Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Branäs!

Av Patricia - 30 mars 2014 13:33

Hejsan därute!


Nu är vi hemma igen från vår "lilla" fjällsemester i Branäs :) Finns så mkt att skriva om allt vi gjorde, men här har ni en sammanfattning! Bilderna är från min telefon, tog många fler med kameran :)


I torsdags började dagen med att sotaren kom, inget vi märke av i allt bestyr här hemma med packning och frukoststök ;) mamma och pappa kom hit på förmiddagen och tog Ivars barnvagn i deras bil eftersom den och våra väskor inte skulle få plats i vår bil.. Vidare mot sjukhuset i Arvika och in till talpedagogen med Arvid :)

I väntrummet började Irma fippla med höger öra.. Hon höll för det, tryckte och klämde..

Jag och Olof blev med Arvid in till rummet och till talpedagogen där han fick berätta om sina kompisar, förskolan och sånt! Det gick jättebra! Hon sa att detta kommer att ordna upp sig själv med vår hjälp, detta är så svårt att skriva och förklara, men vi fick med oss olika spel som vi ska spela med honom :) När vi var klara och kommer ut till cafeterian där resten av gänget väntade mötte vi en ledsen Irma som hade skit ont i örat och det lyste feber lång väg :( mamma hade köpt Ipren och nässpray till henne på apoteket och personalen där tyckte så synd om Irma så hon fick en nalle av dem som också var sjuk som hon skulle ta hand om :)

Tvingade i Irma lite sölig ipren i bilen, men nässpray tog hon snällt.. Hon satt och gråt, höll för örat och beklagade sig :( så typiskt när ungarna har väntat och såg fram emot semestern :( Vi sa att vi går till läkaren på anläggningen istället för att krångla med vårdcentralen i Arvika..

I Gunnarskog somnade hon och så väckte vi henne i Torsby där vi åt lunch, hon såg piggare ut och klagade inget :) Så allt gick över efter sömnen :) SKÖNT! Bilresan gick jättebra, både dit och hem! Inget gnäll eller något från något utav barnen, de sitter snällt och lugnt :)


Väl framme i Branäs, området Bävern (skitbra ställe för barnfamiljer) fick jag och mamma åka in till sysslebäck och handla mat, fanns ingen matbutik på skidanläggningen (ett minus) men det gick bra det med! Då vet vi det tills nästa besök :)

Sen gick vi bara runt och kollade in backarna och stället, sen var det natten! Vår familj sov uppe på loftet, Arvid och Irma i en våningssäng och jag, Olof och Ivar sov i en dubbelsäng :)

     


Fredagsmorgon blev det stor och härlig frukost! Olof var uppe först och gjorde i ordning lite utav den, han kokade ägg! Spisen i stugan var verkligen värdelös! Tog en timme för äggen att bli klara, så länge tog det innan vattnet kokade! egentligen var det komiskt ;) diskmaskinen var klar på 2 timmar och 30 min ;) detta dock innan vi fann snabbprogrammet på 30 min! haha

På med ytterkläder och mot centrum (40-50 meter bort :), nu skulle vi hyra skidor och köpa liftkort!

Underbara barnbackar! STRÅLANDE VÄDER :) :) :) och personalen i Branäs, så trevliga, duktiga och härliga! Älskade dom! Ungarna älskade dom! Så många roliga aktiviteter för barn, det fanns två st björnar, björnbusar, så kom ibland i backen eller på gatan och busade med barnen! Dom åkte baklänges i liften, hoppade med skidorna och en av dem trampade av den ena skidan på Arvid så han blev riktigt förolämpad ;) hehe, busiga björnar! Irma tyckte dom var häftiga, på avstånd ;)


Dagen fortlöpte med några utbrott från både Arvid och Irma ;) Ivar var så duktig och satt i vagnen eller så sov han under hela helgen :) världens enklaste unge! <3

Vi fick till och med på Olof ett par slalomskidor, som en stel älg tog hans sig ned i backen och han har konstaterat att detta var inget för han ;) Arvid åker jättebra, han svänger och plogar! Så duktig! Irma har aldrig stått på ett par slalomskidor förut, hon lärde sig snabbt och var också jätteduktig, men hon kör mer på störtlopp än ;) På kvällen blev det tacos :) sen sov vi som stockar hela natten!

             


På lördagen kom Katarina med barnen! Även denna dag bjöd på STRÅLANDE VÄDER och vi blev alla blev lite solbrända i ansiktena :) ungarna åkte upp och ned i backarna! Arvid och Milla åkte ensamma upp i knappliften och nedför backen och var super duktiga :) så himla kul att se! Hela dagen åkte dom, förutom när middagen var klar och vi åt den ute på altanen till stugan i solen och lyssnade på hur after ski höll igång, gööör gött!! :)

Olof fixade fläskfilé och potatis, men det tog över 2 timmar, eftersom spisen var så trög ;) hehe!

           


Idag, söndag, packade vi ihop och lämnade mamma och pappa åt städningen ;)

TACK FÖR DENNA HELG, VÄRLDENS BÄSTA FÖRÄLDRAR <3

 

Nu ser vi fram emot sälen, om 22 dagar ;) WOHOO!

 

Ikväll blir det box :) om jag orkar lyfta armar och ben efter helgens bravader ;)

 

har ju även missat två avsnitt av hem till gården, så dom ska jag se nu! Olof och ungarna är ute och eldar!

Ha de!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards