Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Patricia - 16 juni 2013 10:15

Den här helgen har varit mkt trevlig!

I fredags var vi ute tillsammans med Marie o Andreas på olssonsbrygga o käkade! det var gott, men jag tyckte det var lite mat! Efterrätten blev jag mkt besviken över, skulle ha tagit vaniljglass med jordgubbar ist ;) På bryggan var det fullt med "vuxna" människor, vi trodde att det skulle vara studenter ute o fira, men dom var lätträknade ;) Ist var det arvika kupp, alltså alla fotbollsföräldrar från Norge som levde rullan o skrek o tjoade! jaja.. Efter maten tog vi några varv på stan! Fortfarande dåligt med ungdomar som firar sin student, det har verkligen förändrats de sista 8 åren sen jag tog.. man får inte röra sig på kvällen i stan. Snacka om att förvandla arvika till spökstad om kvällen/natten! Nu vågar jag inte gå igenom stan ensam, de är för lite med folk i rörelse o bilar, förr mötte du alltid massa människor, folk som körde förbi, så då var man aldrig nervös.. men men

På kvällen fick jag konstig känsla i kroppen o ont i magen så vi åkte hem strax efter 23..


Igår, lördag, vaknade jag kl 8 o hade ont i magen i omgångar, började i övre magen o vandrade neråt.. o Ibland tvärtom! Arvid ville till sommarstugan o fiska, så vid 10 drog familjen iväg! Där fiskade vi, badade, städade stugan o fikade ett par timmar innan ungarna blev trötta o ville hem! När ungarna somnade tog vi en längre tur hem så de skulle få sova en tag, för vi skulle på middag hos grannarna på kvällen :) Efter var 10-15 miin gjorde det ont i magen, stenhård blev den! Ja sa till olof att de har börjat nu.. fan.

Jag somande som en gris minuterna emellan!


väl hemma var pappa här o snickrade! så jag gick in o gjorde middag till gubbarna! Pappa är så duktig :) de blir jätte snyggt o bra :) efter maten startade Olof den åkbara gräsklipparen åt mig, så jag åkte runt o klippte! Jag tycker det är jätte kul, faktiskt! Pappa åkte hem när brädorna tog slut, Olof tog ungarna ner till Johan! Jag fick sluta o klippa gräset för nu blev smärtan i magen hopplös, precis som man får "håll" i sidan, men jag satt ju still o åkte runt, inte direkt så man anstränger eller rör på sig då?!? Kröp i stort sett in, sätte mig i soffan, då var kl 16, där blev jag sittande med värkar, intensiva värkar! Men va fan, jag ska ju få äta grillat ikväll! Jag ska absolut inte ha bebis nu, de är för tidigt! Gjorde mig iaf i ordning, och så gick vi över!


Så nu är bebisen här :) :) :) förlåt att jag berättar på bloggen, men facebook använder alla ;)

 nej då, värkarna lugnade sig under kvällen, jag hade några inatt som jag kröp ihop utav, som väckte mig ur sömnen! Så kroppen förbereder sig iaf, alltid något! Kanske de blir i tid denna gång? ;)

Ovido - Quiz & Flashcards