Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Patricia - 29 juni 2013 22:44

Idag har jag varit med mamma på hantverksmässa i Brunskog! Det var kul att se hur duktiga många är på att göra egna, personliga hantverk! En del är super dyra medan andra är så billiga att det känns som de gör arbetet gratis! Jag fann två härliga personer som tillverkar barnfåtöljer, riktiga små underbara fåtöljer! Skit snygga! Blev mer än sugen på att köpa det till barnen! 1600 kr för en handgjord fåtölj, 200 kr rabatt om du själv köper tyg o skickar det till dem.. kolla själva på deras hemsida: www.barkens.se

Dessa fåtöljerna är deras hobby och att det är mening att man ska ha råd att köpa något sånt till sina barn eller som present till någon!


Mamma hittade sin älsklings hantverkare, hon kommer ända från visby med sina keramik figurer, nakna tanter o gubbar ;) dom är härliga! Riktigt roliga också att titta på! Dom figurerna håller i ur o skur. Mamma har hft dem i flera år i sommarstugan o ungarna har härjat mer dem! Nu köpte mamma en naken tjock glad häxa som hänger under sin kvast o en stor välkommen skylt med en rund naken gubbe som håller i en spade medan nakna tanten sitter med ett vinglas ;) passar dem perfekt! ska ta reda på hemsidan där med!


När vi var på G därifrån mötte vi Ida med familj :) de berättade om en antikbod/affär som ligger in mot Sunne! Jädrar vilket ställe, det var så otroligt mkt möbler, porslin, lampor, tavlor med mera att det gick inte att gå inne i lokalerna.. Jag fick vända flera gånger pga magen var i vägen ;) Detta var ingen affär för dem som letar loppis fynd, fanns inget under 500 kr tror jag ;) Jag fann några stolar som jag skulle vilja ha i matsalen.. Frågar ägaren vad de kostade: 2800 kr styck!! Gissa om att ingen någonsin skulle få sitta på dem här hemma ;) Men letar man efter ett visst linneskåp o allt sånt från 1800-talet o framåt, så finner man dett där, men det kostar! Sjövikens antikaffär heter stället iaf :)


Ikväll hade vi besök av stolpen 2 :) mkt TREVLIGT!! puss

Av Patricia - 29 juni 2013 08:33

Inatt var nog min värsta på länge! Jag akut vakna av att jag låg o "kräktes" :( Hade bitar i munnen, äcklig smak o hängde ut över sängen :( jag har vaknat många nätter i rad nu i några veckor med att jag akut vaknar för att jag håller på att kräkas, men det går lika fort över bara jag går upp o tar samarin.. Men inatt sov jag alldeles för skönt för att vakna, som tur är har ju en nykter frisk kropp reflexer o sköter sig själv eftersom jag hängde ut över sängkanten... Det var absolut inte mkt som kom upp, mest jag som spotta, men jag är livrädd, alltså LIVRÄDD för att kräkas, har sån jävla ångest inför det! O så händer det :( BM tror att det beror på halsbränna o att bebis kanske sträcker på sig när jag ligger ned vilket då puttar på magsäcken lite.. jag har egentligen inga direkta problem med halsbränna, men samarin hjälper ju varje natt så det är nog så som den nya BM sa :) nu äter jag absolut inget efter kl 19! usch


nu brunskog o kolla in hantverk :)

Ovido - Quiz & Flashcards