Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Patricia - 15 juli 2013 10:49

Då är det måndag igen! Väl? blir dagvilsen ;)

 40+4 idag, spännande, inget på G iaf.. Bebisen är så stor så min mage har blivit blå mitt på o höger sida av hans/hennes rörelser.. Ser ut som jag har blivit msshandlad av att någon har sparkat mig på magen :( men men.


Jädrar vad många myggbett, kläggbett jag har på benen! Plus ett fästingbett i knävecket o på höften! Det kliar så jag blir tokig snart, speciellt på kvällen när man sväller o är trött! Men nu har käre bror klippt ned gräset på stigen till Lindudden så fästingarna ska vara någerlunda borta där, men kläggen trivs vid sjön o fläktflugorna!!


Vart är solen idag? Trodde de skulle bli kanon väder idag, men lurad blev ja ;)


Igår åkte jag in till stan o stor handlade! Det var verkligen eko i kyl o skåp! När jag gick inne på konsum var jag lite nervös över att vattnet går säkert, lite pinsamt när man är ensam! Men vad ska jag göra åt det ;) När jag stod i kassan stod det en tjej o en kille bakom mig. Tjejen hade en hund i famnen, jätte söt liten skakig sak.. Folk som köper dessa små hundar glömmer nog bort att de är fortfarande hundar, alltså ingen bebis eller något annat, en hund får inte vara i en matbutik, vilket kassören påpekade när de var tjejens tur  kassan. Stackars lilla tjej, hon såg chockad ut! IQbadboll nr 1 för den här dagen ;)


Väl hemma igen pratade jag med våra bortflyttade grannar som var här o hämtade lite mer saker o städade! Det är verkligen tomt utan dem här hemma :( sen blev jag trött o somna på soffan i vanlig ordning o halvt vaknar av känslan att nån tittar på mig, jag hör hur nån säger Hallå hallååå, så jag jag vrider huvudet mot ytterdörren o där står dem som två jökar o tittar på mig ;) de skulle åka tillbaka till sthlm o ville säga hej då! Ja hann inte ens bjuda på kaffe o kaka, för jag sov ju för länge, som vanligt :( men de kommer snart igen! :)


Efter det kom Sara o Kickan med lilla Svea på besök! De damen har blivit så stooor! De växer så otroligt fort, hon är riktigt rolig nu, tittar o skrattar åt saker som ingen annan ser ;)

När kl blev halv 8 kom Marie o Mirja, vi skulle på bio! World war Z, skit bra film, den vill jag absolut se igen när den kommer ut! När vi iaf står i biokön och det är min tur att betala ropar en man bakom oss till kassören: Har tyskungen börjat nu? Missar vi början på filmen? Kl var då runt 20,15, vår film började 20,30! Hans började antgligen kvart över.. Jag hade god lust att påpeka för mannen att man får gå lite tidigare om man absolut vill se den filmen o inte stå o gapa i biljettkön o tro att man kan få gå före ;) IQbadboll nr 2!


så nu är helgen slut, ska åka in till stan med barnen o köpa trosor till dottern :) hennes är lite små nu..

Ovido - Quiz & Flashcards