Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Patricia - 25 februari 2014 10:42

Jag har nu gjort ett tappert försök med att slipa spackel i utbygget, jag kan slipa tills det inte finns någon morgondag, men det skulle aldrig duga med min slipning för olof oavsett så jag gav nu upp.. ingen idé.. däremot ska jag heja på han ikväll ;) för nu vill jag flytta in! Jag vill ha ny soffa, ny tv, nytt sovbord med mera! Olof vill helst ha en ny tv, det här med en ny soffa är överskattat! Om vi inte har någon soffa går ungarna och lägger sig tidigare och det finns ingen sittplats åt folk så dom går hem enligt honom ;) haha!

Det är så lite kvar att göra där ute, är ju bara slipa, måla tak, lägga golv, upp med lister, riva innerväggen och bygga till den snyggt, måla den, tapetsera och sen få rummet godkänt av kommunen så kärringen som gnäller kan knipa käft o jag kan få peka fingret åt henne! Men ändå så har både jag och olof tappat lusten, den finns inte!

jag försöker, men det duger inte så jag skiter i det.. Olof är så jävla noga att han kan slipa samma spackelrad en hel kväll.. men han vill ha målat tak, gissa om han ska få jobba med det ;) han kommer att ångra sig och lära sig att kvinnan i huset vet nog bäst ändå ;) hehe


Igår skulle jag egentligen åkt in till stan och storhandlat! Men det är så jävla tråkigt, så när Marie frågade om inte jag ville ut och gå istället gjorde jag det ;) Vi drog med Mirja också! Stackars henne, hon kommer hem från affärn ovetande om att vi står innanför ytterdörren och ska dra med henne ut ;) Hon skvatt kan man ju säga ;) haha! Men höge runt blev det! Lille Texas somnade så gott! Härlig promenad!


Arvid och Irma är ute och leker, underbart ute! Jag tvättar och städar lite ist, vi ska ut sen igen efter lunchen, då ska jag vårstäda ute :) Irma hade lite feber igårkväll, men det gick över lika fort som den kom :) Men inget dagis idag heller, Arvid vill inte.. får se om de vill på torsdag!


Nu blev diskmaskinen klar, en blir aldrig ledig ;)


Barnen har plockat vårens första blommor, snödroppar <3

 

Trevlans tisdag alla!

Ovido - Quiz & Flashcards