Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Patricia - 15 mars 2014 09:52

Hade en mkt trevlig och rolig afton/kväll igår med mamma, Katarina och Sofia :)

Maten var god, vi åt på ett ställe som heter mongolian, ligger precis bredvid karlstad ccc som teatern var på :)

Friterad kyckling med sötsur sås och ris blev min middag :) Glass med chokladsås till efterrätt ;) mätt blev jag verkligen! Hade en ny top och kjol kvällen till ära från Lindex :) mkt nöjd med det valet!

     


Teatern hette "livat i parken", den var lite små rolig, skrattade gott ett par gånger, men om jag skriver att den aldrig "lyfte", förstår ni vad jag menar då? Den tuggade liksom runt i samma anda hela tiden, det hände inget.. Så livat i parken var det inte.. Sen att skådespelarna ballade ur och bröt ihop nån gång gjorde att teatern blev några minuter längre av att dom stod själva o skrattade... men vi hade kul oavsett :)

 


På vägen hem diskuterade vi det här med sömn, om vi är morgonpigga eller kvällspigga!

Morgonpigg förälder lägger sig runt 21-22 varje kväll och går upp kl 05,30 tillsammans med barnen, duschar, fixar härlig frukost med alla världens nyttigheter, hinner att tömma tvättkorgen och vika in all tvätt i alla skåp och garderober, baka tekakor eller kanske bullar och slänga ut detta på facebook, allt innan kl blivit 12!

Många kommenterar: Oj vad duktig du är! Klapp på axeln! Hurtig du är! Bla bla!


Kvällspigg, sover bort hela förmiddagen, går upp kl 12 och äter frukost då barnen egentligen äter lunch (detta då när den andra föräldern är hemma)! Dagen rullar på med att leka, pyssla och kanske städa undan lite! Fixar världens middag med nyttigheter från världens alla hörn runt kl 18-19 på kvällen, läser lååång godnatt saga för barnen utan att känna sig stressad, duschar, tvättar undan all tvätt och bakar bullar eller tekakor runt kl 22 när resten utav familjen sover! Lägger ut detta på facebook! Tror ni att denna person får samma positiva respons från FB? Får denna person någon klapp på axeln för att den är duktig och fixar allt på kvällen ist för på morgonen? Tror många reagerar på: sov du verkligen bort halva dagen? LAT!


Sedan urminnes tider har samhället sett ned på morgontrötta och förknippat det med lathet! Men innan elektriciteten fanns var man tvungen att lägga sig tidigt för dom såg ju inget ;) jag tillhör kategorin i mitten, som de flesta tillhör men som inte ingen märker för dem kategorin är inte "skrytsam" eller "lat"! ibland är jag pigg både morgon och kväll, ibland är jag en levande död!


Fick väcka Ivar när jag kom hem, jag hade explosiva bomber som ville bli ur mjölkade! ONT!


idag blir det en tur till Boda och busa med mangskogs flickorna, dom reser till Thailand på måndag! :)


Gladiatorerna börjar ikväll :) glöm ej att kolla på Torro (hette han det) ;) mmmm...

Ovido - Quiz & Flashcards