Alla inlägg den 17 december 2013

Av Patricia - 17 december 2013 09:41

OMG, när man har vant sig och bara ätit en viss sorts mat är det en mkt konstig känsla när man provar de gamla vanorna igen.. Jag har inte ätit polarbröd på över 10 veckor, men idag fanns det inget knäckebröd eller mörkt bröd i skafferiet, till och med mellan mjölken till min shake är slut så det fick bli det brödet som ungarna gillar, rund polarkaka. FAN alltså, den fastnar ju i gommen och är jätte söt, känner mig pluffsig nu :/ nu äter jag i och för sig nästan som förut, men ingen snabbmat eller så! Jag äter mindre!! det fungerar för mig iaf :D tänk yoghurt, det är också 10 veckor sedan jag åt!? hur smakar det egentligen? ;) ska handla ikväll när sambo kommer hem, fast bara yoghurt till barnen, hehe!


Nu är kakan klar, ungarna är redo sen kl 7, Ivar ligger ute och tar sin förmiddagslur som brukar vara i 3 timmar ;) idag kommer det kompisar, Emil och Oskar :) jag får också kompis, deras mamma Erica :D hoppas mina troll fortsätter vara på ett gott humör! De var på glatt humör hela dagen igår, bråkade faktiskt inte alls hemma hos Marie igår heller <3 jag måste få ditt recept på chokladmuffins! super goda!


Igår kväll cyklade jag och styrketränade mest rygg, axlar och armar :) måste få till ett bättre ljud när jag tränar så jag får in rätt känsla och tempo! Ska bli skönt att få bort soffan därifrån också, så man får större plats!

Snälla tomten, jag önskar mig:

  • Pilatesboll (den största)
  • yogamatta
  • nytt ljud
  • stepbräda
  • gummiband (som man kan fästa i dörrar)

Kände mig lite ensam under träningen, roligare att ha någon att prata med, men måste få bort lite gäddhäng ;) nytt mål innan nyår, -1 kg och några centimeter här och där ;) hade mer minus igår på måttbandet runt midjan ;)


7 dagar kvar till julafton :) längtar efter att få ge ungarna presenter, julmaten, julgodiset, folket och tomten :D jag tror stenhårt på tomten ;) hehe! Man får aldrig roligare än man gör sig! På tal om tomten SARA! vi måste fixa en till nyhem! förslag? A o I blir så ledsna om det inte kommer någon till dem :(


snart dags för hem till gården, så spännande ;) hehe, visst är jag en tönt, men jag gillar det! Jag följde den serien när jag var mammaledig med de två första också ;) man fastnar!


hörs senare!

Ovido - Quiz & Flashcards