Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Patricia - 5 mars 2014 09:57

Jag har ett litet problem, pytte litet! Jag är svag, muskel svag..

Jag anser själv att jag har en bra grund kondition, visst jag flåsar efter ett tag jag med, men jag har inga problem med att jogga tillsammans med Marie och ändå föra en konversation om saker och ting! Kan man springa och ändå prata med varandra utan att spotta fram orden och flåsa som en idiot anser jag att man har ganska bra kondis..

Men att stå plankan, göra armhävningar eller något liknande är något som jag nästan inte klarar av! Jag faller som ett korthus! Att stå plankan är något utav det bästa man kan göra efter att man fått barn! Den är inte så jobbig som att göra vanliga sit ups när man håller på att knäcka nacken ;) fann några övningar med plankan som jag nu på mrgon har prövat ;) min balans var det si så där med.. Men själva övningarna var roliga, jag fick koncentrera mig och verkligen känna efter balans och styrka innan jag slutförde övningen..Ha ett par fasta och bra skor så ni inte kanar iväg, stå stadigt och känn att ni har kontroll innan ni lyfter och sånt! Hon på bilden är barfota, men jag tyckte det var obehagligt, speciellt när man blev svett o halka iväg ;) hehe

testa :)


     


Ivar ligger ute och sover, jag vet, ovanligt ;) men han är en rutinkille!

Arvid och Irma tittar på barnprogram och bråkar om vem som faktiskt kan ta på sig kläderna bäst själv.. man får aldrig roligare än vad man gör sig ;)


Idag händer det inte så mkt mer än att vi ska åka in till stan sen och handla, hämta olof och möta en person som har köpt musikmobilen som Ivar haft över spjälsängen! Den behöver inte han längre eftersom han hellre klättrar och lever rullan i sängen ist för att ligga och titta på den! Den kostade bara 40 kr på en loppis och nu får jag hela 20 kr för den ;) men 20 kr blir mkt tillsammans med resten som ligger i semesterkassan!


Ikväll blir det ett styrkepass :) Har ingen träningsvärk idag så det är sköööönt!


ha de gott!


Ovido - Quiz & Flashcards