Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Patricia - 11 juni 2014 15:49

Jag brukar se mig som en fullt normal kvinna, men det här med att alltid göra om misstagen är mkt vanligt i min värld.. Jag beställde givetvis en klänning till utav Nelly.. Vilket jag har lovat mig själv att aldrig göra, har till och med skrivit ett argt inlägg här om hur besviken jag var.. Men nu har jag alltså gjort det igen ;)

Denna gången var det faktiskt inget fel på klänningen, den var snygg och stilren men satt inge snygg på mig då jag är lite för lång och själva midjan på klänningen började precis under brösten på mig.. lite trist..

Men så kom Mirja och hennes två killar hit och så fick hon pröva den, URSNYGG på henne :D

så nu slapp jag återigen krångla med att skicka tillbaka något till Nelly för Mirja köper den utav mig ;) TACKAR!

Nu har jag klickat hem en ny klänning till mig och ett par shorts och t-shirts till Olof på Boozt! Så mkt enklare och bättre där :) Det tog över en vecka för Nelly att skicka klänningen och Boozt tar det högst 4 dagar med gratis frakt tur och retur!


Vaknade denna morgon av att det mullrade, fick skynda mig upp och dra ur alla värdesaker! Sen kom regnet, så skönt att sova till regn så vi tog sovmorgon och vaknade kl 9.30 :) GÖTT!


I morgon går Arvid och Irma sista dagen på förskolan för sen är det sommarlov för deras del :) Arvid har köpt presenter till alla sina fröknar som tack för att de har tagit hand om honom under förskolans år, nu väntar skolan och fritids :) vart tog tiden vägen?? åhh


Vi ska åka och "bada" sen med Mirja och barnen! Ungarna ser mkt fram emot detta, jag kommer enbart att doppa fötterna! Jag är den största badkrukan som finns, plus att jag är rädd för vad som simmar i vattnet ;) hehe!


Idag startade rättegången mot den 21-åriga man som förgripit sig på 13 barn på en förskola. Jag mår riktig dåligt över detta och ser verkligen fram emot när den förskolan det hände på kommer i fokus och en utredning om vad som gick fel startar, för den lär bli intressant. Jag förstår inte hur man kan missa detta, 13 barn under en kort tid. När man läser om vad mannen har gjort mot barnen förstår man ganska snabbt att den ordinarie personalen inte var delaktig i gruppen, för han verkar ha haft all ensamtid tid i världen med barnen. skamligt. Man missar inget sådant, då får man byta jobb. Jag skulle personligen aldrig mer kunna lita på mig själv som pedagog och jag skulle aldrig mer kunna arbeta som det heller, jag skulle känt mig så misslyckad och ledsen.. Snälla, förklara för mig, HUR???!!!

Jag skyller inte på förskolan eller personalen, men folk får sluta att vara så jävla godtrogna, alla är inte änglar eller guds bäste barn, har man hand om andras barn sitter man FAN inte på ARSLET och låter en praktikant sköta barngruppen ensam, aldrig, never, big no no.

Jag vill veta varför,hur och om förskolan och kommunen svek dessa familjer. Vad hände?..



Ovido - Quiz & Flashcards