Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Patricia - 17 mars 2014 21:32

...men ändå lite, lite ledsen!

Ivar somnade utan minsta problem med välling (2 i sängen, han ville inte tutta på mig! Så stolt över vår lilla kille! Då var han redo, mogen för att sluta amma :) men lite ledsen blir jag i mammahjärtat, min lilla bebis växer ifrån mig :(

Hade jag fått chansen att få göra om allt med barnen skulle jag utan tvekan gjort det! Då skulle jag verkligen njutit mer och tagit vara på varje dag <3 mina godingar!


Har gått en skön med kall promenad runt höge ikväll med Mirja och Marie :)


nu tar jag natten! Ville bara skryta lite snabbt om Ivar ;)

Av Patricia - 17 mars 2014 09:59

Jag har bestämt mig för att sluta amma. Inget mer med det! Ungen är 8 månader och behöver inte amma när han är så duktig på att äta mat, gröt, välling och dricker mängder med vatten :)

MEN tror ni att Ivar är med på noterna? NOPP.

Igår på dagen gick det jättebra! Två gånger, en på varje bröst fick han tutta lite bara för att tömma dem! Han har ju inte tid med att amma så han blir klar på minuten, han letar inte efter brösten heller längre när jag bär honom, så jag tror han är redo för att sluta!

Sen kom kvällen och dags för sängen, där kommer problemen! Ivar använder mig som napp... Men jag tryckte in nappen i hans mun och han kastade sig fram och tillbaka och skrek, gråt och snyftade.. slutade med att jag också låg där och gråt.. jag nynnade, sjöng och kosade! Till slut orkade jag inte med plågan, jag visste ju vad han ville.. Så fram med tuttarna och han amma på 3 sekunder och släppte taget, la sitt huvud i nacken på mig och somnade :) mycket skrik för så lite tutting!

Sen kom ju natten, jag är så trött så jag orkar inte gå upp och göra välling när jag har maten så nära till hands!

Får ta och minska tiden när han ammar, kan inte sluta tvärt, utan kortare och mindre amningstillfällen!

På lördag har jag planer på att gå ut, så vi kämpar på :)


Idag är Arvid och Irma på förskolan, håller tummarna för att den dumma kräksjukan är borta nu :D


Något annat som jag stör mig på, något som verkligen tar fram den hemskaste sidan hos mig är gångtrafikanterna i Glava! Mellan skolan och macken i är det jämt folk ute och går, alla kommer från björkåsen, barn och vuxna!

Klart att de får vara ute och gå, men inte mitt i vägen!!! Nu har jag tröttnat. jag flyttar mig inte. jag tutar och stannar, ibland kör jag så jävla nära att jag kan ta dem med sidospegeln om jag vill, men flyttar dom sig då? NÄÄÄ, jävla IQBADBOLLAR! Jag kommer snart att kliva ur bilen och knuffa ned dem i diket. Noll respekt för oss i bilarna, noll respekt för gångtrafikanter! Vad FAN lär dom sina ungar? de låter barnen springa kors och tvärs över vägen och litar på att vi som kör ser dem och flyttar på oss! jag kommer aldrig förlåta mig själv om jag kör på nån, men kan inte dom som jobbar på det där stället lära dem lite vett och etikett i trafiken? Det är ju farligt! Polisen kan väl föreläsa för dem? Fel sida går dom också på.. blir knäpp på detta! ghaaa!


Ovido - Quiz & Flashcards