Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

så kul!

Av Patricia - 22 februari 2014 09:25

Så fort Olof klev innanför dörren, eller nej det är ju inte helt sant, när Olof stod på yttertrappen stack jag till bilen och lämnade honom med 3 goa barn ;) Jag tog mig lite egentid med min kära mamma! Shopping i ch-berg! wiihoo!


Vi började med blooms, där köpte jag en liten dörrskylt till ytterdörren för 20 kr, ett mkt bra pris då den inte kommer att vara kvar där nästa vecka, för vår dotter älskar att ta saker eller rättare sägt låna saker som är fina och göra om dem ;) så en skylt för 20 kr är inget jag gråter av om hon skulle göra om den ;) Köpte även en stor korg som nu står framför hallspegeln.. Vi har ju en lampa där och sladden till den lampan är något som stör Ivar, han bara måste dit o greja.. inte bra! Så nu försöker vi med att gömma sladden med en korg full av leksaker ;) håll tummarna!

Mamma fyndade stort, 2 enorma resväskor (jag måste här nämna att jag har fortfarande pappersinsamlingen där bak i bilen, så jag såg absolut inget bakåt med två stoooora resväskor där) och 2 stora ytterkrukor som var på halva priset! japp, fullt i bilen, i baksätet fanns det redan 3 bilabarnstolar också ;)


Mot centret och in i olika klädaffärer, jag köpte 2 tröjor till mig på kappahl :) först tog jag den gamla storleken, xl.. men det passade inte så jag tog mod till mig, provade M och det passade :)) :)) me so happy!!! Va roligare det är att köpa kläder när man inte behöver stå där och dra in magen för att se någerlunda snygg ut ;) wiihoo!

Köpte även två tröjor till Arvid där! Han växer ju ur kläderna med en gång!

På hm provade jag en tajt kort kjol, typ en sån som me&i har, fast för 44 kr ist för 365 ;) jag köpte den inte.. vet inte om jag är typen som klarar av att ha kjol, jag är mer klänning o tunika kvinna ;) provade även en tröja, stl L men den var fö stor så jag orkade inte hämta en mindre ;) två träningsbyxor till Arvid blev det ist :)

på klockbutiken framför maxi mat hade de utförsäljning, alla smycken 20 kr och 50% på hårsaker, blev två snoddar med svarta blommor på, hårnålar och ett svart pärlarmband :D check!

Alla affärer stängde, när mamma var på ÖB började dom släcka ljuset så hon såg inte prislapparna, vilket hon påpekade när killen i kassan frågade vad hantlarna kostade ;) dom blev nog billigare för han orkade inte ta reda på det ;) Vi fikade vid maxi mat och när vi gick mot bilen står det två tonårstjejer utanför br, den ena bruden står väldigt konstigt med benen, lixom i kors medan den andra höll i henne, såg ut som hon försökte hjälpa henne upp, när vi kommer breve dem ser vi att bruden som hänger spyr.. yeay! Jag frågade om allt gick bra, fick till svar: Ja vell! så antagligen var de dygnraka.. för även om det vore vanlig magsjuka behöver inte en kompis hålla i personen som spyr så ;) härlig fredag för dom och för den som skulle städa på kvällen!


Nu strax blir det valfjället för mig och Arvid! Morfar ska också med ;) sen blir det kalas i boda! Pappa får e fin mygghatt ;)


Ska även lämna jackorna vid konsum till damen som köpte dem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards