Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Patricia - 15 mars 2013 22:56

Ikväll bjöd vi hem Sara och Kickan på tacos! Det är en maträtt som alltid går ned utan problem hos både mig och Olof :)


Febern hos Irma fortsätter och hon klagar på halsen.. Jag hoppas att det är ikväll det är som värst, att sjukdomen ebbar ut inatt.. Men tre dygn får de nog gå innan man kan börja hoppas! Det läskiga är att febern stiger så fort och hon blir alldeles rödblossande över hela kroppen, hon liksom kokar.. Så det är bara blöja som gäller och mkt vätska! Har blandat lite flytande alvedon i hennes vatten så den lindrar halsen, det är så lite att den gör ingen verkan på febern! Hon ska ca 250 g alvedon var 6 timme, så hon får 125 supp och lite flytande i vatten.. Febern sjunker men stiger igen efter 4-5 timmar.. Så jag har kl på 01.30 inatt för ny medicering om de behövs!


Imorn är det en rolig dag för Arvid! Han ska på barnkalas :) även på söndag! Så han och Olof får åka runt och busa med kompisarna denna helg :) förhoppningsvis klarar sig lill killen från febern <3


Natti natt

Av Patricia - 15 mars 2013 03:44

Lilla flickan somnade runt halv sju igår efter en panodil, sov fram till 21 och var ganska sval o go :) men nu vakna jag kl 03 av att Irma var ledsen, fast hon sov, så jag tog upp henne! Tur det, 40 graders feber och dynghet under täcket :( Nu sitter hon i soffan efter en panodil, ny blöja, ett tunt täcke och lugnet börjar lägga sig.. Hon var ganska smått hysterisk, vilket är ovanligt när små barn har hög feber, de brukar vara väldigt matta då.. Men här var det panik på henne, hon klagar på ont i munnen, däääär baaak!! Så hon har nog ont i halsen...


Att Irma eller Arvid får feber, ont i halsen och sånt är inget jag hetsar över! Det är bara att servera dryck, glass och annat. Vätska är A och O vid feber, så här sitter hon med tre olika drycker i pipmuggar, eftersom hon klagar på halsen är det enklare att svälja tjockadrycker, så saftsopppa lite utspätt med vtn gjorde susen ;)

Däremot OGILLAR jag skarpt när ungarna får kräksjukan, då ska mn vara försiktig med dryck och annat under de timmar barnen kräks, allt för att magen är då full med bakerier och jobbar på att få bort dem, då behöver den vila.. Men de vätskas ur så fort, sm tur är har det gått bra här hemma, för jag har stenkoll på hur mkt de har fått i sig så de inte blir uttorkade!


Hur gjorde föräldrar innan tv fanns med sjuka barn mitt i natten? Det är bara att beundra dem :) så skönt att det finns film och tv sm de kan sitta o vila sig vid!


Imorn kommer det att göra ONT i mina nedre delar, för jag fick bära runt Irma lite.. Men när jag bar henne slog jag av smärtan, min flicka behövde mig, då kommer jag själv långt där bak i ledet av vem som är i störst behov. Den smärtan tar jag imorn, bara Irma är nöjd och lugn <3


Nu vill snuttan till sängen och sova, panodilen gör sitt ;) Natta

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards