattenvärlden, där fanns det hajar o andra vattendjur! Toppen! :) Sen regnskogen med alla söta fåglar o apor! Jädrar vilken luftfuktighet! Ni som känner Irma kan nog tänka er hur hennes hår såg ut efter en minut där inne ;) hahah!

När klockan drog sig mot 13 var det dags för spårvagnen mot naturhistoriska! Givetvis klev vi på rätt spårvagn på fel sida spåret o fick åka runt hela turen.. Det tog en timme! Arvid o Irma somnade och vi vuxna fick se Göteborg ;)

Efter naturhistoriska slutade det regna o vi drog till Liseberg igen! Nu var det INGEN kö :) :) ungarna åkte karuseller o vi med :) vilken himla tur! Skit kul verkligen! Sedan hotellet, middag o sen sova! Man blir fort trött ;)


På måndag morgon efter frukosten satte vi oss i bilarna o åkte vidare till Borås djurpark! Förstår inte varför alla människor ska trängas på högsäsonger, djurparken var nästan folktom :) vi såg allt o behövde aldrig stå i kö! Man ska verkligen åka med barn tidigt på sommaren eller slutet på sommaren! När parken stängde tog Olof med sig morfar, Arvid o Irma hem igen medan jag, Ivar o mamma åkte vidare till hotellet i Ullared för att handla höstkläder till ungarna dagen efter! så skönt att slippa tänka på det nu ;)


                       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards