Alla inlägg under mars 2013

Av Patricia - 26 mars 2013 14:32

Idag är det en toppen dag utomhus :) varmt, lite vind och snön som smälter bort! Ungarna stor trivs och kommer överrens när de leker! Irma försökte sig på lite skidåkning igen, hon börjar bli riktigt bra :) Arvid grejade med ved, upp på kärran och ner igen :)


Eftersom jag är handikappad i mina ben så sitter jag stil i solen med en bra bok, har börjat läsa 50 nyanser av honom serien i tre delar.. jag är på del två.. den känns lite tuggande, författaren kunde nog ha tryckt ihop historien till en bok, för det tuggas hit o dit om inte röra där, inte göra så.. men jag ska läsa klart den, den kan ju bli bättre ;)


Var hos mvc läkaren idag, känns som jag blev torterad med alla benrörelser, hon tyckte faktiskt lite synd om mig på slutet och sa att det finns inget tvivel om att du plågas, men vad ska man göra? vila.. jo, lätt! 2 hurtiga barn som man vill vara med, en förskola med magsjuka, hushålls arbeten (som jag faktiskt skiter i, tvätten får växa, ja beställer nytt ist ;) efter läkaren köpte jag en beg bilbarnstol till bebis i magen :) jätte snygg! nästan ett år gammal o den kosta 700 kr :) rena fyndet!


Imorgon ska jag få en mini semester ifrån vardagen, mamma, sara och jag åker neråt i Sverige :) min pappa kommer hit imorn och tar ungarna när han slutat jobba, Olof är sällan hemma före halv sex på dagarna.. så då kommer vi iväg i någerlunda tid :) KUL!


Nu har jag en sammandragning, något som känns.. lite spontan laddning inför vad sommaren ska bjuda på ;) uhj

Av Patricia - 24 mars 2013 16:55

ÄNTLIGEN, efter att ha klagat och reklamerat sen januari på vår kombinerad LG kyl/frys har vi nu vunnit och fått en annan, vi valde förstås ett svensktillverkat märke AEG och betalade mellanskillnaden! Sen köpte vi en frysbox, också svensktillverkad att ha under trappen ;) Aldrig mer LG, vilken fruktansvärt dålig service och tröga!

Aldrig mer utländskt tillverkat kyl o frys.


Detta kalaset kostade såklart X antal kronor, men är helt klart värt varenda krona, för nu kommer vi att ha en fungerade kylverksamhet i alla fall 15 år framöver ;)


Till veckan är det läkarbesök, mvc och ullared med mamma o sara :)


ha de

Av Patricia - 22 mars 2013 09:29

äntligen kommer det beök idag :) Marie med barnen kommer och underhåller oss ett tag, ska bjuda dem på våfflor för hennes äldsta är konstant hungrig ;) godingar!


tänk vad roligt jag hade igår kväll, jag lånade olofs mobil när han var i duschen, svårt att låta bli att inte gå in på hans facebook och skriva lite gulligt ;) han har inte märkt något än, ännu roligare ;) hahah! dumbom!


Barnmässan startar idag, skulle vilja gå men ekonomin tillåter dock inte det nu.. trist, fast jag tror inte att jag skulle klara av att gå där med två busungar som får tråkgt efter 2 min till och med på badhuset ;)


kanske tacos ikväll, om morsan är på gott humör efter jobbet ;) mumma!

Av Patricia - 21 mars 2013 15:21

..och tårarna bara rinner.. kan ej hejda dem!

Jag är så jävla nere just nu att jag bara skakar! Hatar att vara självisk o tycka synd om mig själv, men det är svårt att låta bli, för varenda rörelse gör ont och jag vill röra mig.. har jag en bra dag o kan sitta på golvet med mina barn o bygga lego får jag betala för det under kvällen/natten :( jag är en fånge i min egen kropp.


bara 15 veckor kvar, det suger just nu.

Av Patricia - 21 mars 2013 08:04

Kära nån, jag känner mig nästan utvilad! Tror jag har fått för mkt sömn för jag har ont i huvudet ;)

Irmelin somnade till barnprogram igår strax efter 18.00, Olof bar in henne till sin säng och där har hon sovit fram tills 07.45 :) hon vakna nån gång vid 01 för jag var uppe o kissade (mkt spring med det på nätterna) men då ville hon bara ha kaninen och barney :) Arvid är en stadig kille, somna runt 21 och bytte säng runt 02 ;) det slår aldrig fel där!


Vad ska man hitta på idag, tänkte köpa med lite gott bröd på affären efter att jag lämnat barnen på fsk..


Till veckan händer de saker, mvc x 2 först läkaren och sen bm.. ska bli intressant att höra hjärtljuden, jag tror faktiskt inte att jag vill veta hjärtslagen, alltså hur fort de slår, jag tror nämligen lite grann på att under 145 är de pojke och över 145 är det en flicka ;) löjligt jag vet, men lite löjlig får man väl vara! Det har stämt på mina två första barn iaf.. så jag ska nog be BM vara tyst om det, huvudsaken att de låter bra :) inget jag oroar mig över, det är en vilde jag har i magen.. Han/hon vänder sig inte lika mkt nu, men när den väl gör det känns det ordentligt ;) så det är nog en stor busunge! Måste leta upp Irmas papper, med Arvid var jag ganska liten/normal över magen vid mätningarna men med Irma låg jag över det normala, och vart ska jag nu ligga när folk tror att bebisen kommer imorn?

Jag var lite elak igår, men jag blir faktiskt lite stött av att många säger att GUD så stor du är! Det kan inte vara länge kvar väl?? Vi var uppe på distriktmottagningen igår med Irma, de skulle räkna hennes tänder, vilket de inte fick ;) Men i alla fall så säger tanten det att oj så stor du är! det måste vara två väl? Jag börjar skratta o säger lite fräckt att det är faktiskt 3 st där inne, och de är beräknade till juli, men att de kommer att tas tidigare med kejsarsnitt ;) vilken min tanten gjorde!! rätt åt henne, knip käft ist ;) så ni i Glava, hör ni rykte om trillingar så stämmer de ej ;) hahaahhaha! Ja vet att det var dumt att ljuga, men att höra varje dag samma sak om och om igen får en att krypa ur skinnet och be till djävulen ;) speciellt om man har ont och inget tålamod längre..


Jaja, på med kläder! strax fsk med barnen!





Av Patricia - 20 mars 2013 08:26

Jag har verkligen neonrosa naglar! Irma tyckte att jag borde ha det, det lyser upp sa hon :) Känns lite för mycket för mig som bara använder typ samma färg som naglarna redan har ;) men vad gör man inte för sin prinsessa?


Uhj vad jag längtar tills nästa vecka, då ska mamma och jag hitta på något kul ;) med övernattning! Lite roligt när så många tycker synd om mig, man får så mkt uppmärksamhet ;) vilket jag inte utnyttjar!! tror ja iaf...


Om tre veckor drar vi till fjällen, hade ju velat att åka slalom, men det kan jag glömma :( får titta på när pappa lär olof och arvid att åka lite ;) Jag får ta hand om matlagningen, tror alla uppskattar färdig mat när de kommer till stugan efter några timmar i backen :) har redan planerat menyn!


Mot förskolan med busbarnen och sen fram med värmekudden runt rumpan så ska jag nog bli i fin form om några år ;)

Av Patricia - 18 mars 2013 10:16

JAA, vi är friska, eller Irma är det, vi andra har ju varit pigga hela tiden ;) hon var feberfri hela dagen igår och är hungrig denna morgon, såå sköönt!!!


Jag är nu psykiskt utmattad, att se sin lilla tös skaka och försvinna sådär är inte något man vill uppleva igen. Som tur är var jag iskall och inte visade henne hur orolig jag var, det hade bara gjort saken värre! Men nu när man kan slappna av igen är jag jätte trött, kan allvarligt sitta och sova vid köksbordet... uhj


Arvid har haft kalas hela helgen :) han älskar att åka på kalas och busa runt med kompisar :) men nu kommer den stora frågan, förskolan. Ska jag våga lämna dem där imorn, det är fortfarande fall med magsjuka där och jag tror inte Irmas lilla kropp orkar med en ny sjukdom så tätt inpå.. Men om jag ska vara självisk så behöver jag få vila, har kanppt nån känsel ner till knäna :( ryggen känns av och jag är konstant irriterad! Ska ringa förskolan och prata med dem hur läget är där.. trist vår.


Äntligen så krånglar spisen ;) den dundrar och har konstiga ljud för sig! Dags för en ny snart ;)

Badrummet har vi bestämt att vi kaklar vitt och behåller det gröna (som faktiskt är modernt igen) och köper ny dusch och badrumskåp, en liten snabb renovering under april månad, tur att man har en händig pappa och sambo :)


nu varma mackor!

Av Patricia - 15 mars 2013 22:56

Ikväll bjöd vi hem Sara och Kickan på tacos! Det är en maträtt som alltid går ned utan problem hos både mig och Olof :)


Febern hos Irma fortsätter och hon klagar på halsen.. Jag hoppas att det är ikväll det är som värst, att sjukdomen ebbar ut inatt.. Men tre dygn får de nog gå innan man kan börja hoppas! Det läskiga är att febern stiger så fort och hon blir alldeles rödblossande över hela kroppen, hon liksom kokar.. Så det är bara blöja som gäller och mkt vätska! Har blandat lite flytande alvedon i hennes vatten så den lindrar halsen, det är så lite att den gör ingen verkan på febern! Hon ska ca 250 g alvedon var 6 timme, så hon får 125 supp och lite flytande i vatten.. Febern sjunker men stiger igen efter 4-5 timmar.. Så jag har kl på 01.30 inatt för ny medicering om de behövs!


Imorn är det en rolig dag för Arvid! Han ska på barnkalas :) även på söndag! Så han och Olof får åka runt och busa med kompisarna denna helg :) förhoppningsvis klarar sig lill killen från febern <3


Natti natt

Ovido - Quiz & Flashcards