Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Patricia - 24 mars 2014 10:15

nu närmar det sig fjällsemester :D på torsdag åker vi! jipppie!!

har börjar funderat över packningen.. tror inte vi kommer att få plats i bilen med all packning ;) Ivars barnvagn tar störst plats av bagageutrymmet, sen vill barnen ha med sig sina åkmadrasser och en fotboll ;) Slalomutrustning kommer vi att hyra, bara jag som har utrustning oavsett, men jag tror inte att mina pjäxor passar längre... sen skulle även slalomskidorna få lite extra kärlek utav nån som kan valla och sånt för det var läääääängesen ;)

Ska fixa skidorna idag, man beställer över nätet :) ska även beställa till Olof! Han måste lära sig, vem ska jag annars åka med när ungarna inte vill åka med sin mamma längre?


Natten var lång, Ivar vakna kl 02 och var pigg.. Han brukar vakna så om han somnar före kl 8 på kvällen! I samma veva kom Irma som drömde att Kaj bet henne... så vi tre satt och titta på tv :) När kl blev 02,30 bar jag tillbaka Irma till hennes säng och tog med mig Ivar till vår.. När äntligen bebisen somna efter mkt nej och aj aj kommer Arvid! Han hade ramlat ur sängen och ville ha hjälp med täcket ;) sista gången jag tittade på kl var den 04,30! Sen drog ju givetvis Olof igång på morgonen.. smäller i köksluckorna, ned och upp igen från källaren, in och ut på toaletten... ska det vara så svårt att smyga? TYST? Sen gick vi andra upp kl 07,10 och här sitter jag nu ;)


Ivars förkyldningen vet jag inte om den har blivit bättre eller sämre, han snorar och hostar.. Han var extremt gnällig på morgon så han fick en ipren i rumpan då tempen visade 37.9 och efter 20 min bajsade han blöjan full och var nöjd ;) Sen gick det några timmar tills han blev gnällig igen, fick frukost, stor grötportion! Fick ett akut anfall och gråt, körde händerna i munnen och skrek.. Jädra tänder! Byta blöjan, en liten alvedon, på med kläder och overall, in med nappen och nu sover han gott i halvt sittläge ute i vagnen! hoppas han får sova ett par timmar så han blir frisk snart <3 jo, näsdroppar fick han också ifall det är lite tryck mot öronen :(


Jag har träningsvärk, speciellt i magen! Det var mkt sit ups med slag åt sidorna och uppåt igår kväll, och jag tar verkligen i med magen när jag slår :) får in tekniken bättre och ett högre tempo :D


tvättstugan står på schemat idag, har redan startat en maskin och bytt i ungarnas sängar för att få bort lite förkyldningsbakterier ;) klapp klapp på axeln, tack tack! ;)



Ovido - Quiz & Flashcards