Alla inlägg under augusti 2013

Av Patricia - 4 augusti 2013 13:34

Livet som trebarns mamma rullar på :) Arvid o Irma är mkt stolta över sin bebis! Irma pysslar o vill pussa på Ivar hela tiden, så det är lite OBS med henne så inte hon kämmer för hårt eller försöker lyfta honom! Arvid är stor o vet hur man gör, han har till och med hållit i lillbrorsan ett par gånger :)


Ivar är en mkt duktig o snäll bebis, än så länge!

Han sover om nätterna, äter ca tre gånger på natten.. Men han är mätt efter 15 min och så somnar han om direkt! Jag får byta blöjan innan han äter eftersom han somnar direkt efter måltiden :)


Igår fick han sitt första bad :) oj vad han gillade det! Han sparka med benen o log som en sol! Svårt att tro att en bebis som är sju dagar gammal kan le, men oj vilka skrattgropar han har! Jag tror inte ett dugg på att det är gaser som gör att de ler, han har väl också känslor som alla andra! eller?


Jag skulle vilja väga mig, men vår våg är trasig :/ så himla typiskt! Jag vill ju veta om det har minskat, vilket det har för de märks ju på kläderna ;) Ögonen har kommit fram igen, läpparna har krympt o dubbelhakan syns inte lika tydligt längre.. SKönt att all vätska försvinner! bara snittet läker ihop så ska jag börja röra mig också, men än så länge ser det otäckt ut och jag vill inte se det! Jag blir påmind vid varje rörelse om vilken tur vi har som fick en frisk, välmående o vacker pojke och att vi båda överlevde!


Tänker mkt på vad som kunde ha hänt under förlossningen.. Jag skruvar upp allting i huvudet om och om igen, går igenom varje frekvens av det jag minns o jag mår absolut inte bra av det, men jag måste bearbeta det! Många i min närhet tycker nog att jag ska glömma o vara lycklig, för allt gick bra! Ingen idé att älta förlossningen för de blir bara värre i huvudet på mig o själen värker! Vet inte.. Vi mår bra, men tanken finns alltid i huvudet, tänk om vi miste Ivar den dagen eller att jag inte kom hem till Arvid o Irma.. Älskar min familj mest av allt! Det är väl alla graviditets hormoner som rasslar ur mig :)


I eftermiddag är de iaf kalas :) Sofia, Andreas, Milla o Lova har fyllt år under juni o juli! detta firar vi idag :)

Ovido - Quiz & Flashcards