Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Patricia - 13 juni 2013 12:05

Jag har en mkt dålig dag idag, så den som vill bråka med mig nu får verkligen akta sig. Jag är på bristningsgränsen!


Efter att ha väntat på mvc, får alltid tid under kafferast, fått blodtrycksfall (finns ju för fan inget syre i väntrummet, de är faktiskt gravida kvinnor de har attt göra med, är de så svårt att åtminstonde ha plastmuggar på dass så man kan få vatten??) och mår allmänt dåligt får jag komma in. Jag tar djupa andetag o lugnar ned mig. Påbörjar samma intervju: Har du barn sen tidigare? -Jo, du har träffat dem.

Normala förlossningar? - Nej, de står i journalen.

Har du haft en normal graviditet? -Ja absolut, förutom att jag har vart sjukskriven sen januari, extra kontroller angående yrsel o huvdvärk, men visst, fullt normal, toppen faktiskt! Är du dement eller? Hur svårt ska det vara att kolla lite snabbt i patientens journal innan man hämtar in dem? Jag begär inte att BM ska komma ihåg allt om mig, men HERREGUUUD de är inte raketforskning!!! ghhaaa


Efter en halvtimme vid datorn lägger jag mig på britsen, magen är stor, nähä? du ligger högt över normala kurvan.. oj då, vad betyder det? inget svar. Bebis sjövild! De är kul :) hur låg bebis sist? -Säte, som alla andra gångerna sen v.25 (ghaaa) Jaa, den ligger i säte än, då blir de en remiss till ultraljud! -Ja vet, de diskuter vi sist. Men försäkerhetens skull ber jag henne att en annan bm ska känna.

Hmm, bebis ligger i rätt läge! Huvudet neråt. Men bebis är MKT rörlig o kan mkt lätt vända sig igen. OK. hjärtljuden är pigga o fina, TOPPEN :) ramlar ner från britsen då jag har fått legat på rygg för länge så benen inte bär mig. tack. smärta åter smärta.

Nu ska vi bestämma ny träff, borde ju bli en vecka emellan tänker jag, då är min BM på semester, YES då får jag komma till nån annan. ICKE sa nicke, nästa gång jag ska dit är den 10 fucking juli (för då är BM tillbaka från semestern)!!! jag har BF 11 juli!!! nog för att det är tredje barnet, men ska man inte kolla lite innan BF? De sa nyss att ungen mkt väl kan vända sig igen, toppen, jag får åka in o gissa hur barnet ligger på BB, spännande att föda utan att veta vad som kommer först!!


Tror min BM har glömt hur långt gången jag är. stackars först föderskor som inte vet hur det ska vara.. gissa om att jag ringer o bokar ny tid till veckan oavsett.


Inge nr till förlossning har jag fått heller, vilket är konstigt då jag inte ska tillbaka på väldigt många veckor! får hoppas att 118 118 har nr ;) IQbadboll.

Ovido - Quiz & Flashcards