Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Patricia - 17 juni 2014 11:38

Nu har tiden rusat iväg igen, sorry!


I lördags kväll tog Ivar sina första steg :) han är före både Arvid och Irma med det, dom började gå strax före sin 1-års dag, men lille böbben Ivar är tidig med det mesta vilket är typiskt då jag vill att han ska vara bebis länge.. Men på ett vis är det skönt att han började med att gå nu för han har varit missnöjd på sistone, liksom inte tillfredsställd med tillvaron, men nu när han kan gå blev han som en ny unge för nu är det nya utmaningar att ta itu med för honom :)


På söndagen röjde jag och Olof kring dammen, bytte filter, uv-lampa och sånt så fiskarna ska ha det bra! Jag klippte gräset som växer kring kantstenarna och gjorde det så snyggt! Blev biten av något läskigt djur i pekfingret så på eftermiddagen var pekfingret i samma storlek som två fingrar tillsammans och det ömmade fruktansvärt :( men idag har svullnaden lagt sig lite mer men fortfarande är fingret mkt större än det andra pekfingret.. suck! Märkte aldrig att jag blev biten, jag hade mest panik över alla bruna stora spindlar som sprang omkring med vita bollar hängandes bak i röven (gissar på att det spindelägg dom bar omkring på).. säkert så var det en arg spindelmamma som bet mig när jag lyfte på nån sten för att göra det lite fint.. uhj.. Olof tyckte jag var fjollig och skällde på mig när jag skrek till varje gång, men han sluta ganska fort när jag visade hur stoooora spindlarna faktiskt var! Tänkte kasta en på honom, skulle ha gjort det om jag vågade lyfta upp nån av dem ;) haha!

Efter allt bestyr kring dammen staplade vi in ved i boa och sen somnade jag i solen :D

Olof väckte mig efter en stund och sa att vi skulle få besök, Thomas o Marie kom med barnen på lite kvällslek :D


Igår kom Katarina med flickorna, så det blev våfflor till lunch och jordgubbar! Sen satt jag o Katta i solen och solade! Efter en stund kom Erica med sina pojkar så det blev fullt ös på barnen :) När alla åkt/gått hem till sitt gjorde jag middag till ungarna som dom inte åt som vanligt, packade in dem i bilen och åkte hem till fröken jonsson för lite kvällslek :) så igår var det verkligen full rulle :)


Idag starta jag morgonen i duschen, sen åkte vi ned till Ica och handlade frukost! Vi ska strax hem till Arvids kompis Emil och sen ikväll blir det fotbollsträning för Arvid, då kommer morfar och kollar :)


jag har bränt mig på ryggen, obehaglig känsla..


Måste komma på något sätt som får Irma sluta säga din djävulsunge och jävil (jävla).. Jag blir tokig! Hon lyssnar inte och det är inte vi som lärt henne det ordet, utan djävulsunge säger dom i madicken.. Irma säger det när hon inte får som hon vill, när hon är sur, arg eller bråkar med Arvid.. Inget jag säger går in, inget jag gör går in  huvudet på henne, dom orden sitter verkligen fastprintat på tungan på henne.. Tips mottages!


Härligt med sommar, fast det är en väldigt blåsig sommar vi har, än i alla fall!

     

Ovido - Quiz & Flashcards