Direktlänk till inlägg 20 september 2013

de går bra nu!

Av Patricia - 20 september 2013 12:56

Japp, de är sant! 2 dagar utan choklad :) det är säkert! Visst jag längtar efter choklad, men har jag gett mig fan på att inte äta det!


Det är mkt på gång nu, bygget går framåt, altandörr och fönster på plats :) snickaren är här idag o bygger!

Arvid har tappat sin första tand! Man tycker liksom att det är stort för barnen att tappa tänder, lite läskigt o häftigt på samma gång.. Men för mig som mamma är dett enormt! För fem år sen fick han dessa tänder och nu ploppar de ut ur munnen ;) ja blir så stolt! Vi har pratat med Arvid om vad man gör efter att man har tappat tanden, att man lägger den i ett glas med vatten på kvällen och morgon efter så har tandfen hämtat tanden och lagt dit en tiokrona :)

Arvid var på dagis igår och drog ut tanden själv när de var i skogen och slängde iväg den!! HALLÅÅ? jag vill ju ha tanden, se den...Men antagligen tyckte han att den var äcklig med blod och sånt så han slängde iväg den ;)

Men tandfen hittade att tanden i skogen inatt och la en tiokrona i glaset ;) till sonens förtjusning!


Donna är utskriven från veterinären :) trycket i mitt hjärta har försvunnit! Känns lättare att andas nu.. Ögat börjar få tillbaka sin gamla färg, hon har vart helt dimgrå i ögat, man har inte kunnat se pupillen alls :/ men nu syns den tydligt! Tittar man noga så ser man att hornhinnan är alldeles skrynklig, inte säkert att den kommer att bli som förut, och vi vet inte heller om synen blir den samma som den en gång var! Men hon mår bra och är sig själv :) LYCKA!


Måndag den 30 september börjar jag en "bantningskurs" här i Glava! Vi ska träffas måndagskvällar o lära oss att äta sund o hälsosam mat.. Att gå ned i vikt och behålla den vikten på 8 veckor! Detta kostar 699 kr och 300 utav dem går till en vinstpott.. Den person som går ned mest procentuellt på 8 veckor vinner potten! Detta sporrar verkligen mig, plus att jag ammar vilket kan hjälpa till med viktnedgången ;) allt handlar om kost och motion! Jag har faktiskt vart duktig, inte fuskat med motionen alls nu den sista veckan! Nu ska fläsket bort! Kul också att andra som man känner är med i gruppen så vi kan stötta o heja på varandra! För det är svårt.. Men mindre mat på tallriken så ska det å bra! HEJA


I eftermiddag åker Arvid o Irma på pyjamasparty i Boda .:) kusinerna Milla och Lova kommer också dit! Mamma o pappa har hittat på massa skojiga saker som barnen ska få göra, skattletning i skogen, maskerad, hinderbana och brännboll :) tror de kommer att ha kul! Så vi har bjudit hit Sara, kickan o lilla Svea på middag och sällskapsspel ikväll! och det blir morot, gurka o annat icke ätbart till kaffet ;) ingen kaka här inte! Nya tider..


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards