Alla inlägg den 13 juli 2013

Av Patricia - 13 juli 2013 10:48

Vem trodde det? Att jag skulle gå över tiden ;) typiskt att Olof ska få rätt bara... :P


Igår kväll fick jag en psykisk kollaps när jag la mig, de är inte mänskligt att gå över tiden såhär, det tar på krafter, tålamod, humör o framförallt kroppen tar stryk.. Att vara tre föderska är inte bara fördelar, jag känner saker som jag aldrig har gjort med de tidigare graviditerna! Igårkväll så kände jag hur barnet skruvade ned sig yttligare, bäckene vidgades o det tryckte bak mot ändtarm, trodde ärligt talat att jag skulle skita på mig! Men det är ju barnet som åker neråt, då blir de tajtare! Detta skulle aldrig en man klara, det krävs en kvinna för att inte skita på sig ;)


Jag kan knappt röra mig, kan inte plocka upp något som ligger på golvet.. Jag gjorde ett tappert försök med att plocka upp på Irmas rum, det knakade i knäna, magen var i vägen. Jag satt tillslut på rumpan o drog mig framåt, men då kom jag inte åt sakerna som låg framför mig, bara de saker som var på sidan.. såg ut som jag höll på med nån jävla break dance!

Detta är ju bara början, har ju som sagt några veckor kvar! Jag kommer inte att vara rolig att umgås med kommande dagar :´( bebisen är ju pigg, vilket är skönt o jätte bra :)


Idag blir det ännu en dag på stranden! Ska till sommarstugan o hämta lill killen :) så lite mer sol o bad blir det iaf!


Oj, höll på att glömma! Irma går på pottan, igen ;) hon slutade med det, men i 2 dagar har hon skött sig ypperligt, en olycka blev det ner till stugan igår, men då sprang hon med kompis o brorsa ner så då sket hon väl i att hon var kissnödig ;) men barn måste få kissa på sig några gånger innan de är torra, så de vet att underkläder inte fångar upp kisset som blöjor gör, först då kopplar trådarna om att hålla tätt! Mycket de ska lära sig :) Irma har sagt att hon ska börja på potta när hon blir storasyster, sen kommer alltid följdfrågan: Blir jag storasyster idag??

Ovido - Quiz & Flashcards