Alla inlägg under juli 2013

Av Patricia - 1 juli 2013 15:23

Japp, snart har den här dagen gått, alltså är det 10 dagar kvar till bebis "kommer"! fast vi lägger på 14 dagar till så ingen blir besviken ;) märkligt att den är graviditeten närmar sig sitt slut..

Vi har haft det tufft krabban o jag!


Allt böjade frid o fröjd, Vi ska ha bebis :) men v 9 kom en störtblödning utanför styckåskonsum, jag o mamma skulle med tåget till sthlm, kul att sitta på det tåget o veta att jag mister barnet!


Skuldkänslor i massor! Varför? är det mitt fel? skulle jag ha gjort annorlunda? har jag ansträngt mig?

Kramperna i magen de kommande veckorna var bedrövliga. Minns en kväll då jag bara låg på soffan, kände hur de blödde, hur magen drog ihop sig gång på gång o jag skrev till mamma att nu förlorar jag kampen, finns inget att göra, bara att vänta. Den eviga väntan, ångesten o alla tårar..Det är bara så man kan förstå hur två personer mår som mister sina barn i magen, inget man önskar sin värsta fiende, har tänkt mkt på det, hur lyckligt lottade vi är..


Det var början på en orolig graviditet med många ultaljud, blödningar, kraftig foglossning, yrsel, huvudvärk, illamående m,m! Men snart är allt över! Även om jag har haft det "tufft" psykiskt o fyskiskt så har bebisen mått bra hela vägen o det är bästa med allt! Älskde lilla livet :)


Idag skrev vi in Arvid på simskolan :) han är med i den första gruppen, kl 9-10 mån-fre i två veckor :) efter inskrivningen åkte vi till stan för att köpa nya badbyxor till killen, skruv till bygget, buskstöd till pionerna o för att åka tåg! Men tåget går ju inte på måndagar så vi får åka in imorn igen ;) Nu har Olof hämtat mer plank o bräder till uteplatsen så de blir nog mer bygge ikväll :) :)

Ovido - Quiz & Flashcards