Alla inlägg under juni 2014

Av Patricia - 29 juni 2014 11:11

På fredag åker familjen på semester till Branäs, då är de rallycross vm dessutom i Höljes så aktivitet runt omkring lär det ju vara iaf ;) Bröderna med familjer ska också dit och mamma och pappa :) så en liten kul mini semester blir det :)


Olof kom hem tidigt inatt, strax efter 24 kom han, någerlunda nykter dessutom ;) så jag kunde sova lugnt utan att vakna av irriterande snarkningar och viftande armar och håriga ben ;) alltid skönt att slippa de! hehe

Tror även att Niklas var nöjd med sin svensexa, dom var 16 pers på den så lugnt och tyst tror jag inte att den var ;)


Nu är olle bolle ute och går med Ivar, dags för hans sömn! jag hade sovmorgon denna morgon och ska nu äta frukost, men inte i lugn och ro för Arvid och Irma har startat tredje världskriget runt mig just nu.. suck.. ;)



Av Patricia - 28 juni 2014 14:17

Det regnar ute, verkligen öser ner! Har gjort det hela dagen.. Olof är på svensexa för min käre bror Niklas i stan, dom kunde ju ha fått bättre väder, men jag tror ett gäng grabbar har roligt oavsett väder o vind ;) så med andra ord är jag ensam hemma med 3 godingar och försöker fördriva tiden på bästa sätt, till och med tvätt korgen är tom nu :P


Nu är Arvid 6 år gammal :) Han fick så fina presenter och är så nöjd som en kille kan vara efter sin födelsedag!

Jag och Olof är däremot mycket besvikna på vissa. Man beter sig inte hur som helst på ett 6 års kalas.

Ett barnkalas. I vårt hem.

Vet inte hur vi ska göra när nästa barn fyller år..? tänk att jag ska behöva ha ångest för att få fira födelsedagar? Idioti.

Vet snart varken ut eller in. Är det så här åren kommer att se ut framöver? är det så här det kommer att bli? vill jag vara med på det? blödande magsår? jo tack. parasiter i arslet är nog trevligare.


Huvudsaken att Arvid är nöjd :) tack alla för fina presenter och för trevlig sällskap, ni vet vilka ni är <3


Ivar sover och sover, men när han vaknar nu så får han inte sova mer, han hinner ju knappast det innan det är sova för natten ;) Arvid och Irma är på go sidan idag och leker snällt! Dom sprang ut på förmiddagen och kom in igen, totalt genom våta :) ungar älskar vatten! Det blev pannkakor till lunch och till middag äter vi tacos :)

får se när pappa olof behagar att rulla in inatt :P


finns egentligen inget mer att skriva.. behöver en tjejkväll, behovet att prata av mig är enormt.. tårarna gör ont, jag håller tillbaka dem så det känns som ögonen brinner.. ett hårt jävla boxpass skulle sitta fint. jag vill slå, skrika och sparka till jag kräks blod. så förbannad och ledsen är jag. IQbadbollar.




Av Patricia - 25 juni 2014 13:54

I morgon blir vår stora/största kille 6 år :) vid den här tiden för 6 år sedan sög jag lustgas som om det inte fanns någon morgon dag ;) om cirka 9 timmar "stänger" dom av värkarna på mig och jag får träffa en läkare som jag skäller ut efter noter och talar om att nu tar ni ut ungen. Vilket dom beslutar att göra, men i morgon ska dom plåga mig lite till efter en natts vila innan vi får träffa vår goding ;) Underbart att föda barn! haha


Idag har jag varit väldigt aktiv, är stolt över mig själv för jag är dyngförkyld och vill bara ligga ned! Vi, jag och alla 3 barnen, har bakat bullar, kladdkakemuffins, städat hela huset och kört 2 tvättmaskiner och hängt upp en redan ;) och lagat lunch! wiiheyy vad jag samlar poäng nu va? ;) Det var meningen att Ivar skulle sova igenom allt det här men han vaknade efter 40 min och ville inte sova, usch vilket dumt påhitt av mamma! Men han har vart duktig och bara klättrat överallt, dragit ut allt som jag har plockat i ordningen och nu har han dessutom kommit på att man kan flytta Irmas caféstolar, som hon har på sitt rum, och klättra upp i soffan, sängar, fönster med mera med hjälp utav dem.. Tror ni förstår att jag har fullt upp med den lilla mannen! Han blir så stolt när han klarar sina utmaningar och så arg när jag tar ned honom.. Så nu har stolarna åkt ned i källaren, vilket var OK för Irma för hon var bekymrad att Ivar skulle skada sig! Vi tar upp dem senare eller när hon har kompisar :) nu sover iaf dunder Mattson och jag ska lägga mig ned med en ny bok :D


 


I eftermiddag ska jag och Ivar möta upp mamma i stan och gå på jysk :) madrasskväll där ikväll mellan 19-21, ska köpa nya bäddmadrasser till oss! Sen ska jag handla inför kalaset i morgon! Jag har beställt smörgåstårta här nere på Ica :) gott gott!


Nu har vi bestämt oss för vad vi ska göra på semestern i år! Vi ska campa runt omkring neråt i Sverige med familjen på stolpen 2 :D fan så kul de ska bli! En riktig tältsemester kommer det att bli! Besöka olika parker som nordens ark, high chapparall, akvarium i lysekil, kanske till och med skara sommarland :) eftersom vi tältar behöver man inte förboka någonstans, tältplatser brukar det alltid finnas :) så vi ska bara göra det som faller oss in och det som barnen vill utan att ha någon tid att passa :) KUL KUL!

så nu ska jag börja samla ihop saker, sovsäckar, liggunderlag med mera :)


nej, nu får det att bli soffläge!

Av Patricia - 24 juni 2014 09:12

Idag är en speciell dag för mig, för idag gick vattnet och två dagars värkarbete väntade efter det för 6 år sedan :) På torsdag är det 6 år sen Arvid kom till världen! Häftig känsla, jag har ett barn som blir 6 år!?


Som alla mina förlossningar var ju inte denna direkt tipptopp, kanske därför det sitter fastprintat i minnet på mig..

Det som är riktigt skoj och något som jag och Olof verkligen skrattar åt idag är att vi för just 6 år sedan sitter på McDonalds i Karlstad, vi hade vart på överburenhetskontroll på csk, och jag känner att jag måste ut, som tur är hann jag ut för så fort jag ställde mig vid bilen säger det plask och en rosafärgad härlig pöl dränker mina fötter, Olof ville inte ha in mig i bilen ;) ja herreguud, jädrar så mkt vatten!!

Sen drog det igång..


Ville bara skriva detta :)


Nu ska jag äta frukost, önskar att min pojkvän, eller det kanske låter för fjolligt att kalla Olof det efter alla dessa år och med tanke på hans ålder borde jag nog skriva sambo eller min manliga vän ;), vore ledig för jag är förkyld och vill bara ligga ned med huvudet :/ men det får man väl göra ikväll så inget att gnälla över :) har man skaffat små söta barn får man rycka upp sig och ta itu med dagen :) fast tungt är det, de ska jag erkänna ;) dumma huvud..

Av Patricia - 23 juni 2014 15:45

Det råder bevattningsförbud här hemma, för er som inte riktigt förstår vad det innebär så betyder det att ni inte får slösa med vatten på er trädgård eller tvätta era bilar.. Detta gäller er som har kommunalt vatten.. Trots att sommaren ändå har varit kyligare än normalt och extremt blåsig än så länge så har solen visat sin bästa sida de flesta dagarna i veckan, men nu kan det få komma regn! Det behövs! Såg på gräset igår när jag klippte det att det börjar bli bruna och gula fläckar.. med andra ord, torrt i marken.. så spara på vattnet gott folk :)


Jag gick och funderade lite grann nu när jag la Ivar för sin andra tupplur denna dag, jag brukar ofta tänka konstiga saker då, men det är då som jag har det "tyst" omkring mig och kan då fundera..

Många har så lätt med att lämna bort sina bebisar till mor- och farföräldrar för övernattning, jag tillhör eller rättare sagt tillhörde den kategorin själv med dom två första barnen, men Ivar som är min sista har jag lite svårt för att släppa, så det kändes vemodigt att lämna bort honom för övernattning i lördags, skönt men också jobbigt.

Jag litar fullt ut på att min mamma och pappa tar hand om barnen utan att tveka, dom sätter barnens lycka och välmående före sitt eget <3 men Innan ni börjar himla med ögonen och sucka över hur löjlig jag är så tänk så här: Jag bar på honom i 43 veckor i magen och efter det har jag har sovit tillsammans med honom VARJE natt i över 10 månader och helt plötsligt gjorde jag inte det. Ni med känslor kan ju förstå mig, det fattades verkligen något.

Hur ska då inte Ivar ha tyckt? Han som är beroende utav mig än fast han börjar bli mer självständig för varje dag?


Mina gullhjärtan <3

 

Jag har aldrig tänkt så förut. Men att lämna bort sitt barn och tillbringa en natt för första gången utan, är en mkt obehaglig känsla i efterhand. Men man gör det så lätt.. Nu gick ju detta över förväntan och jag är så stolt över killen och hans syskon som hjälpte till att trösta och natta honom hos mormor och morfar så jag fick ha en kväll/natt med gänget, för det behövde jag verkligen.. Men tänk tanken.. Konstigt att jag inte har tänkt så förut, vuxenpoäng? Dags att prata pension tänker min morsa nu om mig ;) haha, nästa gång går det lättare igen ;)


Idag har Marie och hennes två killar vart här på besök, vi grillade korv och åt glass med chokladsås och jordgubbar till efterrätt :) göttit! blir en promenad ikväll :)


Jag har blivit förkyld, straff för att man hade skitkul i lördags kan jag tänka mig ;)


Kollade nyss vilka filmer som kommer på bio under sommaren och nu hoppas jag nästan på en regnig sommar för uhj så många bra filmer det kommer :) Ser verkligen fram emot Sex tape, kolla in trailern på den!! verkar så rolig!!


Gissa vad vår kära dotter gjorde förut?! Hon stoppade upp en nonstop i högra näsborren och blev hysterisk för den gjorde ont där och satt fast.. Och det här med att fräsa och snyta sig kan hon inte med näsan, varje gång nonstopen vara när så jag kunde ta den drog hon in den igen och skrek att jag gör fel.

Det är som Olof säger, finns ingen som är som vår tokfia till dotter :D <3 tur hon är söt. hahah

Nonstopen smälte till slut med allt snor och rann ut i en brun fin gegga!


Ha en bra dag, min fortsätter ;) dags att rulla 800 g köttbullar!

Av Patricia - 22 juni 2014 09:01

God morgon där ute!

Olof ligger och snarkar som en gris i sängen, går inte att sova där! ;) Jag har suttit soffan ett tag nu och funderat över gårdagskvällen och jag har kommit fram till att jag hade SKITKUL :) tack alla inblandade!

Det finns mkt jag skulle vilja skriva men tror inte min hjärna är kapabel till det än!

Jag kom hem strax efter kl 02 inatt, olof rullade in efter 04 :P han ska alltid va värst, hehe!

Vi, jag, jonsson, mirja, frida, christian och mattis lämnade parken runt 00,30 och gick tillbaka in till glavas centrum, hungriga och frusna, så vi åt pizza :) sen gick dom vidare hem till sitt och jag lullade hemåt, lite mörkrädd så jag sprang till hästhagen och kröp in där och fick sällskap av 4 hästar hem till min uppfart :) tryggt och bra! hehe! Kan tänka mig att jag såg ut som ett vitt spöke mitt ute på åkern, mitt i natten, vinglandes bland hästar! haha!


Jag har faktiskt lite ont i benen efter allt dansande! Fasiken vad vi svängde loss! Var så duktig inne på parken och drack bara cola, tillkallade även på vakterna i puben för ett bråk uppstod, ångrade mig sen om att jag gjorde det, för gubbjäveln förtjänade att få handflatan i nyllet! Men jag är ordningsam ;) Marie stod som fastklistrad och såg mkt nöjd ut, lite action tänkte hon ;) haha!


Lite bilder vill ni väl ha? Jag lägger bara upp dom fina, inga dumma fyllebilder! Men en bjuder jag på då fröken Jonsson testar racer rullen ;)

         


Tack för en toppen kväll!

Tack mamma och pappa för att ni tog barnen! (Ivar hade inga problem med att sova hos dem) <3


Av Patricia - 21 juni 2014 10:53

Oj vad längesen man kände fjärilar i magen, tror inte jag haft så här många sen doktorn på BB talade om att de sätter igång förlossningen när vi väntade Ivar :) men idag är det party party för oss vuxna!

Har lite problem med vad jag ska ha på mig, vädret styr kläderna ;) men jag tror jag tar klänningen med leggings under! Håret däremot får bli en tjusig tofs ;) hehe!


Jag följde med igår i alla fall till midsommarfirandet på bygdegården :) tur var det, för det var riktigt trevligt :)

     



järnspikar för en fest vår granne Johan hade igår kväll/i natt ;) det var musik långt in på små timmarna och folk som skrattade, riktigt kul att höra på :) Fast Arvid vaknade strax efter kl 01 och skrek: MAMMA; VAD ÄR DET SOM LÅTER??

Jag svarade och sa att det är bara Johan! Jaha sa Arvid och somnade omgående igen ;)


Nu står barnens väskor packade i hallen och dom är taggade för att sova över hos bästa mormor och morfar :) Ivar är också piggare så det känns skönt :)


Ha en toppen kväll alla! för det ska jag ha :D

Av Patricia - 20 juni 2014 11:38

Jajemänsan gott folk, i morgon är det äntligen dags att festa loss med alla goa vänner :D som jag har väntat och längtat! Men idag är det midsommarafton och jag har gjort en vacker blomsterkrans till Irma! Arvid ville inte ha någon, Ivar vill säkert ha en men han äter nog bara upp den ;)

Jag och Irma åkte ut nu på morgonen och letade blommor! Finns inte så mkt mer än smörblommor och hundkex runt huset så vi åkte mot hillringsberg och fann massor :) en fin mor o dotter tur!

Har inte gjort någon sån här krans sen jag var säkert 10 år, men den blev ganska bra, lite liten för Irmelins huvud, men hon drar garanterat rätt den under dagen ;)


lite bilder på vår fina sommarflicka kommer här :)

     


Lille Ivar är förkyld, han är pigg men lite gnällig emellanåt.. På natten sover han lite oroligt men de är bara att butta han lite på rumpan o säga mhmhm så somnar han igen :) Han hade lite problem med vällingen inatt, han ville säkert amma men det är slut med det på natten nu, jag försökte i omgångar att ge han flaskan men han vände bara på sig då o skrek o gnällde på mig, kastade sig omkring o var allmänt sur o missnöjd, till slut testade jag att ge honom då han hade vänt sig om och då svepte han 250 ml.. hmm.. han ville tydligen äta åt ett annat håll så han slapp se mig ;) hehe


Idag är det dans runt midsommarstången vid hembygdsgården :) Olof får åka dit med dom stora, jag o Ivar tar det lugnt här hemma så han får vila sig i form, i morgon ska han härja i Boda :)<3 känns tryggt att lämna honom där!

Plus att jag ligger ganska många timmar minus på sömnkonto så det är ganska skönt att bara få vara hemma o greja! Ikväll tänder vi grillen och sjunger små grodorna :)

Men I MORGON är det nog inga barnvisor som gäller ;) KUL KUL KUL!!!

Ovido - Quiz & Flashcards