Alla inlägg den 29 januari 2014

Av Patricia - 29 januari 2014 15:17

japp, lika bra att erkänna! Jag åt pizza igår, faktiskt så var det gott, men jag mådde så illa på vägen hem o var äckligt mätt! Så idag blev det promenad i snön med Ivar, sen cykla i några km och ikväll blir det styrka tillsammans med träningsgänget :D så pizzan blir nog borta ;)


Idag hade vi kl på ringning, givetvis när den ringer sover alla barnen gott bredvid mig ;) Arvid o Irma kommer o lägger sig hos mig när Olof åker till jobbet, mysigt! <3

Fick väcka alla tre och vi gjorde oss i ordning, Arvid o Irma skulle till farmor o farfar medan jag och Ivar dundrade vidare mot BVC i stan! Dags för 6 månaders kontroll :)

Givetvis var jag där i mkt godd tid och givetvis var dom försenade.. så 25 min utöver vår tid fick vi vänta innan vi kom in till doktorn och världens bästa bvc sköterska Lena :)

Ivar visade alla sina konster och pratade allvar med doktorn så han började skratta o busa med killen :) så nu väger han 8750 gram och är 72 cm lång :) godkänd på alla punkter utom en.. Hans navel är det något fuffens med.. det kommer lite varaktigt klet ibland som luktar illa, så nu ska vi spola rent morgon o kväll med natriumklorid för att se om det slutar krångla då!


Efter BVC promenerade vi in till centrum för att gå på banken! Först handelsbanken, där jag fick flytta över ett X antal tusenlappar för jag har visst fått månadslön, trots att jag är hemma och är mammaledig ;) så jag ska betala tillbaka dem, trist!! Efter den banken gick vi till sparbanken, där sätte jag in pengar på vårt gemensamma konto och sen hjälpte dom mig att avsluta mitt konto på handelsbanken.. jag har många konton ;) så nu har vi allt på ett och samma ställe! Hoppas jag ;)


Usch vad Ivar är ledsen, jävla sprutor.. får se om jag orkar skriva efter träningen ikväll!

Ovido - Quiz & Flashcards