Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Patricia - 5 januari 2014 15:10

Idag, eller rättare sagt nyss åkte resten av julen ut :) granen plockade jag ned i måndags så det var bara adventsstjärnor och sånt kvar.. julgardinerna får hänga kvar i Arvids rum, jag ska sy nya dit bara jag kommer iväg på Ikea :)


Vi tog en skogspromenad idag igen, rena rama bergsvandringen! Kändes som vi aldrig skulle komma upp på toppen! istället för att gå upp till ramelkleva tog vi in på en annan liten grus/skogsväg till ett ställe som kallas per i sålla eller per i slätta eller något sådant ;) Arvid körde fyrhjuling, Irma åkte sulky och Ivar sov som vanligt i vagnen och sover än där ute på trappan! ;) lite fika hade vi med oss, tur det, för Olof och jag blev enormt törstiga av att släpa upp två vagnar uppför den bergsvägen ;) över 2 timmar var vi ute och härjade! kastade lite sten i en fin bäck också :)


Nu har vi inte haft något magsjukssymtom sen i fredagskväll! Hoppas det stannar så! Arvid vaknade vid kl 04 inatt och mådde dåligt, så fram med hinken och rulla undan mattor! Olof fick sitta uppe med honom medan jag gömde mig hos Ivar, tog kudden över huvudet för att inte behöva höra stackars Arvid! Men inget hände, så vi hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas att det är ÖVER!!


Pysslat mkt har vi gjort de här dagarna, man måste ju fördriva tiden annars blir vi galna!

Vi har målat, gjort maskerad masker, Irma har gjort en namnskylt till sin dörr och spelat spel :)


Lite bilder kommer här från igår kväll och idag från trollskogen :)

                 


Ni vet väl om att vi smittas inte genom telefon? ett sms eller samtal kan rädda min vardag.. ;)



 


Ovido - Quiz & Flashcards