Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Patricia - 22 juli 2013 10:19

herregud vilket uppvaknade jag fick inatt runt 01! Ligger i djup skön dvala o hör hur det jamas någonstans.. Jag har sovrumsfönstret öppet så jag tror i mitt lugna sinne att det utomhus katten jamar! Men så ilar det i ryggraden, jag hör att det är Donna som jamar! Och hon har ett speciellt sätt att jama på när hon vill visa eller ge mig något!

Sovrummet är kolsvart, jag vet att olof är i verkstaden o grejar, barnen sover i sina sängar. Jag hör kattfan går runt under sängen o att hon tillslut står bredvid min sängplats på golvet! Ingen mobil har jag, den glömde jag i soffan, ingen ficklampa, för dem har Irma knyckt (IGEN). Jag börjar skrika NEEEJ DONNA, UUUT för helvete!! Och jag slår så handen värker i sängen o viftar omkring så inte Donna ska hoppa upp! Uhj vad paniken växer när jag fantiserar om vad det är hon har med sig in till mig! Jag börjar skrika på Olof som tror att jag föder eftersom det är bärsärkagång i sovrummet, han rusar in o tänder taklampan! Jag ser inte klok ut, rödblossig o håret på ända! Donna ser mkt förolämpad ut när jag skriker att hon har med sig något in!


Det var en brun söt liten mus, levande! Som antagligen var mer rädd för mig än katten ;) Olof lyckas fånga musen o friden lägger sig igen! Donna åkte dock ut med dunder o brak! Hon sitter o blänger på mig nu ;) Altandörren hade jag också glömt att stänga, vilket jag inte gör om! Först en Ödla sen en MUS! men inget utav detta har startat förlossningen! Det blir bäbis på torsdag :) igångsättning kräver jag då.

Ovido - Quiz & Flashcards