Alla inlägg den 15 december 2013

Av Patricia - 15 december 2013 09:23

Jag är så trött, vill faktiskt bara lägga mig igen och sova.. känner mig tung i huvudet, lite snurr.. dåligt med järn i kroppen igen :/ jaja, får väl lagra upp det!


Igår hände det inte så mkt mer, boda folket var här en sväng och hälsade på :) på kvällen åkte vi och hälsade på nyhem, fick middag :) Arvid såg julkalendern 3 gånger igår ;) han gillar den!


När jag skulle säga god natt till Arvid frågade han varför vi alltid upprepar det han säger..Åh min älskade lilla kille, jag kände illamåendet växa! 

Vi väntar på en tid till logopeden, en talpedaog, till Arvid.. han pratar så att man förstår honom, jag och olof har inga problem, men han slarvar ibland och missar en del bokstäver beroende på vad han vill säga.. till exempel papper blir pepper, men han kan säga pappor.. svårt att förklara, men han förstår ju att folk tycker att han pratar konstigt och han är så jävla medveten om att en del härmar hans uttal, vilket mitt hjärta dör av.

Jag och Olof sa som det var, att ibland missar du några bokstäver därför upprepar vi en del ord så du får höra hur man formar ordet, och att vi tillsammans ska få hjäp med hur vi ska lösa det..


MAN FÅR ALDRIG PRATA ÖVER HUVUDET PÅ NÅGON, VARKEN VUXEN ELLER BARN! enkelt. ett exempel som jag fick lära mig första året på utbildningen:


Två pedagoger och praktikanten står i hallen med en grupp 4 åringar, de ska gå ut. Barnen håller på med att ta på sig kläder. Pedagogerna står och letar efter ett par vantar till en pojke som står och väntar. -Tänk, nu har hon glömt vantarna igen, herregud.. Säger pedagogerna till varandra, praktikanten ser hur pojken skruvar på sig. Pojken tittar på dem och säger försiktigt: -Min mamma är snäll ändå.


Den som är mänsklig, som kan känna empati och sympati förstår hur den här pojken kände sig, hur jävla ynklig och ledsen han måste ha blivit när hans fröknar står och pratar skit om hans mamma.


Ni som har barn kan förstå hur illa jag mår när någon medvetet sårar mitt barns självförtroende och självkänsla genom att trycka på hans svaghet, han tal. Jag gråter bara jag tänker på det och jag hatar mig själv för att jag inte dängde skiten ur den vuxna människan, men jag reflekterade inte över det då, jag var redan irriterad över något annat att jag missa det då, men mitt undermedvetna fångade det eftersom jag fortfarande är förbannad, sårad och arg.


Box ikväll. skönt. hoppas vi får slå skiten ur oss!


Ovido - Quiz & Flashcards