Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Patricia - 17 februari 2014 16:44

...i snön! Precis det håller jag på med! Två dyra plastmattor har jag nu lagt ut i snön på baksidan av huset, jag har inte bara lagt dom där utan skuttat runt dem för att få fram lös snö under skaren som jag sedan la ovanpå mattorna! Nu ska de ligga där ett dygn, sen skrubbas med snö och sen torkas ;) jag måste vara tokig, men flera har prövat och säger att mattorna blir som nya! Jag testar! Om inte det fungerar, har de iaf blivit ordentligt vädrade och tror inga baciller trivs i snö ;) Ivar har nämligen tröttnat lite på gåstolen, det är mt roligare att krypa och klättra överallt! Så därför mitt bekymmer med mina mattor som jag nu har tänkt att ta fram igen ;)


Idag har det inte hänt mkt, har mest legat i soffan då förkyldningen har hittat mig! Kände igår på boxen att krafterna inte riktigt fanns där.. jag var mkt nära att kräkas och hade blodsmak i munnen!

Men jag har börjar rensa lite i våra garderober.. vi har 6 st i vårt sovrum, så man kan samla mycke skit ;) har lagt ut mina regnset på köp o sälj värmland på facebook.. Jag har blivit mindre och kläderna enorma! så ist för att bara slänga dem så får folk köpa dem för en liten peng :) jag älskar verkligen mitt regnset från didriksons.. det känns i hjärtat att det är för stort nu, men jag får åka upp till ch-berg och inskaffa ett mindre!


Även Ivars bilbarnstol åker nu! Han är för lång för den, så nu sätter vi han i den "stora" bakåtvända stolen som Arvid och Irma hade :) får se vad han tycker om det! Dom kommer högre upp och ser mer från dom stolarna än från bebis stolarna!


Vore skönt med en promenad ikväll, men tror ärligt talat att om jag börjar gå kommer jag nog hosta lungorna ur mig ;) nej då, inte så allvarligt men jag hostar mer när jag anstränger mig! Får vila tills på onsdag!


Hoppas även på en skräckfilmskväll, vilken kväll som helst förutom onsdag, får se om mina medbrottslingar är med på det <3


tredje tanden tittade fram idag på Ivar! Två sylvassa i underkäken och en liten liten tandhörna känns i överkäken! Gissa om mannen ifråga inte är så nöjd med tillvaron! Ska bli serverad med allt och hugger efter saker för det kliar nog enormt i munnen!


Arvid och Irma har varit på förskolan idag och busat i det otroligt vackra vädret! Vilken vårkänsla! Såg även att en person lagt upp en bild på första tussilagon förut! det är extremt tidigt! men H.Ä.R.L.I.G.T

 

Jag har bestämt mig för att springa vårruset i Karlstad den 14 maj! Jonsson är på, tror jag?!?

någon mer som är sugen? Blir vi ett gäng får man en picknick korg :) man behöver ju inte springa, man kan ju faktiskt gå, det är bara 5 km :) kom igen!

Ovido - Quiz & Flashcards