Alla inlägg under januari 2014

Av Patricia - 4 januari 2014 13:32

Efter att ha sovit sittandes i soffan inatt var det mkt skönt med en skogspromenad upp till en gammal tipp men hela familjen! :) Ivar sov i vagnen, sover än, Arvid cyklade och Irma gissade vi på att hon inte skulle orka eller ha energi till att gå hela vägen så hon fick åka sulky :)

Väl framme tittade vi älgbajs, samlade fina vita stenar till dammen och tittade på vad mkt gammalt skräp det låg framme på vissa ställen ;) en skööööön promenad!


Nu sitter vi vid köksbordet och äter smörgås :) Irma har ätit med god aptit, men bara en liten smörgås, vitt bröd med riktigt smör fick hon :)


Två kaskad kräkningar bjöd hon på runt 23 igår kväll, därav fick jag och hon sova i soffan.. men efter det har det inte vart något, hon är pigg och glad :)


Inatt blir det Arvids tur, lika bra att ställa in sig på det, så han och olof kommer att campa på soffan inatt! Lättare att skura ett parkett golv än att tvätta en massa sängkläder, mattor och leksaker ;)


Ivar är så frustrerad just nu! Han har kommit på tekniken med att krypa, men får inte riktigt till det! Han ligger på mage och så vips reser han sig upp i krypställning och vill framåt!! vilken inte går.. då blir han ARG!! ;) Arvid började krypa på sin 6 månaders dag, vilket nog Ivar slår tror jag ;)


Lite konstverk har vi fått till också ;)


       

Av Patricia - 3 januari 2014 13:14

kl 05 imorse drog Irma igång, hon hann kräkas 12 gånger innan kl 9.. Jätte duktig är hon som står still vid hinken tills hon är klar, men hon är sleten och har ont  i magen :( hon somnade efter 9 och sov i två timmar, drack lite vatten och ville leka.. men hon hade ingen färg i ansiktet så hon fick vackert lägga sig o mysa i soffan igen! Nu har hon kräkts igen och det var antagligen inte sista gången <3


min blogg är verkligen bara tråkig just nu, men det finns tyvärr inget annat att skriva om just nu ;)

vårt hus luktar badhus och jag sprutar över allt med klorin o tvätt maskinen går på högvarv!

Ingen idé att tro att Arvid ska klara sig, utan natt till söndag runt 04 - 05 kommer han garanterat att börja!


Hoppas bara att det blir sista gången då..

Av Patricia - 2 januari 2014 12:31

Har nu mätt kroppen, några minus blev det :)


 Start:Efter:Nu: 
Bröst:1009392 
Midja:1099893 
Höft:10810098 
Lår:554848 

Känns gött :D låren står ju still, men det är ju musklerna ;) hoppas jag! ska köpa mig en våg!

Av Patricia - 2 januari 2014 11:56

det som är så otroligt jobbigt med kräksjukan är nog egentligen ovissheten om vem som får det härnäst? Ska barnen börja? Eller klarar dom sig? Att hela tiden gå och leta efter tecken på att de mår dåligt, att hela tiden känna ångesten för vad de ska få gå igenom har gett mig magkatarr.. ett brännande hål i magen som aldrig släpper, det brinner verkligen! MEN olof är "frisk", inga nya symtom sen igår förmiddag, stackarn bodde på toaletten i tvättstugan, kräktes och sket om vart annat, så börjar A o I med att kräkas är vi iaf två som kan röja, trösta och hålla undan Ivar!


Vi satt och läste lite på nätet om olika magsjukdomar.. Den vanligaste är ju nu den så kallade vinterkräksjukan.. Alla symtomen hade vi.. Huvudvärk (extrem) har olof än iofs, häftiga kräkningar, kraftig diarré, frossa, muskelvärk och att det höll i sig så jädra länge, minst 2 dygn för oss båda :/ natt till igår frös jag, men svettades samtidigt att allt i sängen var blött :( det står även att den främst drabbar vuxna och äldre barn..

A o I ingår ju inte i kategorin vuxna och jag är ganska säker på att äldre barn menar barn i skolåldern.. Törs knappt skriva det, men de kanske klarar sig. peppar peppar.


Händer det inget mer här hemma kan vi få lämna huset på lördag :) wohoo!


Barnens farfar kom hit iaf på nyårs afton och sköt raketer åt barnen :) jag vet att många har djur, det har vi också, och att många stör sig på att folk skjuter raketer före kl 24.. Men det jämt skiter jag i! Vi sköt 5 raketer 22.30 för barnen orkade inte vara vakna till kl 24 så har ni problem med det kom hit då så ska jag ge er lite magsjuka så gnäller ni inte mer sen om det ;) förlåt, men jag har varit instängd sen i lördags, jag är bitter, sur, grinig och vill slå skiten ur nån tror jag, behöver nog box nu ;) Det är en gång om året vi får skjuta lite raketer (förstår inte varför vi ska skjuta på påsk?), man behöver inte överdriva med en massa smällare och sånt, det räcker med några raketer. Vår gamla hund var också rädd för raketer, men han fick fetvadd i öronen så hörde inte han ett smack under tiden :) jag hörde knappt några rakter eller smällare här omkring, säkert värre på andra ställen..


Ivar ligger ute och sover, jag har haft dåligt med mjölk nu när jag blev sjuk.. men han älskar gröt så det har gått bra :) nu vätskar ja upp mig så kommer det nog igång igen!


Ska mäta kroppen också idag, våg har jag ingen :/ resultat kommer strax!


God fortsätting på året alla :)

Ovido - Quiz & Flashcards