Alla inlägg under juni 2013

Av Patricia - 5 juni 2013 14:37

Imorgon ska vi till mangskog o fira vår älskade Katarina som idag tog sin examen som barnmorska :) alla blivande föräldrar kan vara mkt LYCKLIGA över att få henne som barnmorska! Jädrar vad kunnig, proffsig, förstående, hjälpsam, älskvärd o härlig hon är som barnmorska! Jag ringer aldrig min egen, jag litar fullt på Katarina så jag pratar med henne först innan mvc. För ärligt talat så är min barnmorska virrig, hon kommer aldrig ihåg något.


Igår hände de inte så mkt här hemma. Jag åkte ut till Sara o hälsade på lilla Svea som växer o blir så fin :) hon var vaken i stort sett hela tiden jag var där, inte dåligt för en två veckors bebis :) uhj så bebis sjuk man blir


Olof kom hem o hade lucköppning i köket: - Var är maten?? Jag hade inte gjort någon mat för det fanns inget att äta! Så goa Jonsson kom o hämtade mig så vi stack till stan och storhandlade! Så ikväll får gubben fläskfilé, klyftpotatis, sallad o glass till efterrätt!


Är det inte lite kyligt ute? Det är Juni månad o blåser kallt.. Vi får köra mer bil så klimatet blir mer skadat så de blir varmare ;) nejdå, lämna bilen o gå! jag är rädd om naturen! :)


Juni går förresten fort! Barnen går på sommarlov efter den 19 juni, Olof har semester fån den 24 juni - ?? han ska först ha semester, sen pappa ledigt 10 dagar, sen pappa ledigt 30 dagar, så ja vet inte när han börjar jobba igen ;) men det är skönt att han vill vara ledig så länge o ta hand om våra två tidigare busfrö så den lilla krabban får lära känna oss ordentligt innan jag blir ensam med 3 barn igen! Min sambo är bäst :) visst lite fattigare blir det, men va fan, familjen går först ;) det är vår livsfilosofi :)


nu gick barnen ut! jag älskar att vårat hus, läge o tomten! Våra barn kan vara ute o leka själva, jag sätter upp ytterdörren på ena sidan o altandörren på andra sidan huset så jag hör dem hela tiden.. Plus att vi har fönster åt alla håll så jag ser dem :) Arvid har stenkoll på vart gränserna går, o när Irma är med ut är han som en hök o säger STOPP!! så nu tar jag disken efter mellanmålet, plockar undan lite, sen går jag också ut till hulliganerna :) ha de!

Av Patricia - 3 juni 2013 22:49

tankarna snurrar runt, ont i "magen" av ångesten som alltid smyger sig fram mot natten.. lite smått panik faktiskt.. kommer denna förlossning bli värre än den förra pga jädra foglossning*?.. tårarna bara rinner av tanken, ja är iaf modig nog att erkänna att jag har förlossningsrädsla, just nu har jag det iaf. suck.


enda som tröstar mig just nu är bebisen hoppande o snurrande i magen :) älskade lilla krabba! snälla bebis, väg inte över 4500g o var inte längre än 54.. ska komma ihåg min ångest imorn när jag får för mig att äta godis, kanske krabban inte blir så stor då.


natt.

Av Patricia - 3 juni 2013 16:45

Vilken underbar helg vi har haft :)

Vi åkte till kolmården tillsammans med min mamma, pappa o barnens kusiner Milla o Lova :)

Starten gick tidigt lördags morgon, runt kl 05! Fast Irma laddade tidigt genom att gå upp runt 02.30 den natten ;) Olof skulle på liv o död köra bilen, han tror han kör bättre o säkrare än mig ;) vi fck byta i Grums eftersom han var för trött, NÄHÄ?! kunde jag väl aldrig listat ut ;)

Efter lite felkörning, som hör till våra utflykter, var vi framme vid kolmården strax efter 9. Kolmården öppnade kl 10 så vi åt frukost på parkeringen :)


Ungarna rusade runt runt och ville se, göra, känna allt på samma gång! Tur att parken är stor för de tröttnade aldrig :) man såg ju nya djur o upplevelser överallt :) Vi åkte linbanan (Safariparken), den var läskig! Mamma fick panik när vagnen/korgen stannade högst upp så de gungade ordentligt ;) linbanan är 3 km, men man såg nästan inga djur.. det var synd! Men vi hade tur, för när vi kom dit var de INGEN kö :) men när vi klev av, gick kön runt huset!! hehe


När parken stängde åkte vi med 4 trötta barn till hotellet, jätte mysigt hotell! Vi hade 4-bäddsrum som var uppdelat i två lägenheter med en dörr emellan. Olof o Arvid tog det ena rummet, grabbrummet! Medan Irma o jag tog det andra :) skönt att stänga dörren på natten när Olof drog igång sin ljuva snarkstämma ;)


På kvällen åt vi sen middag på hotellets resturang! Det var många barnfamiljer där, men det var bara våra 4 hulliganer som levede rullan! Jag tyckte detta var skumt.. Alla de andra barnen satt så ordentligt, tysta o såg ut som de bad bordsböner. Jag gick ett varv o kollade, mkt riktigt, de hade varsin iphone eller ipad! de såg på film eller spelade.. snacka om att inte umgås med sina barn, tekniken tar över! Våra ungar får iaf full uppmärksamhet, både negativ o positiv!


Dag två tillbringade vi mest på bamses värld o på KULmården ;) vi gick bara lite grann o tittade på djuren!

Jag kan verkligen rekomendera kolmården under maj o tidigt i juni, inga köer, lite folk, lätt att se djuren o man tappar inte bort barnen i folkmassorna ;) TOPPEN!! en kanon helg! O jag överlevde med min handikappade kropp :) ont ja, men jag gjorde det för barnen!


Funderar på att börja packa BBväskan.. vad ska man ha med sig? vad är onödigt att ha med sig?? uhj

Ovido - Quiz & Flashcards