Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Patricia - 4 mars 2014 10:03

Skåpet är så fint, så snyggt och framförallt så är det helt och stadigt för det priset vi betalade för det! Olof hade inte jämna pengar med sig och säljaren hade inga mynt så det blev hel 10 kr billigare ;) hehe!

Nu vill jag verkligen köra igång där ute så jag kan få ställa skåpet på sin rätta plats och fylla det med den fina julservicen :) ett bra köp med andra ord!


Arvid och Irma är på förskolan! Men Arvid vill inte dit.. har frågat honom om varför men han säger att det inte har hänt något.. ska fråga personalen sen när jag hämtar dem hur han är under dagen!

Irma är det inga problem med, hon älskar sitt lilla dagis, hon vill aldrig börja på det stora dagiset säger hon ;)


Ivar ville upp tidigare än vanligt denna morgon, redan 06,50! Men han var inte på något toppen humör.. Han är hård i magen och kämpar för fullt med att bajsa, så han är gnällig.. Jag och Ivar åkte till Ica efter att vi släppt av syskonen! Köpte katrinplommonpuré som han ska få mumsa på under dagen! Hoppas det blir bättre då..

Försöker få honom till att äta mer välling, vill inte amma längre! Han är så duktig på att äta vanlig mat och dricker mkt vatten under dagen så amningen har ingen annan nytta än bara närhet för honom nu! Det är på natten han ammar, han borde inte vara hungrig för han får både gröt och välling innan han somnar! Vällingen smuttar han bara på, men han tycker inte den är äcklig iaf för han vill ju ha den.. jaja..

Vem kunde ana att jag skulle helamma i sju månader? Speciellt när de andra två knappt ammat alls ;)


Igår fick jag ett nytt kusinbarn :) en liten kille! stort GRATTIS till Sandra och Björn <3


Träningen inför vårruset pågår för fullt! Igår joggade vi helt i 4 km utan avbrott! När vi inte joggade gick vi så jäkla fort att v kunde lika gärna joggat för jag frös, men blev så varm den sista km att då ville jag frysa ;) 7,30 km sammanlagt blev det på 1 timme :) nytt rekord för oss bägge! Ska fasiken få till dom km under en timme innan sommaren! Eller hur Marie? :D

Nån som vill med oss till vårruset? vi är 3 st men måste vara 6 pers för att en picknickkorg :D det går så bra att bara gå runt också, bara jag som gett mig fan på att springa dom 5 km och det ska jag klara! Marie får ta med sig en piska och slå mig om jag ger upp!


Minstingen ligger ute och sover :) Han var så trött så han somna innan jag stängt åkpåsen i hallen :) lilla hjärtat, hårt att gå upp tidigt och härja ;) har lagt upp ett sovschema för han, han får sova som längst 3 timmar nu på förmiddagen och en timme på eftermiddagen (beroende på hans form givetvis), har gjort detta i två dagar nu och han har somnat för natten runt 9.. men han hatar att sova i säng! Han vaknar efter 15 min och så måste jag lägga mig med honom i vår säng.. ska ta itu med det också! igen.. ;)


snaaaart branäs och slalom!!! wihoo :D

Ovido - Quiz & Flashcards