Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Patricia - 7 mars 2013 15:36

Halloj!

Har nu gjort våfflor till mina små troll, Arvid är inne på sin 5:e och Irma har ätit 4 stycken. Förstår inte varför sonen ska vara så hopplös när det gäller mat, han äter väldigt sällan på förskolan, vilket leder till en grinig, sur, kinkig o trött unge med 4 års trots. Inte en höjdare!

Här hemma äter han, ibland beroende på vad det är. Jag försöker variera kosten, för Irma äter allt och är inte rädd för att smaka på nya grejer. Hon är mer likt sin far och Arvid är en kopia utav mig som barn, jag åt heller inget ;) Detta är dock inget han lider av, han ligger över den "normala" kurvan på BVC i vikt och framförallt längd...


Såg en film medan barnen var på förskolan idag, det är de jag gör dom sex timmarna jag har till att vila kroppen, vilket kan tänkas LYX, men uhj så tråkigt.. Idag såg jag iaf, "Allt för min syster". Egentligen en underbar film om kärlek, livet och familjen. Men den tar knäcken på en, speciellt om man är förälder eller har förlorat någon nära i cancer. Jag grät så mkt till den idag att nu sitter jag med huvudvärk :( Men absolut klart sevärd!


Nu ska jag "hoppa" in  duschen, bara att lyfta benen över badkarskanten gör att jag svär många olika svordomar ;) tyst så att inte barnen hör!


17.30 kommer Mary mary (Marie H) och hämtar mig, då blir de Hans o Greta, och han som spelar Hans, ÖGONGODIS!



Av Patricia - 7 mars 2013 09:09

Då är barnen lämnade på förskolan och jag intar min vanliga plats, sängen!

Där väntar nu frukost och en härlig morgon film :)


Ha de gott!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards