Alla inlägg den 13 juni 2014

Av Patricia - 13 juni 2014 08:09

...är ingen bebis längre utan nu är han snart 1-åring!

Igår tog jag beslutet om att sluta amma. Japp, jag ammar/ammade än fast han är så stor, dock inte offentligt (det går inte att amma en sån stor "bebis" offentligt, han ligger ju inte direkt still o myser utan vill kolla överallt samtidigt ;) men i alla fall, jag tycker att det räcker och det tyckte tydligen Ivar med för när jag gav vika för smärtan i brösten sent igår kväll och ville ha hjälp med tömningen av dom!

Men det ville inte Ivar ;) haha! Så han tog visst beslutet själv ;) phju!

Natten gick jättebra! Han vaknade som vanligt runt halv 3 och då brukar jag ge han bröstet och sova samtidigt, men både jag och han hade bestämt oss så vi gick upp och gjorde en stor vällingflaska, 250 ml, tänkte att det räcker länge och han kan då tutta o snutta sig till sömn igen.. Njae, han svepte välling rakt upp och ned, blängde på mig och undrade vad jag gjorde där och rullade sedan över till Olof och somnade.. MIN BEBIS!!! snyft

Ivar har alltid vart så mammig och jag har gillat det, men nu åker navelsträngen sakta av och han är trygg med andra :)

Typiskt karlar, dom utnyttjar oss tjejer till de tröttnar på oss och drar sedan vidare ;) hehe, nej då!


Men nu till ett annat problem, mina bröst! Hej och hå vad de sväller och pumpen är värdelös!! Så jag får leka bonde i duschen och handmjölka i eftermiddag, så nu vet ni lite ingående om hur min dag ser ut ;) haha!


Igår åkte jag och fröken Jonsson in till stan och storhandlade :) så mkt roligare och trevligare att handla tillsammans med någon! :)


Ikväll kommer familjen från edane och då ska vi grilla, dock svek vädret mina planer för ikväll men vet ni vad, jag ska faktiskt dricka cider till maten, ve och fasa, en småbarns mamma tar alkohol till maten? japp, mina ungar ska ha en sund syn på alkohol så därför när det är helg tar vi vuxna något sådant.. ta de lugnt, jag ska inte supa och bli full! en sund syn var det.


Snaart gott folk är det midsommar och jag längtar verkligen! Att få hänga med alla härliga människor och bara ha kul!!! TOPPEN! Då går vi ALL IN, eller vad säger ni Mirja, Marie, Marie, Frida, Sara?? :D wohoo!!



Ovido - Quiz & Flashcards