Alla inlägg den 27 februari 2014

Av Patricia - 27 februari 2014 10:04

Oj oj, idag har det gått sju månader sen Ivar föddes, vid den här tiden på dygnet satte de nålen i handen och drog igång förlossningen ;) fattar inte att tiden bara flyger förbi, det är skrämmande! Varje dag gör lillkillen något nytt! Jag har totalt glömt bort allt bebisar gör vi den här åldern! Arvid och Irma är så stora nu så man har glömt den tiden :( det är hemskt egentligen, alla åldrar har ju sin charm, men att man glömmer bort hur de var, vad de gjorde och hur fort de faktiskt växer.. därför tar jag verkligen vara på tiden nu när jag är mammaledig och myser extra med busungarna <3

 

Ivar är så mammig nu, säkert vanligt vid den här åldern (kommer ju ej ihåg).. han kryper efter mig och skriker.. hjärtat går i sönder varje gång jag sätter ned honom och han gråter och sträcker upp armarna mot mig, är ju ganska tydligt med vad han vill..

Han letar efter mig om olof har honom, kastar sig runt runt i famnen på honom och ropar, han sitter lugnt hos mig. Han vill nog helst krypa in i magen på mig igen verkar det som! Det är säkert mitt fel också, för han är min sista bebis så jag bär honom, sover med honom och allt! men jag är borta ganska ofta ändå, jag tränar mkt så han är ju van att jag inte är hemma på kvällarna, men ändå piper han! det går över, men jobbig period är det.. suck


Idag är Arvid och Irma på förskolan, fast det var inte så många barn där nu.. det är ju sportlov så många är ju lediga den här veckan, men det går även mkt feber runt omkring i samhället! håller tummarna för att ungarna inte plockar upp nån trist sjukdom när de är där enbart i 5 timmar :/


Det är ljusparty ikväll :) Ivar är ganska snuvig och extremt mammig så jag får se hur dagen fortlöper..


igår var det dags för ett styrkepass.. jag kände under dagen att en förkyldning skulle bryta ut, lett i halsen och hostade ganska mkt.. men när kl blev 17,30 kände jag att nu jävlar kör jag! Och det gjorde jag verkligen ;) dock med 1 kg lättare vikter för att inte slita ut mig totalt, så jag gjorde allt utan problem! Däremot hade jag en extremt dålig hårsnodd som lossnade hela tiden så jag hade hår i ögonen och munnen gång på gång ;) men skööön var träningen :D


snart hem till gården!! Så spännande, cameron gör inbrott på puben för att betala av en skuld till en utpressare som vet om otrohetsaffären ;) livet som småbarnsförälder har sina fördelar :P

Ovido - Quiz & Flashcards