Alla inlägg den 18 juni 2014

Av Patricia - 18 juni 2014 11:24

...säger jag bara!

Det ser ut som de blir trist väder på midsommardagen men de ger ja blanka fan i, för nu jädrar har jag laddat! På med tjockare kläder! Ge allt du har moder jord, men jag SKA ut!! haha


Idag ska jag faktiskt till frisören och fixa till utväxten :) lite kvalitetstid med mitt huvud ;) välbehövligt!

Ungarna lämnar jag in i Boda hos mormor, Ivar har lite inskolning inför midsommardagen ;) hehe


Låg ute i solen nu på morgonen och järnspikar vad solen bränner fort! Har blivit lite röd på låren, vilket är kul då jag sällan får färg på benen alls ;)


Ivar har blivit mammig igen, han hade svårt att somna till ordentligt igår kväll och sov oroligt inatt med.. är antagligen tänder som spökar.. Han ligger ute iaf nu o sover!


Noppade ögonbrynen idag, vilket jag inte gör så ofta för dom är ganska ljusa så dom syns knappt om jag inte målar dem.. Men nu tog jag tag i det med, ingen aning om det syns nån skillnad men kändes gjorde det iaf ;)


För er som intresserar er i mina tuttar och amningen kan jag meddela att Ivar tömmer dom strax innan han somnar, men sen är det bara välling som gäller! Förstår inte varför mjölken aldrig slutar att fyllas på så där mkt, jag ammar ju inte längre, men ändå sprutar det mjölk! suck.. jag vill ju inge mer och inte Ivar heller.. Han blir så glad när vi går upp på natten (efter att jag försökt på alla sätt o vis att få honom att somna utan att äta, men icke) och gör välling, lite buhuu hu bu mamam mama är det ju, men det låter mer som man ska tycka synd om han, lite gulligt gnäll, mys gnäll kan man kalla det :)


Slängde upp två artiklar om "dagispedofilen" på fb förut, ni som inte har läst om det, gör det. Redan första praktikdagen gjorde han övergrepp på barnen.. åter igen, vart var personalen?

Han såg det som en "guldläge" att ha praktik på en förskola, där kunde han frossa ordentligt, han visste han skulle åka fast förr eller senare så han körde på! Helt jävla otroligt!

Läste en annan artikel om hur en pappa i Texas slog ihjäl en pedofil som frossade på hans dotter, pappan kom på dem i ladan. Han blev friad, han försvarade ju bara sin dotter, han menade inte att slå ihjäl honom, han såg rött..

Tror många föräldrar hade reagerat på samma sätt, jag menar, jag hade inte försökt att prata vett och etikett, rätt och fel med någon som står och förlustar sig på mitt barn!

Men det konstiga är att om någon i Sverige skulle ha gjort så som pappan i Texas gjorde, slog ned personen som skadade hans dotter, så skulle den personen få ett högre straff än själva pedofilen, det tror jag i alla fall.

För här i vackra Sverige ska vi prata, dela känslor, aldrig reagera, det ska vara så lugnt, fegt och fint.

Jag uppmanar aldrig våld, våld är ingen lösning, men ser man att någon skadar en annan genom våld så ska man ingripa. Stå inte på sidan av o glo, kasta dig in! Vi säger ju till barnen: har man gett sig in i leken får man leken tåla!



Ovido - Quiz & Flashcards