Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Patricia - 19 juni 2014 11:43

Idag vaknade ungarna tidigt, Arvid satt redan påklädd och tittade på barnprogram när jag och Ivar kom upp runt halv 8 :) skönt att ha en sån stor kille här hemma, som faktiskt kan ta reda på sig själv och vänta på mamma utan att behöva tjata o gnata ;) alla åldrar har sin charm, men när dom blir äldre blir det lite lugnare på just vanlig omsorg som hygien och liknande för oss föräldrar för dom kan ju själva och vill själva då :)


Så eftersom vi var i ordning ganska tidigt den här förmiddagen åkte vi in till stan och handlade mat inför midsommar och kommande vecka :) GO ME!

Många tycker att det är lite jobbigt att ta med sig barn till mataffären, alla ungar är ju olika, men våra barn brukar sköta sig på affären.. Visst, dom springer emellan hyllor och dylikt, men det är inget jag bryr mig om, klart att ungarna ska få röra på sig så länge dom inte rör varorna på hyllorna eller är otrevliga mot folket i affären eller skriker och så.. Man får välja sina fajter med barnen ;) Olof har svårt att släppa lös dem på konsum, han tycker inte om när de springer runt, men jag vet att dom gör inget annat än just det, rör sig omkring och tittar :) Så att jag tar med mig alla 3 barnen ibland och handlar är ingen big deal. Dom är mina ungar, klart dom ska med :)

vi började iaf får shopping runda på Lidl, frukt och grönt blev det där :) vidare till palmviken och köpte allt annat, blöjor och sånt till lilleman inför hans övernattning i Boda :D


lite vuxenpoäng till mig där ;) hehe


Igår var jag hos frisören Linda och blev som vanligt snygg i håret :)


Fick ta en paus i skrivandet nu för Ivar slängde in något metall liknande i mikron så det blixtrade o hade sig! Galna unge!! hehe, men nu är det fixat! Jag hade glömt dörren öppen, mikron står i skafferiet ;)


Efter frisören åkte jag till Boda och fick middag, lite lek och bus och sedan fort hem och hämta Olof för att sedan köra vidare till stolpen 2 och låna deras dator, Bank ID fungerar inte längre på vår, vet ej varför, fixade föräldradagar på försäkringskassan och sen ut och flytta på partytältet och ställa dit bord och stolar inför midsommardagen på stolpen 1 :D

Ska bli så himla kul, längtar verkligen :D


Ivar fick visst en tand till igår och idag är han lite förkyld, näsan rinner och han nyser :) köpte flytande Ipren till han på affären som han ska få ikväll så får vi se om han klarar av att sova bättre då, jobbigt att få dumma tänder och dessutom bli förkyld, tror inte att jag behöver nämna att han inte är på sitt bästa humör idag ;) <3

Ovido - Quiz & Flashcards