Alla inlägg den 23 januari 2014

Av Patricia - 23 januari 2014 16:16

Känner mig riktigt nöjd med mig själv just nu, självförtroende på topp ;)

Har sytt en gardinkappa till Arvids rum, kappan blev faktiskt rak o snygg :) "helt otroligt", jag hade hela hallgolvet fullt med tyg, fållband, nålar o sax! inte bara bara att sy en gardin!

 

Klätt om kökssoffan o sytt kuddfodral till den! Så kul när man enkelt o snabbt kan göra om den! går på 15 min :) så behöver jag inte bli ledsen om barnen skulle spilla på den, för de finns ju mängder med billigt tyg på Ikea :) lite vårkänsla blev det nu!

 


Barnen har också pysslat, de har målat på sitt tyg, men det är så många olika mönster o figurer på det tyget att de inte blev klara idag, men det var ju liksom meningen att de ska kunna måla på det när lusten faller in :)

   

Ivar har visat vad han kan också, han kröp i dubbelsängen förut, han fick till det med både armar o ben :) så stolt över den lilla varelsen att modershjärtat snart spricker! Kände mig lika stolt när de två första sötnosarna gjorde sina framsteg <3 gullungar!!


jaha, lova att ha tacos klart tills olof kommer hem.. får nog sätta fart!

Av Patricia - 23 januari 2014 08:28

Oj, glömde visst att uppdatera igår ;)


Vi vaknade i god tid för att göra oss i ordning till Ikea med Sara o Svea :) jag hade lite problem med om jag skulle ta med Ivars vagn in på ikea eller inte.. för jag vill gärna ha en kundvagn när jag är där, av nån underlig anledning blir det mkt saker så det är tung att bära i en gul kasse ;) men jag och ungarna tog av oss våra jackor o la dem i botten på kundvagnen, så Ivar satt som en kung där och glodde på allt utan att pipa på hela tiden! Ibland svängde det till lite för fort så han dängde huvudet i vagnen men han reste sig igen o glodde på ;) härliga unge!

Arvid o Irma skötte sig ypperligt, åt upp all maten och fick glass efter kassorna :)

 

Handlarlistan på Ikea blev inte såååå lång ändå:

-Lampskärm till hallen (eftersom Ivar älskar att dra ned den),

-Stor lackhylla till Arvids rum (han ska ha leksaker på den, typ lego, för lillebror älskar hans rum),

-Blockljus

-Tavelram

-Tyg kökssoffa

-Tyg till gardiner till Arvid,

-Tyg till prynadskuddar (ett vanligt vitt tyg som man kan måla på, ungarna ska få skapa egna prynadskuddar)

-Pennor till tyget,

-Kuddar,

-Sängkläder och ploppar till vägguttagen, för dom är populära bland lilleman nu!!


Det blåa tyget med fåglar på är till soffan, tyget i mitten är till Arvids rum och det sista tyget får de måla på :)

 


Efter Ikea blev det bergvik ;)

-Träningslinne, Stickad tunika, leggins på H/M,

-Träningströja och väska på stadium,

-Trosor, kalsonger och en body på lindex,

-Härliga vintermössor på konsum!


Sen tog visst pengarna slut ;) hehe


Det som känns extra kul nu är att jag inte behöver prova kläderna, jag bara tar stl L och vet att det är lite stort men att jag känner mig bekväm :)


På styrkan igår körde nog alla gärnet, nytt program och jätte KUL :) jag ville mer o blev paff när vi skulle köra nedvarvning :/ får nog lägga in mer pass i veckan, för jag vill bli utsliten ;)


Längdskidor ska jag investera! Ska åka med Mirja o Marie :) bra att ha någon med sig när jag ligger ned o inte tar mig upp! hahah!


Idag skulle vi egentligen ha åkt in till bvc för att Ivar ska få sprutor, men han är lite förkyld och då vill inte jag ge honom dom, för de kan bli värre då..

I morgon är det tjejkväll hos Mirja :D åh så roligt!!! men först ska jag till Linda o bli mig själv i håret igen ;) love it!


Nu har jag missat två dagar med hem till gården, så ni vet vad jag ska göra när Ivar sover ;)


Ovido - Quiz & Flashcards