Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Patricia - 3 mars 2014 15:04

...köp!? det får vi se sen när Olof kommer hem med det ;) passar det inte alls här hemma har jag visst redan en köpare på det ;) hehe

 

vill ju ha ett tjusigt skåp till julservicen och fina glas och sådant trams.. och en ny skänk eller ett nytt vitrinskåp kostar ganska mkt för en trebarnsfamilj, speciellt om det tredje barnet kommer att hitta på något bus med kritor eller något annat ;) det här skåpet kostade bara 450 kr! Så vi chansar på att det faktiskt kommer att se bra ut i matsalen, vi kanske inte får plats med något matsalsbord, men då får väl vi ha middagsbjudningar på golvet! Jag köper en mjuk matta att sitta på isf ;)


Nu ska jag strax fixa middag! Fläsk och potatis till barnens besvikelse.. men fläsk, dä ä gött dä!


hoppas det passar...

Av Patricia - 3 mars 2014 08:33

Gick faktiskt och la mig ganska tidigt igårkväll! Ivar vaknade till strax efter 21,30 så när jag skulle natta om honom somna jag med ;) Irma dundrade in i sovrummet någonstan runt 3 strax därpå kom Arvid så jag fick följa med dem tillbaka till deras sängar där dom somnade om fort utan problem.. Konstigt det där med att barn ska nattvandra! Det händer inte varje natt, olika för varje vecka! Så jag ska inte klaga över det, men man blir lite extra kring kring i huvudet om man måste upp och ränna omkring mitt i natten ;)


ringde till förskolan för att kolla hur det hade det med magsjukan, inga nya fall så det är bra :) men när jag presenterade mig för Irmas fröken var mkt intressant: Ja hej Marie, det här mamma till Patricia... hmm?

Jädrar vad hon bröt ihop på andra sidan luren, jag var tvungen att tänka efter... men herregud, vad sa jag? hahaa


Blev ingen box igår.. Vi åkte till Stolpen 2 ist för barnen ville leka med kompisarna :) lika roligt det som att köra ett boxpass :D men vi ska springa ikväll så jag har inte dåligt samvete ;)


Igår var vi ute och lekte här hemma, trotsade det dåliga vädret, kan ju lugnt påstå att blöta blev vi ;) men snöbollar rullades och kojan byggde vi på! Även en fotbollsmatch hann vi med i snöslask :) bara Arvid som vill ställa upp på kort <3


   

Ovido - Quiz & Flashcards